וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו זילנד: תפילין של מטייל עוררו בהלת טרור

מטייל יהודי הניח תפילין בזמן שיוט במעבורת. הצוות נבהל מה"קופסאות המוזרות" עם "חוטי החשמל", והזעיק את המשטרה. המטייל שוחרר לאחר תשאול, ובמדינה ביקרו את ה"פחד המוגזם מטרור"

לא בפעם הראשונה, הצליח אתמול (ראשון) מטייל יהודי לעורר בהלה כשהניח תפילין בציבור. הפעם אירע המקרה על מעבורת בניו זילנד, ודווח בעיתון המקומי "דומיניון פוסט".

לפי הדיווח, כוחות משטרה מיוחדים ללוחמה בטרור הוזעקו לנמל אליו שטה המעבורת, בעיר פיטצ'ון שבאי הדרומי. הם נקראו למקום על ידי צוות המעבורת, שאנשיו נבהלו מ"הקופסאות המוזרות" שהמטייל קשר סביב מצחו וידו.

מפעיל המעבורת, שעליה היו 750 נוסעים, הסביר כי מעשיו של המטייל נראו חשודים בעיניו. "זה נראה כאילו חוטי חשמל היו מחוברים לקופסאות", אמר, בהתייחסו לרצועות העור של התפילין. אולם כדי למנוע פניקה, הוא החליט לא לעשות דבר בעניין, ורק הודיע למשטרה על כך.

שלוש שעות מתוחות נוספות חלפו עד להגעת המעבורת לנמל, אז פשטו עליה השוטרים, ערכו חיפוש גופני על המטייל התמים ולקחו אותו לתחנה. במשטרה הסכימו לומר כי האיש תושאל לאחר ש"התנהג באופן מוזר" על המעבורת, ולאחר מכן שוחרר. הבחור וחברו, לפי הדיווח, נמצאים בעיצומו של טיול במדינה בקרוואן.

בניו זילנד התעוררה ביקורת מסוימת כלפי להיטות צוות המעבורת והמשטרה. ראש המועצה ליחסים בין הגזעים במדינה, ג'וריס דה-ברס, אמר כי זו תוצאה של "פחד מוגזם מטרור". לדבריו, "זו רק תזכורת לכך שצריך לעצור ולחשוב לפני שקופצים למסקנות".

בינואר השנה התעוררה בהלה דומה על מטוס נוסעים בארה"ב, שהוסט ממסלולו מניו יורק לקנטאקי, לאחר שנוסע בן 17 הניח תפילין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully