וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים ישראלים חוששים מהגעת הטיל הקוריאני לאירן

16.4.2012 / 20:00

טיל שמגיע לטווח של 6,000 ק"מ הוצג בפיונגיאנג. על אף האמברגו על המדינה - הטיל נישא על משאית סינית עם מנועים גרמניים. גורמים בישראל חוששים שהטיל יגיע לידי אירן

במהלך המצעד הצבאי של צפון קוריאה, שנערך אתמול (ראשון) לאחר נאומו הפומבי הראשון של שליט המדינה קים ז'ונג און, הוצגו לראשונה חמישה טילים בליסטיים, בהם הטיל km-08 שמסוגל להגיע לטווח עצום של לפחות 6,000 קילומטרים, כחמש פעמים המרחק בין אירן לישראל.

ראש פרויקט החלל של מכון פישר, טל ענבר, אמר היום בשיחה עם וואלה! חדשות כי הטיל נישא על גבי משאיות תוצרת סין בעלות מנועים גרמניים. מכירת משאיות אלו לצפון קוריאה אסורה נוכח האמברגו הבינלאומי המוטל על המדינה, אולם הסינים מתעלמים מכך.

טיל בליסטי שהוצג במצעד צבאי בפיונגיאנג. צפון קוריאה. אפריל, 2012. רויטרס
הטכנולוגיה עברה או תעבור לאירנים. הטיל km-08 שהוצג במצעד הצבאי בצפון קוריאה/רויטרס

מוקדם יותר דווח כי מדעני טילים אירנים, המופקדים על תכנית הטילים של אירן, באו לפיונגיאנג כדי לצפות בשיגור טיל קוריאני לחלל, ניסוי שהסתיים בכישלון. למרות הפרסומים במערב, ענבר מציין כי הניסוי שנכשל היה של משגר לוויינים ולא של טיל בליסטי בעל ראש קרבי. עם זאת, ככל הנראה האירנים, שנכחו בניסוי הצפון קוריאני, הגיעו כדי ללמוד על הטיל ולא לטובת תכנית החלל האירנית. "כבר שלוש שנים לא ראינו ניסוי אירני בתחום החלל וזה אומר שתוכנית החלל שלהם נמצאת בעדיפות נמוכה, בניגוד לתוכנית הטילים הבליסטיים", לדברי ענבר.

מומחים בתחום הטילים מעריכים כי ההדלפה על נוכחות אירנית בניסוי של משגר הטילים נעשתה על ידי הקוריאנים, זאת כדי לאותת למערב כי הטכנולוגיה הנמצאת ברשותם עברה או תעבור לאירנים. גורם ביטחוני בכיר אמר בשיחה סגורה כי "אם טכנולוגיה שכזו תגיע לידי האירנים, כפי שהגיע לידיהם טיל ה- BM-25, זו תהיה סנסציה עולמית". עוד הוסיף הגורם כי "האירנים יוכלו לאיים על קשת רחבה יותר של מטרות, או לחילופין להגיע למטרות קרובות יותר עם ראש קרבי כבד יותר". מומחים במערב טוענים כי בשנתיים האחרונות שומרים האירנים על מעטה של חשאיות בכל מה שקשור לפיתוח טילים מתקדמים ובשל כך לא ביצעו ניסוי בטילים לטווחים ארוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully