וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"80 צפון קוריאנים הוצאו להורג כי צפו בטלוויזיה"

לפי דיווח בעיתון מקוריאה הדרומית, באחת מההוצאות להורג צפו 10,000 בני אדם. מרבית הקרבנות הואשמו בצפייה אסורה בסרטים ובאופרות סבון זרות. "אמצעי הפחדה של המשטר"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

קוריאה הצפונית הוציאה להורג 80 בני אדם בתחילת החודש משום שצפו בסרטים ובאופרות סבון שהוברחו מהמדינה השכנה מדרום, כך דיווח היום (שני) העיתון יונגאנג אילבו מקוריאה הדרומית. הדיווח התבסס על מקור אנונימי, שקיבל אישור לאמינותו מקבוצת עריקים צפון קוריאנים. על פי הדיווח, ההוצאות להורג היו פומביות ובוצעו ב-3 בנובמבר. צפייה בסדרות או סרטים זרים נחשבת לעבירה חמורה במדינה המסוגרת.

בעיר וונסאן שבמזרח המדינה התאספו כ-10,000 בני אדם באצטדיון כדי לצפות בהוצאתם להורג של שמונה בני אדם מול כיתת יורים. רובם הואשמו בצפייה לא חוקית בתכניות טלוויזיה דרום קוריאניות, בעוד שאחרים הואשמו בזנות. העיר וונסאן ששוכנת לחופה המזרחי של המדינה וערים נוספות משמשות כאזורי מסחר מיוחדים שנועדו למשוך השקעות זרות. הנגישות לאזרחים זרים מאפשרת ככל הנראה את העברת התכנים האסורים לתוך המדינה.

"המשטר כמובן חושש מהשינוי הפוטנציאלי בהלכי הרוח של האנשים ומנסה להפחיד אנשים כאמצעי מנע", אמר גורם באתר המופעל על ידי עריקים צפון קוריאנים.

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און, אפריל 2013. רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית קים ז'ונג און/רויטרס

בחודש שעבר דווח כי קוריאה הצפונית עושה ניסויים באסירי המשטר כדי לבחון נשק כימי. האתר "38 צפון", המופעל על ידי אוניברסיטת ג'ון הופקינס, דיווח כי הניסויים מתבצעים באסירים המוחזקים בגולאגים מבודדים. החוקרים מבססים את מסקנותיהם על עדויות מפי אסירים ושומרים לשעבר שהצליחו לערוק למערב.

עריק ששימש שומר ב"מחנה הריכוז 22" תיאר כי הניסויים בוצעו באסירים בריאים, שהוכנסו לתאי זכוכית שאליהם הוזרם גז. "באופן רגיל, משפחות נטו להישאר יחד, אך אסירים יחידים נצמדו לפינות", העיד השומר לשעבר בדוח שחיבר האתר. "מדענים פיקחו מרחוק על התהליך כולו".

עוד באותו נושא:
"צפון קוריאה מנסה נשק כימי על מתנגדי משטר"
צפון קוריאה: צחקה על השליט - ונשלחה לעבודות פרך
צפון קוריאה: 15 שנות עבודות פרך לאזרח ארה”ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully