וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: עשרות הרוגים בתקיפת הקואליציה

שי אילן

1.7.2007 / 13:33

המקומיים מדווחים על 85-50 הרוגים, ביניהם גם נשים וילדים. ההתקפה החלה לאחר שאנשי טליבאן תקפו את כוחות הקואליציה

כוחות הקואליציה באפגניסטן תקפו ביומיים האחרונים כפרים במחוז הלמנד באפגניסטן. על פי דיווחים נהרגו בתקיפה אזרחים רבים, כאשר בני המקום טוענים שנהרגו בין 50 ל-80 בני אדם. רבים מן ההרוגים הם נשים וילדים. במהלך חודש יוני נהרגו 200 בני אדם במתקפות כוחות הקואליציה.

המתקפה ביום שישי התחילה אחרי שכוח משולב של חיילים אמריקאים ואפגנים נתקל במארב של הטליבאן. לוחמי הטליבאן ברחו לתוך אחד הכפרים כדי לתפוס מחסה. מיד אחר כך התחילו מטוסים של הקואליציה להפציץ את האזור. תושבים דיווחו על ניסיונות של בני המקום לברוח מאזור ההפצצות ברכב וברגל ועל בהלה רבתי. המטוסים הפציצו גם את מי שניסו לברוח. בין התושבים היו כאלה שגם דווחו על מספרים גבוהים הרבה יותר של הרוגים, מעל מאה. מבתי החולים באזור דווח על כך שמספר רב של ילדים הגיעו לטיפול, אחרי שבתיהם הופצצו. "רוב הקורבנות הם ילדים ונשים", אמר אחד הרופאים.

כוחות הקואליציה לא הכחישו את עובדת מותם של אזרחים, אולם ציירו תמונה שונה. לדבריהם, הכוח נתקל באש כבדה מנשק אוטומטי ומרגמות והזעיק סיוע אווירי. המטוסים הפציצו מטרות ממוקדות ואילו האזרחים ההרוגים נמצאו באותם מקומות בהם היו לוחמי הטליבאן. בחודשים האחרונים גוברת הביקורת נגד כוחות הקואליציה על שימוש בכוח מופרז שגורם לעליה במקרי המוות של אזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully