וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההשחתה: ישראל תרמה ליפן מאות ספרי אנה פרנק

27.2.2014 / 19:13

בטוקיו הושחתו מעל 300 עותקים מהספר "יומנה של נערה". שגרירות ישראל ותורמים אנונימיים העניקו לספריות הציבוריות עותקים חדשים. המשטרה עדיין מנסה לאתר חשודים במעשה

שגרירות ישראל בטוקיו תרמה 300 עותקים מהספר "יומנה של נערה" לספריות הציבוריות ביפן. בשבוע שעבר דווח כי אלמונים השחיתו מאות עותקים מהספר המפורסם, המגולל את סיפורה של אנה פרנק, הנערה היהודייה שהסתתרה עם משפחתה באמסטרדם בימי השואה. לא ברור מי עומד מאחורי מעשה הוונדליזם.

המשטרה ביפן פתחה בחקירה, אחרי שספריות רבות וחנויות ספרים התלוננו על השחתה רחבת היקף של עותקי הספר. התקשורת היפנית מסקרת את הפרשה בהרחבה, ובסוף השבוע נחשף כי מעשי הוונדליזם הגיעו גם לחנויות הספרים. עד כה אותרו 308 ספרים שהדפים נתלשו מהם. גם כמה כותרים, שרק מזכירים את סיפורה של אנה פרנק, הושחתו.

השחתת הספרים ביפן: עותקי "אנה פרנק" הועברו להגנה

שגרירות ישראל מעניקה ליפנים עותקים חדשים מהספר אנה פרנק, במקום אלה שהושחתו. סוגינאמי, טוקיו, פברואר 2014. AP
טקס הענקת הספרים, הבוקר בעיריית סוגינאמי, טוקיו/AP

במקביל לתרומה מצד שגרירות ישראל, כמה תורמים אנונימיים שילמו על 140 עותקים נוספים, כדי להחליף את הספרים שאבדו. ציר השגרירות בטוקיו, פלג לוי, סיפר היום כי הצוות הדיפלומטי נדהם לשמוע על התקרית. "לא ציפינו שדבר כזה יקרה, לא בשום מקום בעולם ובמיוחד לא ביפן".

טקס תרומת הספרים התקיים הבוקר ברובע סוגינאמי של הבירה טוקיו, שבו דווח היקף ההשחתה הגדול ביותר של הספר "יומנה של נערה". 121 עותקים ניזוקו ב- 11 מבין 13 הספריות הציבוריות ברובע. ראש עיריית סוגינאמי, ריו טנאקה, אמר בטקס כי הרשויות פועלות בנחישות כדי להבטיח שתקרית מסוג זה לא תחזור על עצמה.

שגרירות ישראל מעניקה ליפנים עותקים חדשים מהספר אנה פרנק, במקום אלה שהושחתו. סוגינאמי, טוקיו, פברואר 2014. AP
אחד הספרים שניזוקו. עד כה אותרו יותר מ-300 ספרים שהושחתו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully