וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח טורקי: "20 אלף חיילי צה"ל יוצבו בקפריסין"

סוכנות הידיעות הרשמית בטורקיה מדווחת כי הסיכום גובש בין נתניהו לנשיא קפריסין. נטען כי ישראל תזכה לחפש גז באזור הרווחי, אם תצמצם את יחסיה העסקיים מול טורקיה

ישראל שואפת להגן בכוחות מזוינים על מתקני הגז בקפריסין - כך מדווחת היום (ראשון) סוכנות הידיעות הרשמית של טורקיה. לפי הדיווח, שצוטט בהרחבה ביומונים הטורקים, צה"ל מעונין לפרוש באזור עד 20 אלף "חיילי קומנדו". ככל הנראה, הכוונה היא לחיילים המוצבים על גבי ספינות, והם אמורים להצטרף, לפי הפרסום, לאלפי ישראלים שישתתפו במיזם להקמת והפעלת אסדות גז באזור, וגם צינור גז בין ישראל לקפריסין.

לפי הדיווח, הסיכומים בנושא גובשו בפגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא קפריסין, דמיטריס כריסטופיאס, לפני שלושה חודשים. מקור המקורב לנשיא כריסטופיאס טוען כי הוא הפציר בנתניהו שיפעל בקרב אנשי עסקים בישראל כדי שיפחיתו מהשקעותיהם בקפריסין הטורקית, החלק מהאי שכבשה טורקיה, ושאינו מוכר על ידי מדינות העולם.

אסדה טורקית לקידוח גז מול חופי קפריסין. AP
אסדת גז מול חופי קפריסין. מתח הביטחוני סביב המשאבים הטבעיים/AP

לפי הדיווח, נתניהו הציע לממשלה בניקוסיה כי ישראל תתמן את כל ההוצאות הכרוכות בבניית אסדות גז באזור. בתמורה, דרש נתניהו כי כל העובדים באסדות אלה - כ-10,000 במספר - יהיו ישראלים, וכי בני משפחותיהם יורשו להתלוות אליהם. הנמל שהוצע כבסיס לפעילותם של הישראלים, ושל עשרות אלפי החיילים הישראלים שיבואו לקפריסין כדי לאבטח אותם, הוא לימסול, עיר התעשייה המרכזית של האי. מקור בניקוסיה אמר לסוכנות הידיעות הטורקית כי "נראה שהישראלים באים לכאן אחת ולתמיד".

בשבוע שעבר: "כלי טיס ישראלי גורש מקפריסין הטורקית"

הדיווח מתווסף לפרסום נוסף מהשבוע שעבר לגבי עלייה במתח הביטחוני באזור קפריסין. ביום חמישי, טורקיה טענה כי כלי טיס ישראלי חדר לתחום האווירי של קפריסין הטורקית, וכי מטוסי קרב יירטו אותו וגירשו אותו משמי המדינה. בהודעה שפרסם הצבא הטורקי, נמסר כי כלי הטיס נכנס ביום שני לתחום האווירי של קפריסין הטורקית חמש פעמים לפחות. לא נמסרו פרטים נוספים על התקרית ולא נאמר אם מדובר במטוס קרב, מסוק או מטוס שאינו מאויש.

בעבר כבר דווח כי מטוסים ישראלים חגו מעל ספינות טורקיות בים התיכון, ובשנה האחרונה פורסם בעיתונות הטורקית כי המוסד חתם על הסכמים חשאיים מול שירות המודיעין של קפריסין, הסכמים שמטרתם לקיים מעקבים צבאיים ומודיעיניים משותפים אחר טורקיה. על פי כמה מהדיווחים, ההסכם החשאי נחתם במהלך ביקורו של נשיא המדינה, שמעון פרס, בקפריסין בחודש נובמבר של השנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully