וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש הגרעיני החזיר את בורסות אסיה לירידות

רונית דומקה

17.3.2011 / 8:52

המשבר ביפן החזיר את בורסת טוקיו לירידות ואת הין לשיא. בורסת הכלכלה השלישית בגודלה בעולם איבדה 1.4% הלילה - 13% מאז יום שישי, והמטבע היפני מזנק ב-0.6% מול הדולר

בורסות אסיה חזרו היום לרדת, ועלות הביטוח על האג"ח הממשלתיות של יפן עלתה לשיא, בשעה שנמשכים החששות מפני אסון גרעיני ביפן. בורסת טוקיו ננעלה בירידה של 1.4% לאחר שמוקדם יותר נפלה ב-5%; אתמול עלתה הבורסה ב-5.7% לאחר שאיבדה ביומיים כמעט 17%.

בורסות נוספות באסיה יורדות גם הן: הונג קונג מאבדת 1.9%; שנחאי יורדת ב-0.8%; סיאול יורדת ב-0.8%. מדד MSCI אסיה פסיפיק יורד ב-0.7%; הין מתחזק ב-0.6% מול הדולר לשער של 78.95 ין לדולר. מחיר הנפט עולה ב-0.2% ל-98.19 דולר לחבית. החוזים על המסחר בוול סטריט מצביעים על עליות של כ-0.5%.

הבורסה בטוקיו נפתחת בירידות שערים על רקע רעידת האדמה והצונאמי שפקד את המדינה, מרץ 2011. AP
עלות הביטוח על האג"ח הממשלתיות של יפן עלתה לשיא/AP

מסוקים צבאיים מנסים בשעה זו לקרר את מוטות הדלק הגרעיניים בכורים שנפגעו בפוקושימה, כאשר עיקר המאמצים מתמקדים בכור מספר 3 המכיל פלוטוניום ואורניום. החברה שמפעילה את כור מספר 3 בפוקושימה הודיעה הלילה כי הלחץ בכור שב לעלות.

הבנק המרכזי של יפן הזרים היום 5 טריליון ין (63 מיליארד דולר) למערכת הפיננסית, כדי להגביר את הנזילות. בכך גדל הסכום שהזרים עד כה השבוע הבנק ל-33 טריליון דולר. שר האוצר היפני, יושיהיקו נודה, אמר כי שרי האוצר והבנקאים המרכזיים של מדינות ה-G7 יקיימו פגישה מחר כדי לדון בהשלכות רעידת האדמה.

בתוך כך, משרד החוץ האמריקאי הודיע הלילה כי הממשל אישר לבני משפחות של דיפלומטים לעזוב את יפאן אם הם רוצים בכך. ארה"ב תוציא מטוס מיוחד לטוקיו שיסייע בהחזרת אזרחים אמריקאים לביתם. מדינות נוספות, בהן בריטניה, צרפת, סין ובלגיה, המליצו לאזרחיהן לעזוב את יפן ושלחו מטוסים לפנותם.

אתמול נפלו המדדים בוול סטריט בכ-2% לאחר שהסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית (סבא"א) מסרה כי מוטות הדלק בכורים הגרעיניים מספר 4,5 ו-6 בעיר פוקושימה נחשפו וכי נגרם נזק לליבתם של ארבעה כורים. בנוסף, אמר נציב האנרגיה של האיחוד האירופי כי המצב בכורים הגרעיניים בפוקושימה יצא מכלל שליטה וכי עלול להתרחש אירוע קטסטרופלי בתוך שעות.

מניית סוני, היצואנית הגדולה בעולם של מוצרי אלקטרוניקה, ירדה ב-0.5% בטוקיו; מניית טוקיו אלקטריק פאוור, מפעילת הכורים הגרעיניים בפוקושימה, נפלה ב-14%, והשלימה ירידה של 62% מאז תחילת השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully