וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכת דם": צפו במי הנהר בסין שנצבעו באדום

9.9.2012 / 12:25

בנהר היאנג-טסה, השלישי באורכו בעולם, זוהתה התופעה הייחודית והמשונה, שההערכות קושרות אותה לאבני טין שנסחפו בשטפונות. דייג מקומי סיפק הסבר משלו: "הנהר מנקה את עצמו"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

הדייגים שהגיעו בסוף השבוע לאחד מקטעי נהר ה"יאנג-טסה" בסין, הנהר הארוך ביותר באסיה והשלישי באורכו בעולם, הופתעו לגלות שהמים בו פשוט נצבעו אדום. "אתמול ראינו שמצב המים כאן בנהר נעשה חמור יותר", סיפר אחד התושבים באזור צ'ונג-צ'ינג. "אפילו לא הצלחתי לפרוש רשת במים, בגלל כמות האבנים".

מכת דם נוסח סין: מדוע נצבעו מי הנהר באדום?. רויטרס
"זה די נורמלי עבורנו"/רויטרס

תחילה איש לא ידע מה הסיבה לגוון האדמדם והמסתורי שהשתלט על קטע הנהר במחוז בדרום-מערב המדינה. הרשות המחוזית להגנת הסביבה פסלה את האפשרות שמדובר בזיהום שנוצר כתוצאה משפכים תעשייתיים. בדיקות נוספות שנערכו למים העלו כי מדובר ככל הנראה בתופעת טבע שגרתית: כמות גדולה של אבני טין - גרגרי משקע זעירים וחומים - שנסחפו לאזור בשטפונות שפקדו את הנהר לאחרונה.

"זה די נורמלי, הצבע הוא בגדר הנורמה", הסביר דייג מקומי. "עבורנו הדייגים, המשמעות היא שהנהר מנקה את עצמו". כשנשאל אם המים נצבעו באדום בעבר, השיב: "כן, אבל הצבע השנה אדום וכהה יותר". ברשויות סין מתכוונים להמשיך ולחקור את התופעה המשונה, בניסיון להגיע למסקנה סופית שתקבע: מה הפך את מי הנהר לאדומים?

לקריאה נוספת
במינוס 27 מעלות הסינים קופצים לנהר הקפוא
רחוק מהעץ: המוני תפוחים נפלו מהשמיים בבריטניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully