וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: מכבי חיפה בשלב הבתים אחרי 1:1 מול אסטרה

הירוקים שמרו על ה-0:2 מהמשחק הראשון ועלו לבתים בזכות שער נפלא של ראיוס. שראנוב טעה וספג, טואטחה ומשומר נפצעו

מכבי חיפה תהיה בשלב הבתים של הליגה האירופית. סגנית האלופה הישראלית אמנם ספגה שער ראשון העונה באירופה, אבל סיימה ב-1:1 בעיר פיאטרה ניאמץ ברומניה מול אסטרה ועברה את שלב הפלייאוף עם 1:3 בסיכום שני המשחקים. אחרי הניצחון 0:2 בקרית אליעזר, מכבי חיפה נלחצה מעט בעקבות טעות של בויאן שראנוב שהובילה לשער של ואלריקה גמאן בדקה ה-27, אך רובן ראיוס בא לעזרה וכבש בבעיטה חופשית אומנותית בדקה ה-37 את שער החוץ היקר שהוציא את העוקץ מהמשחק של הרומנים. הירוקים העפילו לשלב הבתים של הליגה האירופית בפעם השנייה תוך שלוש שנים, והשלישית בסך הכול במפעל המשני אם מחשיבים גם את גביע אופ"א המנוח. חיפה תשובץ בדרג השלישי של ההגרלה, שתיערך מחר (שישי, 14:00, ספורט1 ו-HD) במונאקו.

את מי יכולה לקבל מכבי חיפה בהגרלת שלב הבתים?

אריק בנאדו: "עמדנו במטרה". רובן ראיוס: "עלייה מרגשת"

רובן ראיוס שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
עוד ביצוע פנטסטי של מלך שערי המפעל. רובן ראיוס/אדריאן הרבשטיין

אריק בנאדו שמר על ההרכב שניצח במשחק הקודם, אבל ביצע סוג של זעזוע בסגל כשניפה את המגן אלעד גבאי. טאלב טואטחה פתח בהרכב לאחר שנעדר ממשחק הליגה מול קרית שמונה, אבל אחרי 19 דקות לא יכול היה להמשיך בגלל פציעה ופינה את מקומו לשמואל שיימן. המגרש הבוצי והגשם הכבד הקשו על הירוקים לפתח משחק טכני, ואחרי 27 דקות הם נקלעו לפיגור בעקבות ההדיפה הרעה של שראנוב בכדור קרן. למרות זאת, אחרי שבע דקות של לחץ הגיע ראיוס והפתיע את סילביו לונג ג'וניור עם כדור חופשי מסובב מזווית קשה בצד ימין. ראיוס, שכבש בבעיטה חופשית גם במשחק הקודם מול אסטרה, הפך למלך שערי הליגה האירופית עם שישה שערים ובעיקר גרם למארחים להתייאש.

המחצית השנייה הייתה לפרוטוקול בלבד, השחקנים נזהרו על הרגליים, אבל בכל זאת חיפה שילמה את המחיר על השארתו של גבאי מחוץ לסגל ואיבדה את אייל משומר בגלל פציעה. אנדריי פיליאבסקי החליפו וסייע לשמור על התוצאה. מכבי חיפה חוזרת מרומניה לראשונה ללא הפסד (בפעמים הקודמות נוצחה בידי גלוריה ביסטריצה וסטיאווה בוקרשט) ובעיקר מסיימת את שלב המוקדמות ללא הפסד בשישה משחקים ועם יחס שערים של 1:16. עם שישה משחקים בשלב הבתים של הליגה האירופית, לאוהדי מכבי חיפה בהחלט מצפה חורף חם.

שוער מכבי חיפה, בויאן שראנוב. טל לוי
שער מיותר, אבל בסך הכול הראשון שספג. בויאן שראנוב/טל לוי

מהלך המשחק

דקה 73: עוד מגן נפצע למכבי חיפה, והפעם אין מחליף טבעי על הספסל. גבאי נשאר מחוץ לסגל ולכן פיליאבסקי החליף את משומר.

דקה 67: וויליאם השתלט עם כדור, אולי בעזרת היד, והשאיר לכריסטסקו שבעט מ-20 מטרים כדור חזק שחלף מעל המשקוף.

דקה 49: בוקולי ניסה את מזלו מרחוק, לונג קלט בקלות.

דקה 45: אבוחצירא קיבל כדור גדול בתוך הרחבה ויכול היה לגמור עניין, אבל כמו במשחק הראשון החמיץ מול השוער שהדף עם הרגל. 1:1 במחצית.

דקה 43: מהלך נהדר של תורג'מן מצד ימין הסתיים עם חיתוך לאמצע ובעיטה חזקה שיצאה החוצה.

* שער שישי העונה של ראיוס במסגרת האירופית, שהשתווה לגרוזאב כמלך שערי המפעל כרגע. הרומני, אגב, כבר מחוץ לעניינים לאחר שעבר לטרק גרוזני.

דקה 34: גול! מי אם לא ראיוס. הקשר הספרדי סובב כדור חופשי מזווית חדה בצד ימין, כ-20 מטרים מהשער, והפתיע את השוער לונג שהגיב באיחור. 1:1, כרגע 1:3 לחיפה בסיכום.

דקה 30: איזו הזדמנות של מכבי חיפה. תורג'מן פרץ משמאל ומצא את אבוחצירא, שבעט מקרוב דווקא על עזרא. הכדור הגיע לקטן שבעט החוצה מ-14 מטרים.

* זהו השער הראשון שמכבי חיפה ספגה אחרי 475 דקות באירופה.

דקה 27: גול! טעות קשה של שראנוב סיבכה את מכבי חיפה. השוער הדף רע את כדור הקרן והבלם גמאן כבש מתוך הערבוביה כשהקדים את אבוחצירא. 0:1 לאסטרה, אבל מכבי חיפה מובילה עדיין 1:2 בסיכום.

דקה 19: טואטחה שנפצע במשחק הקודם מול אסטרה לא יכול להמשיך. שיימן נכנס במקומו.

דקה 11: מכבי חיפה יצאה להתקפה טובה וקטן הגביה משמאל, אבל הכדור פספס את החלוצים ברחבה.

דקה 10: מהלך ראשון מצוין של אסטרה. אנאקה פרץ מצד ימין והגביה לרחבה, וויליאם עלה מעל טואטחה ונגח מקרוב החוצה.

אריק בנאדו מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
מצפה לו חורף חם. אריק בנאדו/אדריאן הרבשטיין

הרכבים

אסטרה: סילביו לונג, שטפן ברבויאנו, ואלריקה גמאן, ג'וניור מראניאו, אנדריי מורשאן, מריאן כריסטסקו, ונסן לבן, גבריאל אנאקה, וויליאם, קהינדה פטאי, מירקו איבנובסקי.

מכבי חיפה: בויאן שראנוב, אייל משומר (אנדריי פיליאבסקי, 73), דקל קינן, אדין צוצאליץ', טאלב טואטחה (שמואל שיימן, 19), גוסטבו בוקולי, רובן ראיוס, חן עזרא, יניב קטן, אלון תורג'מן (דינו אנדלובו, 62), שמעון אבוחצירא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully