וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחנות הכליאה בקוריאה הצפונית: "אונס ורצח אכזרי"

5.12.2013 / 12:12

דוח חדש של ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" חושף עדויות שלא נשמעו בעבר וצילומי לוויין המצביעים על הרחבת המחנות ל"אויבי המהפכה". "המטרה - לדכא, להשפיל ולענות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

צילומי לוויין שפורסמו היום (חמישי) על ידי ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" חושפים לדברי הארגון את ההיקף העצום של מחנות הכליאה הפוליטיים בקוריאה הצפונית. לפי דוח ששחרר הארגון, זוהו מבני מגורים ועמדות שמירה חדשים בשני אזורים של המדינה, כמו גם גדילה בתשתית הייצור, דבר המצביע על שימוש בעבודה בכפייה.

"מחנות כליאה בקוריאה הצפונית הם חלק חיוני בתשתית הדיכוי העצומה שהממשלה הקוריאנית מתחזקת כדי להישאר בשליטה על אזרחיה", אמר רג'יב נאריאן, חוקר מזרח אסיה בארגון. "ככל הידוע לנו, ישנם ארבעה מחנות כליאה פוליטיים באזורים מרוחקים – והם ענקיים. לפי צילומי הלוויין שברשותנו, מחנה המעצר הגדול ביותר חולש על שטח של כ-560 קמ"ר", הוסיף – יותר מפי חמישה משטחה המוניציפלי של העיר ירושלים.

עוד על קוריאה הצפונית:
דודו של השליט קים ג'ונג-און הודח, מקורביו נרצחו
אזרח אמריקני מוחזק במעצר: "חוששים למצבו"
"80 צפון קוריאנים הוצאו להורג כי צפו בטלוויזיה"
סוף העולם: היום שאחרי נפילת קוריאה הצפונית

הדוח כולל גם עדויות חדשות מפי סוהר לשעבר בקוונליסו 16, מחנה הכליאה הפוליטי הגדול ביותר בקוריאה הצפונית. הסוהר הזדהה בשם "מר לי" וטשטש את זהותו מחשש לרדיפה מצד הרשויות בקוריאה הצפונית, ממנה ערק לדרום. "מטרתם של מחנות הכליאה היא לדכא, להשפיל ולענות את האסירים, כל עוד הם בחיים", הוא סיפר. אלפי צפון קוריאנים, בכללם ילדים רבים, מוחזקים במחנות המעצר. לי סיפר כי אסירות רבות נאנסו: "לאחר לילה שבו 'שירתו' את הקצינים, הן היו חייבות למות - כי אסור היה לסוד לצאת".

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. יולי 2013. AP
"מחנות המעצר לא קיימים". שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג-און/AP

קים יונג-סון, שנאסרה בשנים 1980-1989 במחנה הכליאה יודוק במרכז המדינה, סיפרה כי עם הגעתה לשם, זה הרגיש כאילו השמיים נפלו עליה. "לא הצלחתי להבין איך זה קורה לי", סיפרה. "איך יכול להיות שלוקחים אותי למקום כל כך מסכן? זה היה מייאש". קים, המתגוררת כעת בסיאול, בירת קוריאה הדרומית, סיפרה כי התנאים במחנות קשים במיוחד, והאסירים נאלצים לעבוד עד שהם מותשים לגמרי. רבים הוכרחו לחפור את קבריהם, רגע לפי שהוכו למוות במכות פטיש או במקלות עץ.

היא סיפרה כי הייתה עדה למקרה שבו שני אסירים שניסו לברוח נתפסו והוצאו להורג: "בהוצאה פומבית להורג האסיר מוכה קשות, ולאחר מכן נקשר לעמוד על במה, כשידיו כבולות מאחורי גבו. אחד השומרים צועק, 'בשם העם, לירות באויב המהפכה!', ואז יורים בו שלוש יריות לראש, שלוש יריות לחזה, ושלוש יריות לרגליים". קים הוסיפה כי הצופים היו "חסרי הבעה, לא הזילו דמעה. בלי טיפת רגש, הם עומדים וצופים, ואז הולכים".

לפי אמנסטי אינטרנשיונל, 20 אלף אסירים מוחזקים כעת ביודוק, ו-50 אלף נוספים בקוונליסו 16. עם זאת, לא ניתן לאשר את ההערכות, וכלל לא קיימים נתונים על שני מחנות כליאה נוספים במדינה. הרשויות בקוריאה הצפונית טענו בעבר כי מחנות כליאה פוליטיים לא קיימים במדינה. הדוח של אמנסטי הוגש לוועדת האו"ם החוקרת הפרות זכויות אדם במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully