וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: הנשיא לשעבר מושארף נלכד בביתו

19.4.2013 / 8:10

אחרי הבריחה שהביכה את הרשויות בפקיסטן, נלכד פרבז מושארף במעונו שבפרברי הבירה והובא שנית לבית המשפט. עורך דינו: "הוא התייצב מרצונו החופשי"

משטרת פקיסטן עצרה הבוקר (שישי) את הנשיא לשעבר פרבז מושארף, והובילה אותו לבית המשפט. אתמול דווח כי מושארף, הנאשם בבגידה ובפיטורים לא-חוקיים של שופטים בזמן מצב החירום שהוכרז במדינה בשנת 2007, נמלט מבית המשפט באיסלמבד הבירה במכונית שחורה בליווי מאבטחיו הצמודים. על פי הדיווחים בערוצי הטלוויזיה במדינה, למרות הבריחה הנועזת של מושארף הוא נלכד לבסוף דווקא בביתו שבפרברי העיר. לאחר שהנשיא לשעבר נתפס והובא לבית המשפט, הותר לו לשוב לביתו למעצר בית בן יומיים, אך הוצא נגדו צו מעצר. לטענת פרקליטו קאמר אפזאל, מושארף הגיע לבית המשפט מרצונו החופשי.

עורך הדין הוסיף כי ביקש מבית המשפט להמיר את המעצר במעצר בית. עורך דין נוסף של הנשיא לשעבר, אחמד רזה קאסורי, אמר כי הצוות המשפטי של הנשיא לשעבר יגיש לבית המשפט העליון במדינה ערעור נגד מעצרו. החלטתו של מושארף להימלט אתמול מבית המשפט מעמידה את צבא פקיסטן בעמדה מביכה. שומרי ראשו אשר ליוו אותו בבריחתו הם חיילים המסונפים למשרד הפנים, אך מפקדיהם הישירים הם קציני צבא.

נשיא פקיסטן לשעבר, פרבז מושארף. רויטרס
נמלט בליווי שומרי ראשו - הכפופים לצבא פקיסטן. מושארף/רויטרס

מושארף, גנרל בדימוס, חזר לפקיסטן בחודש שעבר אחרי ארבע שנים של גלות, בתקווה שיוכל להתמודד בבחירות לפרלמנט שייערכו במדינה ב-11 במאי. זאת, אף שידע שהוא עלול להיעצר וחרף איומים בהוצאה להורג מצד אנשי הטליבן, המתנגדים לקרבתו למערב.

ואולם, בית המשפט בעיר פשאוור הוציא השבוע צו ביניים כדי למנוע ממושארף להתמודד בבחירות. לפי שעה, המועמד המוביל לזכות ברוב בפרלמנט הוא ראש ממשלת פקיסטן לשעבר, נוואז שריף, שאותו הדיח מושארף כמפקד הצבא בהפיכה בשנת 1999. מושארף נאלץ להתפטר מתפקידו בשנת 2008 ומאז נע בין לונדון למדינות המפרץ הפרסי. פקיסטן מנהלת נגדו שורה של הליכים משפטיים שונים, ובין היתר הוא נחקר בגין אחריות לרצח ראשת הממשלה לשעבר, בנזיר בוטו.

נשיא פקיסטן לשעבר נשלח למעצר - וברח במשאית שחורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully