וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלון עבד בחברת קש של המוסד שמכרה ציוד לאירנים"

הכתב האוסטרלי שהתעמת עם "האסיר X" סיפר כי קיבל מידע מפתיע ממקור אנונימי בזמן שהותו בירושלים. "נדהמתי לגלות שהמוסד מגייס אוסטרלים שירגלו עבורו", סיפר ל"גרדיאן"

צילום: רשת ABC האוסטרלית, עריכה: יותם בן דוד

ג'ייסון קוטסיוקיס, הכתב האוסטרלי שהתעמת עם בן אלון, המכונה "האסיר X", הצליח לאתרו הודות לטיפ שקיבל ממקור עלום בזמן שהתגורר בירושלים - כך סיפר הערב (רביעי) העיתונאי לעיתון ה"גרדיאן". בכתבה שפרסם העיתון הבריטי, בה נסקרו מאמציו "להתביית" על אלון - שנודע גם בשם בן זיגייר - סיפר קוטסיוקיס כי המידע ששמע בתחילה נשמע לו "משונה".

לדבריו, בחודש אוקטובר 2009 פנה אליו "מקור אנונימי, בעל קשרים לקהילת המודיעין", ונקב באוזניו בשם של שלושה ישראלים בעלי אזרחות אוסטרלית. לדבריו אותו מקור, השלושה עבדו באירופה בשם המוסד, והפעילו בתחומיה חברת קש ש"מכרה ציוד אלקטרוני לאירן ולמקומות נוספים".

פרשת האסיר X - כותרות נוספות
המדינה מודה: אזרח זר הוחזק בזהות בדויה בכלא והתאבד
חבריו של האסיר מספרים: הוא "פטפטן שהתיידד עם אירנים"
השמועה בקיבוץ של אסיר X: "חזר הלום קרב מלבנון"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שלושה אוסטרלים עבדו עבור המוסד באירופה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

קוטסיוקיס סיפר לעיתון הבריטי כי כאשר שמע ש"המוסד מגייס אוסטרלים כדי שירגלו עבורו, באמצעות חברה באירופה, זה נשמע טוב מדי כדי להיות אמיתי". ואולם, בבדיקה נוספת, הסיפור התאמת. "התברר שהחברה קיימת ושזיגייר מועסק בה". קוטסיוקיס סיפר כי הוא הצליח לברר שגם אוסטרלי נוסף מהרשימה עובד בחברה, אך לא הצליח את המידע עבור השם השלישי.

העיתונאי אמר כי הצליח לדבר בהמשך עם אדם שהציג את עצמו כמנכ"ל החברה ולאמת את קיומה עם "מקור רשמי". במקביל, התברר לקוטסיוקיס כי זיגייר שינה את שמו ארבע פעמיים – מה שהגביר את חשדו כי מדובר בסוכן מוסד. "באוסטרליה אפשר לשנות את שמך רק פעם בשנה", אמר העיתונאי, "נאמר לי שהרשויות סוגרות עליו ושהוא עלול להיעצר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
דיווח מחסלי מבחוח השתמשו בזהות חלל צה"ל. חומרי ארכיון,
החשדות התגברו אחרי החיסול בדובאי. ה"מחסלים" של מבחוח/חומרי ארכיון

בזמן העבודה על הכתבה, חוסל בדובאי בכיר חמאס, מחמוד אל מבחוח - במסגרת הפרשה שבה הואשמו סוכני מוסד בשימוש בדרכונים אוסטרלים. קוטסיוקיס סיפר ל"גרדיאן" כי רק אז החליט לקדם את הסיפור ולהתעמת עם זיגייר בביתו בירושלים.

מוקדם יותר, סיפר קוטסיוקיס על פגישתו על זיגייר בשנת 2010 ועל חילופי הדברים הקשים שהיו בין השניים. סוכנות הידיעות האוסטרלית פיירפקס מדיה פרסמה כי זיגייר זעם על הכתב ואמר לו "מי אתה לעזאזל?". הוא הביע תדהמה כשנרמז לו כי הוא נמצא תחת חקירה והוסיף כי הוא שינה את שמו מסיבות אישיות, והשתומם כשהכתב שאל אותו אם ביקר באירן, בלבנון או בסוריה. "מעולם לא הייתי באף אחת מהמדינות שאתה אומר שהייתי בהן", אמר אלון לכתב. "אני לא מעורב בשום סוג של ריגול. זה מגוחך". לדברי הכתב קוטסיוקיס, "הוא כעס מאוד בתחילה ואז כעס יותר שלא קיבלתי את תשובותיו. הוא סיפר שהוא כמו כל אוסטרלי אחר שעשה עלייה ומנסה לבנות את חייו בישראל". ואולם, לפי הפרסום ב"גרדיאן", זיגייר "לא ניתק את השיחה והמשיך להאזין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully