וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים הוסרו מקטלוג "איקאה" בסעודיה, הרשת התנצלה

לאחר שעיתון שבדי פרסם השוואה בין קטלוג החברה בשבדיה לבין זה שבערב הסעודית, לפיה נשים הוסרו בשיטתיות מהקטלוג הסעודי, הביעה הרשת חרטה: "ההחלטה הזו סותרת את ערכינו"

הדרת נשים היא עניין שבשגרה כשמדברים על ערב הסעודית, אך המקרה הבא מוכיח כי היא הצליחה לחדור גם את גבולות הפרסום. העיתון השבדי "מטרו" פרסם אתמול (שני) השוואה שערך בין קטלוג החברה בשבדיה לבין זה שבערב הסעודית, שהעלה כי תמונותיהן של נשים הוסרו בשיטתיות מפרסום המוצרים במדינה המוסלמית. החברה מיהרה לפרסם התנצלות.

"איקאה" בערב הסעודית הסירה תמונות נשים מהקטלוג, אוקטובר 2012. רויטרס
ההשוואה בכותרת העיתון השבדי "מטרו", אתמול/רויטרס

בכתבה שפרסם העיתון השבדי הוצגו תמונות של לפני ואחרי הסרת הדמויות הנשיות. עוד נטען בעיתון, כי בנוסף על הסרת התמונות, הוסר גם שמה של מעצבת משורת הפרסום. "זה בלתי אפשרי להוציא נשים מהמציאות", אמרה ל"מטרו" שרת המסחר השבדית, אווה בג'ורלינג. "התמונות הללו הן דוגמא מצערת נוספת המוכיחה כי יש לפנינו עוד דרך ארוכה להגעה לשוויון בין המינים בסעודיה".

בתגובה, כאמור, פרסמה הרשת השבדית את התנצלותה בעניין. "היינו צריכים להגיב ולהבין שההחלטה שלא לכלול נשים בגרסה הסעודית של הקטלוג עומדת בסתירה לערכי קבוצת איקאה", נמסר בהצהרה מהחברה.

נשים מופיעות רק לעתים רחוקות בפרסומות בערב הסעודית, וכשהדבר אכן קורה הן נראות לבושות בשמלות ארוכות, עם שרוולים המכסים את ידיהן, ובצעיפים המכסים את שיערן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully