וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מצב זכויות האדם בסין פוגע ביחסינו עמה

ביקורת חסרת תקדים: עוזר מזכירת המדינה האמריקאי סיים שיחות בנושאי זכויות אדם בבייג'ינג בהודעה פסימית, לפיה בממשל "מודאגים ביותר" מההידרדרות בתחום, ובין היתר ממעצר האמן איי

בארצות "מודאגים עמוקות" מהמצב המידרדר של זכויות האדם בסין, והדבר אף עלול להעיב על יחסיהן של שתי המדינות. כך אמר היום (חמישי) עוזר מזכירת המדינה לענייני זכויות אדם, מייקל פוזנר, בתום יומיים של דיונים עם גורמי ממשל בבייג'ינג בנושא זכויות אדם.

פוזנר הוסיף כי הביע בפני מארחיו שת דאגתו העמוקה של הנשיא ברק אובמה לנוכח הדיווחים מהשבועות האחרונים לגבי מעצרם של עשרות מתנגדי משטר בסין, ובהם האמן הבינלאומי הידוע, איי וויי-וויי. "אנחנו בהחלט מעוניינים בשותפות הדוקה עם סין יציבה, ומשגשגת", אמר פוזנר במסיבת עיתונאים בשגרירות ארה"ב בבייג'ינג. "אך בה בעת, אנחנו מאמינים שהרפורמות הפוליטיות בסין אינן מספיקות כדי להתאים עצמן להתקדמות הכלכלית שלה".

מייקל פוזנר, עוזר מזכירת המדינה האמריקאית לענייני זכויות אדם, במסיבת עיתונאים בשגרירות ארה"ב, בייג'ינג, סין, 28 באפריל 2011. רויטרס
"הרפורמות הפוליטיות בסין אינן מספיקות כדי להתאים עצמן להתקדמות הכלכלית שלה". פוזנר, היום בבייג'ינג/רויטרס

"היו לנו דיונים לא פשוטים", סיפר פוזנר על השיחות בהן השתתף. "הם התמקדו בהידרדרות במצב זכויות האדם בסין, שעליה דווחנו בחודשים האחרונים. זכויות אדם הן דבר מאוד משמעותי בעינינו, וכשיש בעיות בזכויות אדם, הבעיות הללו מעיבות על מערכת היחסים, והופכות היבטים אחרים שלה למסובכים יותר".

בתוך כך, הודיע היום ארגון זכויות אדם סיני כי כי זושיאו זו-ז'ו, מוזיקאי רוק, נעצר לזמן קצר על ידי משטרת סין לאחר שהביע בגלוי תמיכה באמן העצור איי. לפי דיווחו של המבוסס בהונג קונג, זושיאו נעצר בתחילת השבוע בעיר שנחאי, ושוחרר לאחר כ-12 שעות. קודם לכן קרא לשחרורו של איי, בדברים שאמר בזמן הופעה ובמאמר בעיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully