וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקלה מתרחבת: מחצית מתושבי הודו ללא חשמל

אמש הצליחו הרשויות בתת-היבשת לתקן את התקלה ברשת החשמל הצפונית, אך היום היא כבר קרסה שוב - ועמה גם שתי רשתות במזרח. 600 מיליון איש יושבים בחושך, 200 כורים לכודים

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

הודו מתקשה להתמודד עם הפסקת החשמל הענקית שהחלה אתמול (שני) - והיא רק מתרחבת. לאחר שאתמול קרסה רשת החשמל בצפון המדינה, הבוקר נוספה אליה גם הרשת המזרחית, ובהמשך גם הרשת הצפון-מזרחית - וכעת, למעלה מ-600 מיליון הודים - בערך מחצית מאוכלוסייתה של תת-היבשת - מנותקים מזרם החשמל.

לימוד בבית ספר לאור נרות בפרברי בירת הודו, ניו דלהי, עקב הפסקת חשמל, 30 ביולי 2012. רויטרס
לומדים לאור נרות במדרסה/רויטרס

בדיווחים המגיעים מהודו מתואר תוהו-ובוהו שרק הולך וגדל, בעיקר בתחום התחבורה: מערכת הרכבות עמדה מלכת, ובכבישים שוררים פקקים אינסופיים. עדיין לא ברור מהו הגורם לתקלה הפתאומית, אולם לפי מספר דיווחים שפורסמו, כמה ממדינות המחוז בהודו עשו שימוש מוגזם בחשמל, מעבר למתח שהן מורשות להשתמש בו.

הפסקת חשמל שררה מאז שלשום בלילה בשש מדינות מחוז צפוניות (דלהי, פונג'אב, אוטר פראדש, הימצ'אל פרדש, הרייאנה ורג'סטאן), כמו גם בעיר הבירה ניו דלהי. אתמול בשעות הערב הצליחו הרשויות להשיב את הזרם ואספקת החשמל התחדשה, אולם היום בצהריים נפלה הרשת שוב, ובאותה שעה בערך נפלה גם רשת החשמל של מזרח המדינה, הפרושה במדינות מערב בנגל, ביהאר, אוריסה וג'רקאנד. בהמשך נמסר כי גם הרשת הצפון-מזרחית קרסה.

"משבר גדול"

"הן הרשת הצפונית והן הרשת המזרחית אינן פועלות כרגע", הסביר לסוכנות הידיעות הצרפתית וי-קיי אגראווי, מנהל רשת החשמל הצפונית של הודו. "זה משבר גדול. אנא אפשרו לנו לטפל בבעיה". גורם רשמי במדינת אוריסה מסר ל-BBC כי הרשת המזרחית נפלה בגלל "תקלה", שתיקונה צפוי להימשך מספר שעות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פקק תנועה בבירת הודו, ניו דלהי, לאחר שהרמזורים חדלו לעבוד בגלל הפסקת חשמל, 30 ביולי 2012. Rajesh Kumar Singh, AP
באין רכבות, כך נראו אתמול כבישי ניו דלהי/AP, Rajesh Kumar Singh

בעקבות קריסת הרשת המזרחית, הודיעו הרשויות במדינת-המחוז מערב בנגל כי כ-200 עובדים לכודים בשלושה מכרות פחם בשטח המדינה, ואינם יכולים לצאת. "אנחנו ממתינים שהחשמל יחזור כדי שנוכל להעלות אותם החוצה במעליות", הסביר לסוכנות רויטרס בכיר בחברת הכרייה המפעילה את המכרות.

מומחים לתחום האנרגיה הסבירו ל-BBC כי הודו מתמודדת עם מחסור כרוני בחשמל, שצפוי ככל הנראה לגדול ולגדול אם לא תשקיע סכומים עצומים במשק האנרגיה. לפיכך, הם מעריכים, בתקופה הקרובה ניתן לצפות לעוד תקלות רבות.

עדכון ראשון: 12:43

תחנה של הרכבת התחתית בזמן הפסקת חשמל, ניו דלהי בירת הודו, 30 ביולי 2012. AP
אלפים ממתינים לרכבות - שנשארות במקום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully