וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש מוות למעורבים ב"פרשת רמדיה הסינית"

טלי גולדשטין

22.1.2009 / 10:36

ביהמ"ש בסין גזר מוות על 3 מהמעורבים בהפצת אבקת החלב הרעילה ומאסר עולם על 3 נוספים . 6 תינוקות מתו כתוצאה מצריכת המזון

בית משפט סיני גזר היום (רביעי) על טיאן וונהואה, יושבת הראש לשעבר ומנכ"לית יצרנית מוצרי החלב "סאנלו גרופ", מאסר עולם בגין מעורבותה בפרשת החלב הנגוע, שגרמה למותם של ששה תינוקות וגרמה לכ-300 אלף תינוקות נוספים לחלות.

על שלושה אנשים גזר בית המשפט גזר דין מוות ועל שניים נוספים מאסר עולם. שלושה אנשים נוספים קיבלו עונש מאסר של חמש-15 שנים בכלא כל אחד. הנאשמים הואשמו בכך שמכרו כימיקל מסוג מלמין לחוות חליבה, שבתורן הוסיפו את הכימיקל לחלב.

21 חשודים עמדו למשפט בחודש שעבר, לרבות טיאן וונהואה, שהודתה באשמה ב-31 בדצמבר. חברת "סאנלו" היתה אחת ממפיצות אבקת החלב הרעיל. החומר הכימי מלמין משמש לייצור פלסטיק ודשן. צריכתו עלולה לגרום לאבנים בכליות ולבעיות במערכת השתן. חברות סיניות מוסיפות את החומר הכימי למוצרי החלב כדי שאלו ייראו סמיכים יותר ובעלי רמות פרוטאין גבוהות.

טיאן ושלושה בכירים נוספים בחברה עמדו למשפט בגין ייצור ומכירת אבקת החלב הרעילה. בכירים אחרים – סגני המנכ"ל וואנג יוליאנג, האנג ז'יקי ו-וו ג'ושנג – נעצרו בספטמבר. לפי דיווח סוכנות הידיעות "שינהואה", מתחילת אוגוסט עד לאמצע ספטמבר, ייצרה "סאנלו" 904 טון מטרי של אבקת חלב רעילה ומכרה 813 טון מטרי של האבקה. החוקרים בפרשה מצאו מלמין ב-70 מוצרי חלב מתוצרת 20 חברות שונות.

תדמית סין ניזוקה

הפרשה נחשפה בספטמבר לאחר שתינוקות שצרכו את אבקת החלב מתוצרת "סאנלו", שפשטה את הרגל לא מזמן, פיתחו אבנים בכליות. קורבנות הפרשה יקבלו פיצוי כספי מ-22 החברות הפושעות. "המגזר כולו הציע לשאת בעול הפיצויים", הודיע איגוד תעשיית החלב הסיני בחודש שעבר. "החברות מקוות לזכות את סליחתן והבנתם של המשפחות", הוסיף.

פרשת "רמדיה הסינית" הסעירה את סין ואת העולם כולו ופגעה קשות בתדמיתה של תעשיית המזון הסינית – אחת מיצואניות המזון הגדולות בעולם. תעשיית החלב הסינית גדלה בקצב מהיר וגופי הרגולציה האחראים על בטיחות המזון מתקשים להדביק קצב זה. בנוסף, אין תקנים אחידים המיושמים על המוצרים והפיקוח המשפטי על המגזר קלוש. מפקחי הממשלה אינם יכולים לפקח על כל ספקיות החלב המפוזרות במדינה.

סין היא השוק השני בגודלו בעולם לאבקת חלב לתינוקות. "סאנלו" היתה החברה הרווחית ביותר מזה 15 שנים ושלטה על 18.3% מהמכירות במגזר ב-2007. החברה שולטת בעיקר באזורים הכפריים העניים, בהם חקלאים ועובדים מהגרים מוצאים שקל יותר להאכיל את התינוקות באבקת מזון מאשר להניקם. יש המאמינים כי זה בריא יותר.

בעקבות חשיפת הפרשה, מדינות ברחבי עולם הטילו איסור על יבוא מוצרי חלב סינים מחשש להרעלה. מספר מדינות פתחו במבצע נרחב של הורדת מוצרים מהמדפים. ארגון הבריאות העולמי (WHO ) הפציר בגופים לבקרת איכות המזון במדינות ברחבי העולם לבדוק את מוצרי החלב הסינים המיובאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully