וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: ראיוס וקטן בעקבות אלון מזרחי

הקפטן רוצה להיות מלך השערים הבלעדי של הירוקים באירופה, הספרדי יכול לשבור שיא עונתי. וגם: קרית אליעזר, מבצר אירופי. כל המספרים לקראת משחקה של מכבי חיפה מול אלקמאר

* זו הפעם השלישית שבה מכבי חיפה משתתפת בשלב בתים של המפעל המשני של אופ"א (גביע אופ"א ב-2006/7, הליגה האירופית ב-2011/12 והעונה). בשני המקרים הקודמים, היא החלה את הקמפיין עם ניצחון: 1:3 על אוקזר בבלומפילד ב-2006 (שערים של מסודי, בוקולי וקולאוטי), 0:1 על א.א.ק לרנקה בקרית אליעזר ב-2011 (מוחמד גדיר).

* מכבי חיפה פגשה עד היום רק קבוצה הולנדית אחת במסגרת אירופית רשמית. זו הייתה ויטסה, שהביסה את הירוקים 0:3 בחרלדום במסגרת גביע אופ"א בשנת 2000. יניב קטן הוא השריד היחיד מאותו משחק, בו הורחקו אדורם קייסי (כיום מנהל הקבוצה) ו-וואליד באדיר.

* בגומלין בקרית אליעזר ניצחה חיפה 1:2 את היריבה ההולנדית אותה אימן אז רונאלד קומאן. אבישי ז'אנו (67 בפנדל) וראובן עטר (86) כבשו ונתנו תקווה לקאמבק נדיר, אבל בתוספת הזמן אריק בנאדו איבד כדור ו-ויטסה צימקה והדיחה את חיפה ואברהם גרנט מאירופה.

* פרט לכך, גם הקבוצה ההולנדית המפוארת ביותר, אייאקס, ביקרה בקרית אליעזר ונוצחה 2:1. זה קרה במשחק ראווה בינואר 1996, אז אייאקס הייתה אלופת אירופה הטרייה ונכנעה לשער מרהיב של חיים סילבס הצעיר. משחק לא רשמי - בו אלי אוחנה מבית"ר ירושלים חיזק באופן חד פעמי את מכבי חיפה - אבל כזה שנותר חקוק בזיכרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כבש בפעם הקודמת שמכבי חיפה אירחה יריבה הולנדית. ראובן עטר, בין יעקובו ויוסי בניון/מערכת וואלה!, צילום מסך

* על פי הספירה הרשמית, מכבי חיפה רשמה עד כה 96 משחקים באירופה. המאזן: 40 ניצחונות, 18 תוצאות תיקו ו-38 הפסדים. יחס השערים הכולל: 128:153.

* המאזן של מכבי חיפה העונה במשחקי הבית באירופה: שלושה ניצחונות, יחס שערים 0:7.

* למעשה, ב-15 משחקי הבית האחרונים שנערכו בקרית אליעזר, מכבי חיפה הפסידה רק פעם אחת, 3:0 לשאלקה במחזור הסיום של שלב הבתים של הליגה האירופית ב-2011/12. לפני כן, ההפסד האחרון היה 1:0 ללוקומטיב מוסקבה בגומלין רבע גמר גביע המחזיקות במרץ 1999.

* מכבי חיפה שלישית בהבקעת שערים במפעל עד כה (16, רק לסטנדרד ליאז' ו-וויבודינה יש יותר) ושלישית גם במספר הקרנות (46, כמו סטנדרד של לוזון, פחות מוויבודינה לה 56).

* בבעיטות למסגרת מכבי חיפה במקום השני עם 54 (ממוצע של תשעה איומים במשחק) לעומת 59 של אקטובה.

* בויאן שראנוב נכנע רק פעם אחת העונה באירופה, כשיחס השערים של מכבי חיפה עומד על 1:16 בשישה משחקים.

יוליאן דראקסלר שחקן שאלקה מול בויאן שראנוב שוער מכבי חיפה. קובי אליהו
ההפסד הביתי הקודם באירופה. יוליאן דראקסלר משאלקה מול בויאן שראנוב וטאלב טואטחה/קובי אליהו

* יניב קטן יערוך הערב את הופעתו ה-68 במדי מכבי חיפה במסגרת אירופית. הקפטן הוא כמובן שיאן ההופעות של הירוקים.

* קטן כבש 15 שערים עבור מכבי חיפה באירופה, בדיוק כמו אלון מזרחי, שבמאזנו שער נוסף מימיו בבית"ר ירושלים. שער נוסף יהפוך את קטן לשיאן הירוק גם בקטגוריה זו וישווה את מאזנו לזה של מזרחי בראש דירוג המבקיעים הישראלים במפעלי אירופה.

* אלון מזרחי כבש שבעה שערים בקמפיין אירופי אחד, בעונת 1998/9. רובן ראיוס יוכל להשתוות אליו אם יבקיע אחד הערב, או בכלל לאורך שלב הבתים.

* ראיוס, אגב, היה למשך כשעתיים מלך שערי הליגה האירופית בחודש שעבר עם שישה כיבושים ב-479 דקות, עד שפאולו הנריקה מטרבזונספור עקף אותו עם שבעה.

* הקשר הספרדי המצוין גם מדורג במקום השני בבעיטות למסגרת עם 13 ניסיונות , אחד פחות ממראט חאירולין מאקטובה שכבר הודח מהמפעל.

* מי שדווקא מוביל קטגוריה סטטיסטית בליגה האירופית הוא גוסטבו בוקולי, שסחט הכי הרבה עבירות במפעל - 21.

רובן ראיוס שחקן מכבי חיפה. קובי אליהו
השיאן החדש? רובן ראיוס/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully