וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן: "בן בסט התקשה עם העומס, השוערים יידעו בראשון מי פותח"

1.10.2014 / 17:00

אלי גוטמן ערך מסיבת עיתונאים לקראת המשחק מול קפריסין בשבת הבאה, שייפתח את קמפיין מוקדמות היורו: ”ניסע כדי לנצח יותר מאשר לא להפסיד. הייחוד שלנו הוא רוח הקבוצה, מעכשיו ואני מקווה שעד צרפת 2016. השחקנים צריכים לבצע הכול מהר יותר מאשר בליגה”. רוב ההרכב סגור

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

אלי גוטמן ערך הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים בבית הנבחרות בשפיים לקראת צמד המשחקים מול קפריסין ואנדורה. הנבחרת פתחה היום במחנה מקוצר ותתאמן בסגל מלא החל מהשבוע הבא. על פי המתוכנן, השגרירים טל בן חיים, רמי גרשון, עומר דמארי ואבי ריקן יגיעו לארץ ביום שישי. תומר חמד ובן שהר יגיעו רק ביום ראשון וכך גם איתי שכטר וניר ביטון. המשמעות: באימון היום לא יהיה אף שגריר ישראלי. חמד צפוי לשחק במדי אלמריה במוצאי שבת, לאחר צאת יום הכיפורים.

רוב ההרכב של גוטמן כבר סגור ועל פי הערכות אנשי הנבחרת והשחקנים לפחות תשעה שחקנים מסומנים בהרכב. בעמדת המגן השמאלי המאמן מתלבט בין עומרי בן הרוש לרמי גרשון. לגבי עמדת השוער, אריאל הרוש הוא עדיין המועמד המוביל לפתוח בין הקורות בגלל הניסיון האירופי שלו, אולם ההחלטה הסופית תתקבל כנראה רק מחר. בקישור האחורי יפתחו ביברס נאתכו ושרן ייני, כשטל בן חיים וגילי ורמוט אמורים לפתוח באגפים. מתחת לעומר דמארי ישחק ערן זהבי.

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
זמן להסברים. אלי גוטמן/ברני ארדוב

בפתיחת דבריו אמר המאמן: "ניסע לקפריסין כדי לנצח יותר מאשר לא להפסיד, על מנת לשמור לעצמנו את האפשרות להתחיל את הקמפיין טוב. יש לנו בסגל קומבינציה של שחקנים צעירים מצד אחד, אבל מספיק מנוסים כדי לעמוד במשימה הזו".

גוטמן המשיך: "כל שחקן צריך ביטחון ואני מתכוון לתת אותו לשחקנים ולקחת כל אלמנט חיצוני רק עליי, על מנת שהשחקנים שלי יהיו פנויים בראש ובגוף ויביאו מקסימום יכולת למגרש. סוגיית השוער מעניינת ולכל המאוחר ביום ראשון, אחד השוערים יידע שהוא הולך לפתוח ביום שישי. כל האימונים שלנו יהיו אימונים טקטיים. אני לא רוצה להעמיס על השחקנים".

על ריבוי שחקני ההתקפה: "ראיתי את המונדיאל האחרון ובנבחרת בלגיה היו הרבה שחקנים שיכולים לייצר רגע של גול או פס לגול. יש לנו בחלק הקדמי הרבה מאוד שחקנים שנמצאים בפורמה היום ואני רוצה שיהיו איתי. מצד שני, יש לנו שחקנים שיכולים לשחק בכפל תפקידים בהגנה, כמו שרן ייני או עומרי בן הרוש. זה נתן לי את האפשרות לזמן כמה שיותר שחקנים בחלק הקדמי".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
דרוך לקראת קפריסין/ברני ארדוב

על היריבה: "הכדורגל הקפריסאי נמצא בתהליך התקדמות גדול. כאחד שאימן שם, אני יכול לומר שהכדורגל היום טוב יותר מאשר בעבר. הנבחרת שלהם אזרחה שחקנים, אצלנו במדינה עוד לא עשו את זה. יש להם בלם פורטוגלי, ששיחק שם כמה שנים והיום משחק בלגיה ורשה. הוא קיבל אזרחות ומשחק בנבחרת. תוסיפו לזה צעירים טובים שיצאו לשחק בחוץ, כמו חריסטופי. הייתי במשחק בבוסניה, בכל רגע נתון הם מסוכנים במתפרצות ואם אתה לא מרוכז, אתה יכול להיענש. התוצאה שלהם בבוסניה נותנת לנו להבין שאם נוציא את בלגיה, זה בית מאוד שוויוני. ראינו גם את ווילס מתקשה באנדורה".

אריק בנאדו יוסי אבוקסיס עוזרי מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
מתכוננים לקמפיין חדש. אבוקסיס ובנאדו/ברני ארדוב

על השחקנים שלא זומנו: "התקשרתי ליוסי בניון לאחר הפציעה שלו ואיחלתי לו החלמה מהירה, כי הוא היה בכושר טוב. זה היה מיד לאחר שהנבחרת התכנסה. הוא חוזר מפציעה וזה הזמן שלו להשלים את החסר מבחינה אישית וכך גם ליאור רפאלוב. עדן בן בסט עבר מתקופה של חוסר משחקים בצרפת לתקופה של הרבה משחקים במכבי תל אביב והוא צריך זמן כדי לחזור ליכולת שלו. הוא שיחק במכבי תל אביב יותר מדי משחקים באירופה לטעמי והתקשה עם העומס. חן עזרא היה מצוין מול הפועל פתח תקוה, הייתי במשחק, אבל כרגע החלטתי על שחקנים אחרים שהם לפניו בעמדה שלו".

עוד אמר גוטמן: "רוח הקבוצה, זה הייחוד של נבחרת ישראל נכון לתחילת הקמפיין וסופו, בתקווה, בצרפת 2016. השחקנים מכירים את זה, לשם אני מכוון והם משתפים איתי פעולה. ברמת הנבחרת, אני צריך את השחקנים אינטנסיביים יותר ושהם יבצעו כל פעולה מהר יותר מאשר הם מבצעים בליגה. כמעט כל השחקנים היום בסגל משחקים באופן סדיר בליגות שלהם, בארץ ובאירופה וזה המצרך הבסיסי".

שוער נבחרת ישראל גיא חיימוב. קובי אליהו
ייאבק על אפודת השוער. גיא חיימוב/קובי אליהו

גיא חיימוב, שוערה של קרית שמונה התייחס לתחרות על אפודת השוער: "זה דבר מבורך שיש כמה שוערים בכושר טוב. אני חושב ששלושתינו יציבים כי אם לא היינו יציבים לא היינו פה. הייתי רוצה לשחק, כמובן שגם אני וגם אריאל וגם אופיר רוצים לשחק. זה דבר מאוד לגיטימי. בסופו של דבר זו לא קבוצה, זו נבחרת. אנחנו רוצים להצליח כנבחרת בקפריסין וזה מה שחשוב. יש אוירה טובה, אנחנו משחקים ונהנים".

"אני חושב שמאז שאוואט פרש לקחנו צעד קדימה. הבנו שיש פה פוטנציאל קדימה. גם בשבילנו כשוערים ישראלים ומקווה שזה יימשך ככה בצורה הזו. תמיד זה כיף להיות בנבחרת, מאז שאתה קטן אתה עובד קשה כדי להגיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully