וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: קוריאה מבצעת "זוועות שלא יתוארו" באזרחיה

רויטרס

17.2.2014 / 11:36

דוח של הוועדה לזכויות אדם צפוי לקרוא היום להעניש את המשטר בפיונגיאנג בשל פשעי מלחמה "המזכירים את מעשי הנאצים". אסירים העידו שנאלצו להטביע תינוקות ולאכול תולעים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

בתום שנה של חקירה, האו"ם יפרסם היום (שני) דוח שיקרא להעניש את מערכת השלטון של קוריאה הצפונית, בגין פשעים נגד האנושות והפרה שיטתית של זכויות אדם. הדוח, הכולל מאות עמודים, מתאר כיצד המשטר המבודד מבסס את אחיזתו בשלטון באמצעות טרור ובאמצעות פולחן המנהיג.

לפי חבר הוועדה, מייקל קירבי, אזרחי המדינה סובלים "ממעשי זוועה שלא ניתן לתארם במלים", המזכירים, את אלה שעשו הנאצים במלחמת העולם השנייה.

את הדוח חיברה ועדת מומחים מטעם ועדת האו"ם לזכויות אדם. הוא צפוי להיות אחד המפורטים והחמורים ביותר שפורסמו עד כה מטעם האו"ם, ולכלול עדויות קשות בדבר עינויים, שיעבוד, התעללות מינית ודיכוי פוליטי.

מחנות הכליאה בקוריאה הצפונית נחשפים: אונס שיטתי ורצח ללא רחמים

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און מבקר אצל יתומים. פברואר 2014. רויטרס
שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, מבקר בבית יתומים בשבוע שעבר/רויטרס

לפי פרסום מוקדם של סוכנות הידיעות אי-פי, הדוח יאשים את משפחת השלטון בפיונגיאנג ב"מודעות מוחלטת" להשלכות של המדיניות האכזרית שלה, אותן החלטות "שהחמירו את חרפת הרעב ואת המוות בקרב המוני אזרחים".

בין היתר, נכתב בדוח כי המשטר מחזיק עשרות אלפי אזרחים במאסר פוליטי, ומסווג את האוכלוסייה לפי דרגות שונות של נאמנות למשטר. האזרחים חיים בפחד מתמיד, חוששים שיש בקרבם סוכנים חשאיים, והתקשורת מעודדת אותם להלשין זה על זה.


הדוח צפוי לקרוא לחקירה נגד קוריאה הצפונית בבית הדין הפלילי הבינלאומי. עם זאת, סין, בעלת בריתה של פיונגיאנג, תוכל לחסום צעד שכזה. בחודש מאי 2013, קוריאה הצפונית הודיעה כי היא "דוחה על הסף את פעילות וועדת החקירה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מחנה מאסר קאצ'ון (מחנה 14) – בית כלא לאסירים הפוליטיים של קוריאה הצפונית. 2013. AP
מחנה הכפייה 14/AP

בפני הוועדה העידה, בין היתר, אישה שאולצה להטביע את התינוק שלה במחנה כפייה, אחרי שהרתה בניגוד להוראות השמרים במקום . עד אחר סיפר כי הגברים במחנות הכפייה כה נואשים לאוכל, עד שהם נאלצים לאכול תולעים ונחשים שמצאו בשדה. "ראינו כל כך הרבה אנשים מתים והתרגלנו לזה", סיפר עד אחר. "אני מצטער לומר שכבר לא הרגשנו כלום. כשמישהו מת, הפשטנו אותו ולבשנו את הבגדים שלו. כי מי ששרד היה חייב להמשיך לשרוד, ואילו מי שמת כבר מת".

הוועדה שמעה גם ילדים שנכלאו עוד בלידתם, והעידו בפניה משפחות שלמות שנידונו לעינויים, רק משום שצפו באופרת סבון זרה. ההאשמות המופיעות בדוח אינן חדשות במידת האכזריות שהן חושפות, אך הדוח למעשה נוקט עמדה לפיה שלל העדויות לגבי מעשי השלטון יכולות להיאסף לכדי אישום פלילי.

וועדת האו"ם תציג את ממצאיה הסופיים בחודש הבא. אם סין תסכל את הפניית הממצאים לבית דין בינלאומי, תיתכן הקמת טריבונל בינלאומי מיוחד לחקר פשעי המלחמה, אך גם הוא יהיה חסר-כוח בהיעדר שיתוף פעולה מצד גורמים בקוריאה הצפונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully