וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הסנקציות: צפון קוריאה מבטלת שביתת הנשק עם סיאול

8.3.2013 / 4:00

בעקבות החלטת מועצת הביטחון של האו"ם להטיל סנקציות נוספות על פיונגיאנג בשל הניסוי הגרעיני שערכה בחודש שעבר, הודיעה צפון קוריאה על ביטול שביתת הנשק עם דרום קוריאה

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה אתמול (חמישי) הטלת סנקציות כלכליות נוספות על צפון קוריאה, בתגובה לניסוי הגרעיני שערכה פיונגיאנג ב-12 בפברואר. הצעת ההחלטה שהגישה ארצות הברית אושרה פה-אחד על ידי 15 החברות במועצה. בעקבות ההחלטה הודיעה צפון קוריאה כי היא מממשת את איומיה ומבטלת את הסכמי שביתת הנשק עם שכנתה, דרום קוריאה. כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

חברי מועצת הביטחון מצביעים בעד החמרת הסנקציות על צפון קוריאה בניו יורק, מרץ 2013. רויטרס
חברות המועצה קיבלו את הצעת ההחלטה של ארה"ב פה-אחד. ההצבעה במועצת הביטחון, היום/רויטרס

לצעד זה קדמו שלושה שבועות של משא ומתן בעניין הסנקציות בין ארצות הברית וסין שהחלו לאחר הניסוי. מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, לשעבר שר החוץ של דרום קוריאה, בירך על ההחלטה ואמר כי היא "שולחת מסר חד-משמעי לצפון קוריאה, שלפיו הקהיליה הבינלאומית לא תסבול את ניסיונותיה של צפון קוריאה להרחיב את יכולותה הגרעינית". השגריר הסיני באו"ם אמר כי הוא דורש "יישום מלא" של ההחלטה, לצד הפחתת המתיחות וחידוש המגעים הדיפלומטיים.

בין היתר, קובעת החלטת האו"ם כי ייאסר למכור לקוריאנים אמצעים ומרכיבים שיכולים להיות בשימוש למטרות גרעיניות. אף שצפון קוריאה נמצאת תחת הגבלות כבר מ-2006, דיפלומטים מערביים אומרים כי אכיפת הסנקציות לא הייתה אחידה ורציפה. "העוצמה, ההיקף והחומרה של הסנקציות יגבו את המחיר מצפון קוריאה שממשיכה בתכניתה הבלתי חוקית", אמרה שגרירת ארה"ב באו"ם סוזן רייס.

"אלו יגבילו את יכולתו של המשטר בצפון קוריאה לממן ולהשיג חומרים וטכנולוגיה לטילים בליסטיים, כמו גם לאמצעי לחימה קונבנציונליים וגרעיניים", הוסיפה. "כשקוריאה מנסה להעביר כספים שנועדו לתכנית הגרעין ותכנית הטילים, על מדינות העולם לחסום את הניסיון הזה – גם אם מדובר במזוודות של כסף מזומן".

ההחלטה הנוכחית מפרטת גם שורת פריטים שהאליטה הצפון קוריאנית לא תוכל לייבא, בהם: יאכטות, מכוניות מירוץ, מכוניות פאר וסוגים שונים של תכשיטים. צעד זה נועד לסגור פרצות בנוגע למדינות שונות שנטו להחליט בעצמן מה ניתן למכור לקוריאנים בתור "פריטי מותרות", אף שכבר הוטלו על כך הגבלות בעבר.

בתוך כך, הבית הלבן הגיב אמש לאיומיה של צפון קוריאה למתקפה גרעינית נגדה, ואמר כי הם יובילו להמשך בידודה של פיונגיאנג. דובר הבית הלבן ג'יי קרני אמר כי וושינגטון "מסוגלת לחלוטין" להגן על עצמה מכל מתקפת טילים מצד צפון קוריאה. לדבריו, "צפון קוריאה לא תשיג דבר מאיומים או פרובוקציות".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully