וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינת סיור קלטה אות באזור החיפושים באוקיינוס

אוסטרליה אישרה כי ספינת הסיור הסינית אכן זיהתה תדר שהתקבל מקופסה שחורה, ייתכן של טיסה 370. הזיהוי התרחש באזור החיפוש באוקיינוס ההודי, באמצעות גלאי שהוצב על הספינה

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

בדרך לפתרון התעלומה? אוסטרליה אישרה אמש (שבת) כי התדרים שהתקבלו על ידי ספינת הסיור הסינית - מקורם בקופסה שחורה של מטוס, ייתכן של טיסת "מלזיה איירליינס" 370. הצוות שהיה על סיפונה של ספינת הסיור הסינית, דיווח כי נקלט תדר זהה לזה שאמור להיות משודר מהקופסה השחורה - 37.5 קילו הרץ. גלאי שהוצה על הספינה איתר את האות. אוסטרליה, שמרכזת את מאמצי החיפוש בדרום האוקיינוס השקט, אימתה את הדיווח.

מוקדם יותר אמר שר ההגנה של אוסטרליה, דיוויד ג'ונסטון, כי הוא אופטימי באשר לאפשרות שתימצא הקופסה השחורה של המטוס המלזי. ג'ונסטון, שהתבטא בטרם יצא האימות מטעם ממשלתו, הבהיר כי "מוקדם מדי לומר בביטחון שהאות קשור למטוס הנעלם".

עוד על המטוס המלזי:
חודש לתעלומת המטוס: סוללת הקופסה השחורה מתרוקנת
בתו של הקברניט המלזי: "הוא היה מבולבל ואבוד"
אוסטרליה: העצמים לא קשורים למטוס המלזי, נמשיך בחיפוש

נושא: ספינה אוסטרלית שמחפשת אחר הקופסה השחורה של המטוס המלזי, 5 באפריל 2014. רויטרס
ספינה אוסטרלית מנסה לאתר אותות באוקיינוס ההודי/רויטרס

ארבעה שבועות חלפו מאז נעלמה ללא זכר הטיסה. צוותי החיפושים נכנסו היום לפעילות מוגברת באוקיינוס ההודי, בניסיון לאתר את הקופסה השחורה לפני שהסוללות שלה יתרוקנו. יותר מעשרה מטוסים צבאיים, שלושה מטוסים אזרחיים ו-11 ספינות סרקו היום שטח של 217 אלף קילומטרים רבועים באוקיינוס ההודי, מצפון-מערב לעיר פרת' האוסטרלית, היכן שככל הנראה התרסק המטוס ועליו 239 בני אדם. "בסופו של דבר אני חושב שמשהו יימצא ויסייע לנו לצמצם את אזור החיפוש", אמר אנגוס יוסטון, ראש הסוכנות האוסטרלית המתאמת את מבצע החיפושים.

עשרות טייסים שנשלחו לאזור החיפושים לא הצליחו עד כה לאתר את חלקי המטוס, על אף דיווחים חוזרים ונשנים על עצמים שונים שאותרו על ידי לוויינים וכלי טיס. שתי ספינות עם ציוד סונאר מתקדם שהצטרפו לחיפושים עשויות לסייע באיתור ההקלטות והמידע מהקופסה השחורה, שמהווים את המפתח להבנת סיבת ההתרסקות. הקופסה השחורה מצוידת במשדר ששולח אותות, אך הסוללות שלו עלולות להתרוקן בתום 30 ימים מהיעלמות המטוס.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חיל האוויר האוסטרלי במהלך החיפושים אחר המטוס המלזי שנעלם, 22 במרץ 2014. רויטרס
עשרות טייסים שנשלחו לאזור החיפושים לא הצליחו עד כה לאתר את חלקי המטוס/רויטרס

בתוך כך, נודע אתמול כי הטייס תכנן כמה נתיבים חלופיים, אך ככל הנראה אלו נתיבים למקרי חירום אפשריים.

החיפוש אחר רמזים לסיבת היעלמות המטוס הוביל לבחינה קפדנית של סימולטור הטיסה הביתי של הקברניט הראשי, זהרי שאה. גורם רשמי בארצות הברית, המעורב בחקירה, מסר ל-CNN כי על אף שהיו פרטים "מסקרנים", לא הוסקו מסקנות נחרצות בבדיקה. שאה תכנן כמה נתיבים חלופיים, כאמור, אולם ככל הנראה אלו נתיבים למקרי חירום אפשריים. הגורם מסר כי כל טייס מנוסה ומקצועי היה נוהג באותה הצורה.

(עדכון ראשון: 20:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully