וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוז מהגיהנום: הוחזקה 12 שנים בספינה של סיינטולוגים

כנקמה באמה שהתנערה מהדת, בכירי הכת הורו לחטוף את ולסקה ל"יאכטת התודעה" שלהם. היא הושלכה לחדר הבוכנות ואולצה להבריק את הסיפון עם הגעתו של טום קרוז. הכנסיה: "טענות של כופרת"

(צפו בפריס מגוללת את סיפורה; צילום: יוטיוב, ABC)

אישה שזנחה את אמונתה בסיינטולוגיה, טוענת כי חברי הכת חטפו אותה כשהייתה בת 18, ואילצו אותה לבלות במשך 12 שנים על סיפונה של יאכטה שהייתה ברשותם. לדבריה, רק כיום, בגיל 33, היא מסוגלת להבין כי אנשי הכת חטפו אותה מביתה, טענה שהכת מכחישה בתוקף.

ולסקה פריס, גוללה בפני ערוץ ABC באוסטרליה את סיפור הזוועה שלה. היא העידה כיצד נאלצה לנקות את הסיפון במשמרות של 48 שעות. פעם אחת, סיפרה, הוכרחה לצחצח את הסיפון עבור השחקן טום קרוז, שהגיע לחגוג את יום הולדתו ביאכטה. הספינה, השם האירוני Freewinds, הוגדרה בכת כקתדרלה שטה. פריס טענה כי דרכונה הוחרם ממנה כשהגיעה לספינה, והושב לה רק כשהייתה בת 24. לדבריה, מעולם לא הותר לה לרדת מהספינה ללא ליווי צמוד של אנשי הכת ופיקוחם.

דוקו סיינטולוגיה על הכוונת. yes
בכת טענו כי לא רק שפריס משקרת - היא גם כופרת/yes

ילידת שוויץ, פריס גדלה עם זוג הורים ששוכנעו להישאב אל רזי הסיינטולוגיה. בגיל שש עברה המשפחה לבריטניה, ובגיל 14, הצטרפה פריס לחטיבת הנוער הימית של הכת. היא אולצה לחתום על חוזה המאריך את חברותה בכת ללא פחות מאשר מיליארד שנים. אמה החלה להתנער מהאמונה בכת באמצע שנות ה-90, ואף גינתה בפומבי את אנשי הכת במאמרים שפרסמה. כש"זקני הכת", ובראשם ראש כנסיית הסיינטולוגיה דייוויד מיסקאוויג' הבחינו בכך, סיפרה פריס, הם הורו לה לבוא עמם לספינה, ולהתרחק עד כמה שניתן מהשפעתה הרעה של אמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"עבדתי 48 שעות ברציפות ללא שינה"

היא הועלתה למטוס והגיעה לספינה, שנוהגת לשוט באזור האיים הקריביים כדי לקדם "עילוי רוחני". תמורת כמה עשרות דולרים לשבוע, התבקשה לעבוד בחדר הבוכנות. "היה שם חם ומסריח, ורועש מאוד", סיפרה. "הייתי עובדת 48 שעות ברציפות ללא שינה – ולבד. אמרתי להם: אני לא רוצה להיות שם".

הסאגה, לדבריה, נמשכה 12 שנים. ב-2004 אירחה הספינה את השחקן וחבר הכת, טום קרוז, שחגג בה את יום הולדתו. פריס סיפרה כי נאלצה לקשט את הסיפון למענו. האירוע תועד בסרטון שדלף לרשת.

פריס הצליחה להימלט מהספינה ב-2007. היא מתגוררת כיום באוסטרליה עם בעלה, במגורים המסובסדים להם על ידי הכנסייה המקומית. כת הסיינטולוגיה פרסמה הצהרה בת שני עמודים, בה נכתב כי הספינה הייתה מקום נפלא להיות בו, וכי "גב' פריס הייתה יכולה לעזוב את המקום בכל רגע שרק רצתה. העובדה שהיא פונה נגד הדת שהיא עזבה מעידה עליה דברים רבים, ובין היתר מעידה שהיא כופרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully