וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק חדש בקוריאה: "חובה על כולם להסתפר כמו קים"

כבר ב-2012 זכתה תסרוקתו של הדיקטטור הצעיר למחמאות, כשנכתב כי "שובר הלבבות מפיונגיאנג הוא חלומה של כל אישה". כעת, ייתכן שכל הגברים בארצו יזכו להתהדר בעיצוב שער דומה

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

דיווח חדש הנוגע לקוריאה הצפונית מעורר חשש כי שליט המדינה הדיקטטורית גולש למחוזות נוספים של פרנויה. לפי "רדיו אסיה החופשית", כל הגברים במדינה נאלצים כעת לגזוז את שער ראשם בצורה אחידה, ובאופן זהה לדרך שבה מסתפר השליט קים ג'ונג און.

הדיווח צוטט בכמה כלי תקשורת, בהם רשת בי-בי-סי והעיתון "קוריאה טיימס". אם יתברר שהדיווח נכון – בניגוד לכמה דיווחים שהתבררו כשגויים - הרי שמדובר בצמצום חסר-תקדים של שארית החירות של חיי האזרחים במדינה.

קוריאה הצפונית ממילא מגבילה את סוגי התסרוקות של אזרחיה. לגברים מותר להסתפר ב-10 סגנונות שונים, וגברים בני 50 ומעלה מורשים לגדל שער עד אורך שבעה סנטימטרים בלבד. לנשים מותר להסתרק ב-18 סגנונות שונים.

לקריאה נוספת
אתמול: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי בשני טילים בליסטיים
האו"ם: "קוריאה פועלת כמו הנאצים. אסור שנגיד שלא ידענו
מחנות הכליאה נחשפים: אונס שיטתי ורצח ללא רחמים

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. יולי 2013. AP
שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. יולי 2013/AP

הטלוויזיה הממלכתית במדינה שידרה בעבר קמפיין נגד תסרוקות ארוכות, בטענה שמדובר בחיקוי של "אורח החיים הקפיטליסטי". תסרוקת קצרה ומוקפדת, מנגד, הוגדרה כסממן חיצוני לצניעות, לבריאות ולהיגיינה.

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג-און, הוא ככל הנראה בן 31. מאז שחר נעוריו הוא מסתפר בצורה דומה, אך בשנים האחרונות הוא מקפיד גם לגלח את צדי ראשו. ב-2012, ביטאון מפלגת השלטון בסין תרגם בטעות כתבה סאטירית, שהיללה את קים כ"גבר הסקסי ביותר בעולם". הכתבה, מהאתר The Onion, החמיאה לתסרוקתו של קים, בה נכתב: "פניו עגולים ונאים להחריד. בשל קסמו הנערי ותסרוקתו הקצרה, שובר הלבבות מפיונגיאנג הוא חלומה של כל אישה".

שופר השילטון הסיני, "יומון העם", אף הגדיל וציטט את העורכת הבדיונית של "מוסף האופנה" של האתר האמריקני הסאטירי, מריסה-בלייק זוויבר, שהרעיפה מחמאות על הדיקטטור הקוריאני: "יש לו יכולת נדירה להיות מקסים ומאצ'ו בו-זמנית". לתרגום צורפה מצגת עם פחות מ-55 תצלומים מחמיאים של המנהיג הצעיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און מבקר אצל יתומים. פברואר 2014. רויטרס
קים מבקר בבית יתומים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully