וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוק נולד בבית החולים הישראלי בפיליפינים, ייקרא "ישראל"

15.11.2013 / 9:04

הצוות שהגיע לאזור מוכה האסון במדינת האיים החל בהפעלת בית חולים שדה, שם נולד תינוק ראשון. ראש העיר שהגיע לסייר במקום והתרשם, החליט להביע זאת וקרא לרך הנולד "ישראל"

צילום: דובר צה"ל עריכה: טל רזניק

וייקרא שמו בפיליפינים: "ישראל". תינוק ראשון נולד הבוקר (שישי) בבית חולים שדה שהקימה משלחת הסיוע הישראלית לפיליפינים, כדי לסייע לצוות הרפואי המקומי המטפל בנפגעי הטייפון "האיאן", שהיכה במדינה בסוף השבוע שעבר וגבה את חייהם של אלפי בני אדם. ראש העיר שהגיע לסיור במקום, התרשם מהקמתו המהירה של בית החולים שהקימו אנשי חיל הרפואה ופיקוד העורף באזור בוגו סיטי שבצפון האי, וסיפר כי אביו של התינוק החליט כאות להערכתו לקרוא לילד "ישראל".

"היום בשעה 13:15 (שעון מקומי), לאחר שהוקם בית חולים שדה במשלחת הסיוע הישראלית של צה"ל לפיליפינים, נולד התינוק הראשון", נמסר מדובר צה"ל. אמו של התינוק ילדה אותה בחודש השמיני להריונה, בסיוע חמשת אנשי הצוות הגניקולוגי של המשלחת הכולל שלושה רופאי נשים ושתי מיילדות. התינוק נולד במשקל 2.150 קילוגרמים.

"כל האזור פה נפגע קשה מאוד מהטייפון. למעשה כרגע אנחנו בבית החולים היחיד שקיים בצפון", אמר אל"מ רמטין סבטי המפקד על משלחת הסיוע. לדבריו, בית החולים, שהתחיל לפעול היום, צפוי לקלוט כ-500 אנשים ביום. לדברי אל"מ ד"ר דודו דגן, שפיקד על הקמת בית החולים, כ-250 אלף תושבים בערי האזור מחכים לסיוע של המשלחת הישראלית. "יש פה בקשה גם של המושל וגם של ראש העיר שנתמוך פה מאוד באוכלוסייה, וכשהגענו האוכלוסייה חיכתה לנו ומצפה לעזרה שלנו בתחום הרפואי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשלחת הישראלית נוחתת בפיליפינים, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

סבטי אף הסביר כי המטרה היא לתת שירותי רפואה שבית החולים המקומי לא מסוגל לספק כגון חדרי רנטגן ושירותי מיילדות. כמו כן המשלחת נערכת להתפרצות מחלות באזור ככל שיעבור הזמן. לדברי סבטי, "העיר מנותקת לחלוטין, אין אמצעים של גנרטורים, אין מים זורמים וזו מתכונת בטוחה להתפתחות של זיהומים ומחלות".

סבטי הוסיף כי המשלחת גם מתארגנת למתן סיוע אזרחי בשל הפגיעה הקשה בתשתיות. "בתי ספר לא מתפקדים וזו למשל אחת הבקשות של המקומיים - להחזיר את המוסדות לכשירות", אמר. "יש לנו אנשי בינוי ואנשי חשמל ובעלי מקצוע אחרים, הביאו הרבה ציוד בינוי ואם יתאפשר לנו להחזיר את המבנים האלה אפילו לתפקוד חלקי, נעשה את המאמץ".

האסון בפיליפינים - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
משלחת צה"ל בפיליפינים: "אלפים מחכים לסיוע"
משלחת צה"ל לפיליפינים: "מביאים יכולות מתקדמות"
נשיא הפיליפינים: הפרזנו בהערכה לגבי מספר ההרוגים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פינוי נפגעי סופת הטייפון מהעיר טקלובן. הפיליפינים, 13 בנובמבר 2013. AP
פינוי נפגעים בטקלובן, השבוע/AP
אצטדיון כדורסל שהוסב למקלט לנפגע טייפון "האיאן" בעיר טלקובן בפיליפינים, 12 בנובמבר 2013. רויטרס
אולם כדורסל שהפך למקלט לחסרי בית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully