וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: כך תיראה תקיפה ישראלית באירן

4.2.2012 / 0:07

על פי ניתוח של רשת NBC, תקיפה משולבת של ישראל תכלול טילי יריחו, מטוסי F-15I, מטוסים ללא טייס, ואף כוחות קרקעיים. על פי הערכות בכירים, הסיכוי לתקיפה - לפחות 50%

רשת החדשות האמריקאית NBC פירסמה אמש (שישי) ניתוח המתאר תקיפה אפשרית של ישראל באירן. על פי הניתוח, בתקיפה ישולבו מגוון יכולות צבאיות של ישראל, בינהם טילים לטווח רחוק, מטוסי חיל האוויר, מטוסים ללא טייס וכוחות מיוחדים על הקרקע. הניתוח מתבסס על סדרת ראיונות שערכה הרשת עם בכירים אמריקאים וישראלים בעבר ובהווה, בעלי גישה לחומרי מודיעין רלוונטיים.

על פי הניתוח, תקיפה ישראלית תכלול טילים מסוג יריחו-2, המגיעים עד לטווח של 2500 קילומטר, שיצוידו בנשק קונבנציונלי. לדברי אחד הבכירים, הטילים הם בעלי יכולת דיוק גבוהה ביותר. תקיפת הטילים תשולב עם הפצצות מטוסי חיל האוויר מסוג F-15I ומטוסים ללא טייס. על פי הדיווח, ישראל מוכנה לאבד מטוסים במקרה הצורך. עוד נאמר כי ישראל לא מתכננת להשתמש בצוללות במבצע, מכיוון ש"אין מספיק מהן". כמו כן, ישותפו במבצע כוחות מיוחדים, אך רק לצרכי סימון מטרות או איסוף מודיעין לאחר התקיפה.

לקראת תקיפה באירן? - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
"בארה"ב מודאגים: ישראל תתקוף באירן בלי להודיע"
"פנטה מאמין שישראל תתקוף באירן בחודשי האביב"
ברק: "אם אירן לא תעצור - נצטרך לשקול פעולה"
מתכוננים למלחמה? אירן תכפיל את תקציב הביטחון

מטוס F-15 של חיל האוויר. AP
"ישראל תהיה מוכנה לעשות אותו הדבר בעוד כמה שנים". מטוס F-15 של חיל האוויר/AP

יממה לאחר התבטאותו של שר ההגנה האמריקאי לאון פנטה, על פיה ישראל תתקוף את אירן באביב, מאמינים רוב הבכירים שצוטטו כי הסיכוי לתקיפה ישראלית הוא לפחות 50%. בנוסף, הם מסכימים כי ארצות הברית לא תהיה מעורבת בתקיפה ותקבל התראה קצרה מאוד, אם בכלל.

לטענת הבכירים, מטרת המבצע לא תהיה להרוס את כל מתקני הגרעין באירן, אלא להתמקד במתקנים הנחשבים קריטיים לתוכנית הגרעין, בכדי לעכב את ההתקדמות האירנית. הבכירים הישראלים מעריכים כי התקפה מוצלחת יכולה לדחות את פיתוח הגרעין האירני בשלוש עד חמש שנים, בעוד שבכירים אמריקאים מעריכים את תקופת הזמן כשנתיים עד ארבע. למרות ההערכות כי תקיפה לא תשמיד לחלוטין את תכנית הגרעין, אלא רק תדחה אותה בכמה שנים, העריך בכיר אחד כי "ישראל מוכנה לעשות את אותו הדבר בעוד כמה שנים".

בכירים אמריקאים אשר רואיינו מאמינים כי ערב הסעודית ואיחוד האמירויות יתמכו בתקיפה, עקב האיום שמהווה אירן גרעינית כלפיהן. על פי הניתוח מטוסי חיל האוויר אף יורשו לטוס ולקיים תדלוק אווירי מעל השטח האווירי של ערב הסעודית. טורקיה, לעומת זאת, לא תתמוך בפעולה בצורה דומה, אולם בארצות הברית חוששים כי במקרה שאירן תשיג נשק גרעיני, טורקיה תשקול בחיוב פיתוח של תכנית גרעין.

על פי פרסומים זרים, טיל יריחו הוא טיל קרקע קרקע לטווחים של אלפי קילומטרים אשר פותח על ידי ישראל והחברה הצרפתית 'מרסל דסאו' במהלך שנות השישים. כלי התקשורת הזרים ייחסו לישראל מאות טילים מתקדמים מדגמים שונים, כשהאחרון בסדרה הוא יריחו 3, המבוסס על הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בעולם הבליסטיקה, מסוגל להגיע לטווח של כ-6,000 ק"מ ולשאת ראש קרבי במשקל טון. בתקשורת בעולם פורסם כי בשני העשורים האחרונים בוצעו מספר ניסויים בטילי יריחו מבסיס חיל האוויר בפלמחים.

מומחים זרים לתחום הטילים טוענים כי משגר הלווינים הישראלי המכונה 'שביט' מבוסס על טכנולוגיה של טילי היריחו –ומשמעות יכולותיו להגיע לחלל, הופכת את היריחו לאיום על כל נקודה על פני הגלובוס. על פי דיווח של העיתונאי האמריקני ארון קליין, בחודש נובמבר האחרון התקבלו דיווחים ממספר עדי ראייה על פעילות חריגה מהרגיל של משאיות צבאיות, המעבירות טילים לאזור ירושלים. צורת הטילים שתוארה תואמת את מאפייני טילי היריחו.

לפניות לכתב - amirbohbot@walla.co.il

(עדכון אחרון: 20:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully