וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרשת רמדיה" הסינית: מאות תינוקות חלו

13.9.2008 / 20:11

האבקה הכילה כימיקל שנועד לדשן וחומרי ניקוי. תינוק אחד מת ו-432 חלו. הממשל הורה לחברה להפסיק מיידית את פעילותה

תינוק אחד מת ו-432 חלו בסין לאחר שניזונו מאבקת תחליף חלב אם, שעל פי החשד גרמה לאבנים בכליות. הממשל במדינה הורה היום (שבת) לחברת "סנולו" הסינית, שאחראית לייצור האבקה, להפסיק באופן מיידי את פעילותה לאחר שחקירה ראשונית העלתה כי מוצריה גרמו לתינוקות לחלות. סגן המושל של המחוז הצפוני הבי, בו נמצאת החברה, דיווח כי 19 בני אדם נעצרו וכ-80 עוכבו לחקירה בחשד שהפרו את חוקי בטיחות המזון.

מעל ל-8,000 טונות של אבקת המזון הוסרו מהמדפים, והרשויות בודקות אבקות נוספות ברחבי המדינה מחשש לתופעות דומות. קבינט מיוחד שהקים משרד הבריאות במדינה הורה להעניק טיפול רפואי ללא תשלום לפעוטות שחלו לאחר שניזונו מהאבקה. כמו כן, ביקש הקבינט ממתנדבים להגיע לכפרים מרוחקים כדי לאבחן תינוקות חולים מוקדם ככל האשר כדי שיגיעו לטיפול.

חברת "סנולו" הודתה השבוע כי תחליפי החלב שייצרה מכילים רעלן שנקשר למותם של אלפי חיות מחמד בארצות הברית בשנה שעברה. רשויות המדינה חושדות כי ספקי החלב של החברה מהלו אותו במים וברעלן, בו נעשה שימוש בייצור פלסטיק, דשן ומוצרי ניקוי, כדי לוודא שהערך החלבוני של החלב יראה גבוה יותר ממה שהוא באמת. מוצרי החברה משווקים באופן בלעדי בסין, אך כמות קטנה מהם מגיעה גם לטייוואן.

האבקה משווקת רק בסין

אבנים בכליות, תסמין נדיר במיוחד בפעוטות, הן ריכוז קטן ומוצק של מלח ומינרלים שמופרשים בשתן. במסיבת עיתונאים שנערכה מוקדם יותר היום, אמרו בכירים סינים כי החברה קיבלה תלונות רבות על האבקה כבר בחודש מרץ והודתה בבעייה, אך לא דיווחה על כך לממשלה או לציבור. "על חברת 'סנולו' לקחת את האחריות במקרה זה", אמר אחד הבכירים. משרד הבריאות הסיני הודיע על ממצאי חקירתו לארגון הבריאות העולמי ולרשויות בטייוואן, הונג קונג וניו זילנד.

בשנת 2004 כ-13 תינוקות מתו במחוז המזרחי אנהוי בסין, לאחר שניזונו מאבקת חלב מזויפת, לה לא היה כל ערך תזונתי. התקרית הביאה את הממשל להגביר את פיקוחו על איכות המזון המיוצר במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully