וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי היעדרות מסתורית: הנשיא הבא של סין צץ מחדש

זה שבועיים שאיש לא ראה את סגן הנשיא המיועד שי ג'ין-פינג, ונפוצו שמועות לפיהן הוא מת או נרצח. הבוקר, הממשלה קץ לשמועות, אך עדיין לא מספקת הסבר הגיוני להיעדרותו

הנשיא המיועד של סין, שי ג'ין-פינג, "צץ" מחדש אחרי כשבועיים של היעדרות, שעוררו חרושת של שמועות על מחלה קשה או על מותו, ואף על חיסולו בידי מתנגדיו במפלגה הקומוניסטית. סוכנות הידיעות הרשמית של סין דיווחה הבוקר (שבת) כי שי "השתתף באירוע לציון יום המדע הלאומי של סין". לא ניתן כל הסבר להיעדרותו הממושכת של שי, המשמש כיום כסגן הנשיא של סין. הוא צפוי להתמנות כבר בחודש הבא לנשיא המדינה ולהחליף בתפקיד את הנשיא הו ג'ינטאו. בתמונות שהופצו לכלי התקשורת בסין, נראה שי מחייך בקמפוס של האוניברסיטה החקלאית בבייג'ינג.

לפני 11 ימים, לשכתו של שי ביטלה במפתיע פגישה שנקבעה לו בבייגי'נג עם מזכירת המדינה של ארצות הברית, הילרי קלינטון. ההודעה נמסרה בשעת לילה מאוחרת. הסינים טענו כי הסיבה לביטול הפתאומי של הפגישה, שהייתה לה חשיבות מכרעת ליחסים המתוחים בין ארה"ב לסין, נבעה מלוח זמנים צפוף במיוחד. לאחר מכן נמסר, שלא לציטוט, כי "כאב גב פתאומי פקד את סגן הנשיא". גורמים אחרים בסין אמרו כי שי נפגע בגבו בעת ששחה בבריכה.

אפקט הדומינו: עד לאן תגיע הטלטלה הפוליטית בסין?
ומה הקשר בין סחר בגופות לשלטון הסיני ולמפגינים?

סגן נשיא סין, שי ג'ינפינג, הופיע בבייג'ינג לאחר היעדרות של שבועיים, ספטמבר 2012. רויטרס
שי ג'ין-פינג מבקר ביריד המדע בביג'ינג אחרי היעדרות של שבועיים/רויטרס

בהמשך, התברר כי ג'ינפינג נעדר מפגישות נוספות - עם ראש ממשלת סינגפור ואף מוועידה חשובה של המפלגה הקומוניסטית. בימים שלאחר מכן לא הגיע לפגישה עם ראש ממשלת דנמרק. בסין הוטלה צנזורה כבדה ואיפול תקשורתי על הנושא, וחיפושי אינטרנט אחר שמו של שי החזירו תוצאה ריקה או נחסמו. כתבים זרים שפנו למשרד החוץ הסיני נענו בהתעלמות, אך דיווחו למערב כי אזרחי המדינה עוסקים בהרחבה בשמועות על היעדרו של סגן הנשיא. בין היתר, נפוצה שמועה כי שי לקה בלבו או היה מעורב בתאונת דרכים חמורה. כמה שמועות טענו כי הוא "הועלם" כחלק ממאבקי השלטון בתוך המפלגה.

צפו בכתבת רשת CNN על היעלמותו המסתורית של שי

שי, בנו של ותיק המפלגה הקומוניסטית שי ז'ונגשון, אמור להתמנות בקרוב לתפקיד מזכ"ל המפלגה, המוביל למינוי לתפקיד הנשיא. המינוי כפוף את אישורם של חברי המפלגה הקומוניסטית, ויועלה בקונגרס ה-18 של המפלגה, שאמור להתכנס בשבועות הקרובים. עם זאת, טרם נקבע לקונגרס תאריך רשמי, בניגוד לנוהג לפיו הכינוס החגיגי נקבע כמה שבועות מראש. פרשנים מעריכים שהסיבה לכך היא שטרם הסתיימו המחלוקות הפנימיות במפלגה על הרכב השלטון החדש, ואומרים שהסיבה לכך ששי "הוחזר" מהיעדרותו המסתורית נועדה לשים קץ לשמועות על פילוג בקרב ההנהגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully