וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן נשיא אירן: הציונות אחראית לסחר הסמים בעולם

27.6.2012 / 2:00

מוחמד רזא רחימי נשא נאום אנטישמי בוטה, במסגרת כנס למניעת סמים של האו"ם שנערך בטהרן: "התלמוד מלמד כיצד להשמיד את כל מי שמתנגד ליהודים". בקשה לגינוי הנאום כבר הוגשה

סגן נשיא אירן, מוחמד רזא רחימי, ניצל אמש (שלישי) את המעמד בוועידה בינלאומית למניעת סמים שנערכה בטהרן, על מנת לשאת נאום אנטי ציוני, כשבמרכזו הוא מאשים את הציונות בהפצת סמים ברחבי העולם. דיפלומטים אירופאיים שנכחו באולם, הביעו את תדהמתם לנוכח טענת רחימי, כי ספר התלמוד מלמד כיצד "למצוץ דם מאנשים". באירן היום חיים כ-25 אלף יהודים, המוכרים כמיעוט דתי המיוצג בפרלמנט.

מוחמד רחימי, סגן הנשיא של אירן ויד ימינו של הנשיא, מחמוד אחמדינג'ד, טען בהמשך הדברים כי "התלמוד מלמד כיצד להשמיד את כל מי שמתנגד ליהודים". רחימי הוסיף ואמר: "הציונות היא המקור של סחר הסמים הבלתי חוקיים בעולם", ומיד לאחר מכן דחק בנציגים הבינלאומיים ששהו באולם לחקור ולבדוק את טענותיו, כשאמר שאירן מוכנה לשלם למי שיוכל להציג בפניה אדם ציוני אחד המכור לסמים. "איש שכזה אינו קיים, וזו הוכחה למעורבות שלהם בסחר בסמים", הוסיף.

"למה אנחנו משתפים פעולה עם האנשים הללו?"

הנאום הקיצוני לבטח יוסיף לבידוד האירני ההולך וגובר, ימים ספורים לפני כניסתן של סנקציות כלכליות נוספות מצד המערב כנגד המדינה, עם דגש על חרם הדלק האירופי כנגד אירן. האירוניה בסיפור זה, נעוצה בכך שמאבקה של אירן בסמים, נחשב לאחד מהמקרים הבודדים בהם זוכה המדינה לתמיכה רחבה מצד המערב, במיוחד לאחר מאבקה ארוך שנים להפסקת ההברחות משכנתה אפגניסטן.

במהלך הנאום, מספר משתתפים בינלאומיים יצאו מן האולם, ובהמשך היום כבר נעשתה פנייה למזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, בדרישה לגנות את הדברים שנאמרו על ידי רחימי. דיפלומט אירופי ששהה באולם בזמן הנאום, אמר לאחר מכן כי "זהו ללא ספק הנאום הגרוע ששמעתי בחיי. תחושת הבטן שלי הייתה 'למה אנחנו משתפים פעולה עם האנשים הללו?'".

לקריאה נוספת
סגן נשיא אירן בגבול ישראל: "ניצחון על הציונים"
ארדואן באירן: לא לתקוף מדינה בגלל גרעין אזרחי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully