וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדי בית"ר ירושלים תקפו פועלים ערבים בקניון מלחה

23.3.2012 / 13:38

האירוע המצער עליו פורסם ב"הארץ" קרה אחרי המשחק נגד בני יהודה. מנכ"ל הקניון: "לא ראיתי דבר כזה בכל השנים שאני כאן"

הבוקר (שישי) פורסמה בעיתון "הארץ" ידיעה על התפרעות המונית של כ-300 אוהדי בית"ר ירושלים בקניון מלחה לאחר המשחק נגד בני יהודה ביום שני האחרון. לפי הידיעה, האוהדים היכו מספר עובדים ערבים של המקום. מצלמות האבטחה של הקניון תיעדו את האירועים, אך בשל העובדה שלא הוגשה תלונה במשטרה לא נעצר אף אחד מהמעורבים.

מתברר כי בסביבות השעה 22:00 הגיעו כמה מאות אוהדים של בית"ר ירושלים לקומת האוכל בקניון והחלו בחגיגה של שירים ושמחה. כשראו מספר עובדים ערבים טיבלו אותה בשירים גזעניים כמו "מוחמד מת" ו"מוות לערבים" בכדי להתגרות בהם. אסי קראדי, עובד באחת החנויות בקניון, סיפר כי "זו היתה ההשתוללות והשמחה הרגילה של האוהדים כמו אחרי כל המשחקים במשך איזה חצי שעה, אחרי זה קרה משהו בצד השני שגרם להתלקחות וכולם עזבו את השולחנות אוכל ורצו אחרי הפועלים הערבים, והעובדים הערבים האחרים באו לעזור להם. אוהדי בית"ר אמרו שאחד הערבים שהתגרו בו נתן לאחד מהם מכות עם מטאטא ואז כולם התנפלו עליו ועל החבר שלו, אחרים אומרים שהוא רק התגרה עם המטאטא, אבל מה זה משנה? תעמוד אתה חצי שעה מול ההתגרות הזאת ונראה אותך לא מגיב?".

קראדי מוסיף: "מכאן היתה מהומת אלוהים. הפועלים הערבים כבר היו משהו משני, האוהדים רבו עם המאבטחים מכות רצח וזה נראה מאוד מסוכן. מזל גדול שהגיעו משטרה ומג"ב ועשו בתוך שתי דקות סדר. לא מבין את כל הסדרי אבטחה. מה, לא יודעים שמאות אוהדי בית"ר שנכנסים אחרי משחקים וחוגגים עשויים להתפרע? חצי שעה הם עשו כאן בלאגן על השולחנות וקיללו ולא עשו כלום ורק שהתחיל כל הבלאגן זימנו כוחות נוספים, זו בושה".

בעקבות האירועים סגרה הנהלת הקניון את המקום בשעה 22:30, שעה וחצי לפני הסגירה המתוכננת, כאשר מנכ"ל הקניון גדעון אברהמי אומר כי "מדובר באירוע גזעני ומבייש שלא ראיתי מהיום שאני עובד כאן".מהנהלת הקניון נמסר כי במשטרה הבטיחו כי מעתה ואילך יתגברו את האבטחה סביב מרכז הקניות בזמן משחקים של בית"ר ירושלים.

אגב, בדרך כלל כשהאירועים הללו מתרחשים מייחסים אותם ישר לאירגון האוהדים ה"לה פמיליה". שיחות עם האנשים הבכירים באירגון הביאו למצב כי הם כלל לא ידעו על המקרה ולא מדובר באנשים של האירגון. אחרי שנעשו טלפונים מתברר כי לאוהדים יש גירסה שונה לחלוטין. אחד האוהדים, טל מזרחי סיפר: "לא היו 300 אוהדים וגם לא 100, היו כמה עשרות בכל הסיפור ואחרי זה כל הקניון בא לראות מה קורה אז זה היה נראה הרבה. אף אחד לא בא כדי לריב, היתה שמחה של האוהדים, נכון שהיו קריאות גזעניות ושירים על מוחמד אבל הדברים התלקחו רק אחרי שהפועל הערבי היכה את אחד האוהדים שהתגרה בו עם המטאטא וקראו לכולם לרוץ לשם. תכתבו על המכות שהיס"מ ומג"ב הביאו לאוהד באותו אירוע ואז תבינו למה השתיקו את העניין, פוצצו שם אוהדים בלי הכרה ואלה שנזרקו על החנויות זה אוהדים שלנו על ידי המשטרה ולא הערבים. עם הערבים זה היה בדיוק כמה דקות אבל היס"מ והאבטחה עשו את כל הבלאגן אחרי זה".

מבית"ר ירושלים הגיבו לאירוע: "אנו מגנים כל מקרה אלימות ונותנים לגורמים המוסמכים לטפל במקרים שכאלה".


איציק קורנפיין: "בית"ר ירושלים לא תוכל להתקיים בעונה הבאה ללא סיוע

בית"ר ירושלים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully