וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: עישון גראס לפני גיל 18 פוגע באיי.קיו

29.8.2012 / 2:20

חוקרים בניו זילנד מצאו כי שימוש קבוע בסם בגיל צעיר מדי עלול לגרום לפגיעה בזיכרון ואף ברמת המשכל. עם זאת, הנזק שנגרם למוח מצטמצם משמעותית אצל משתמשים מבוגרים יותר

צילום: רויטרס, צילום חובבים שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

יש דבר כזה "סמים קלים"? מחקר חדש מגלה כי בני נוער שמעשנים גראס גורמים נזק בלתי הפיך למוח שלהם. המחקר מצא שעישון קבוע של צמח הקנאביס לפני גיל 18 עלול להזיק למערכת העצבים ולהשפיע לרעה על הזיכרון, רמת הריכוז ואפילו על מנת המשכל.

פרופסור ריצ'י פולטון מאוניברסיטת אוטגו בניו זילנד, שם נערך המחקר, הסביר את הסיבה לנזק המשמעותי. "המוח של המתבגרים רגיש במיוחד להשפעות השליליות של חומרים כמו קנאביס, אך הסימפטום המשמעותי ביותר הוא כאמור פגיעה במנת המשכל. במקרה הזה התגלה כי נבדקים שהשתמשו בצמח הירוק בגיל ההתבגרות, סבלו מירידה ממוצעת של 8 נקודות באיי.קיו, בגיל הבגרות", סיפר פרופסור פולטון.

"עישון הקנאביס פוגע בתהליך התפתחות העצבים"

במהלך המחקר, התבצע מעקב במשך עשרות שנים אחר יותר מאלף אזרחים מניו זילנד, כאשר לקראת גיל ארבעים נערכה לכל אחד מהם שורה של מבחנים. החוקרים גילו כי הנבדקים שנהגו לעשן מריחואנה בצעירותם השיגו תוצאה נמוכה יותר ברוב המבחנים. התסמינים השכיחים יותר היו חוסר קשב וזיכרון קצר.

הסיבה לירידה באיי.קיו, לדברי החוקרים, היא שבמהלך גיל ההתבגרות ההתפתחות של המוח היא קריטית, משום שמעגלי העצבים נמצאים בעיצומו של תהליך בנייה, מהלך שנפגע לדבריהם, בשל עישון קנאביס. למרות התוצאות המפחידות, לדברי החוקרים הנזק שנגרם למוח מצטמצם משמעותית אצל משתמשי הקנאביס שעברו את גיל 18.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully