וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל: "יש אוהדים גזענים שפשוט עדיף למחוק מהזיכרון"

15.11.2012 / 9:24

בירם כיאל מגיב על המחאה והשלט שתלו אוהדי בית"ר ("הנבחרת לעם ישראל") במשחק הנבחרת: "לא הרגשנו חום וזה לא הוסיף. אוהדים צריכים לעודד, לא לתלות שלטי מחאה". ביקורת על אוואט, שגם טען כי לא זיהה בעיה בהגנה: "אולי אי אפשר לצפות ליותר"

מגד גוזני

קצת יותר מארבעה חודשים נותרו עד המשחק מול פורטוגל, אבל בנבחרת ישראל אף אחד לא יכול להצביע על מגמת שיפור שתוביל אותה כדי לעשות סנסציה שתחזיר אותה לתמונת הבית. כמעט כמו בכל המשחקים האחרונים, אולי מלבד הצמד מול לוקסמבורג, בעיות קשות בהגנה העיבו על המשחק של הנבחרת. אלי גוטמן נכנס בסיום לחדר ההלבשה, סיכם את המחנה המקוצר שקיימה הנבחרת לקראת המשחק והוסיף: "לא למשחק הזה פיללתי".

לפני שניגע באכזבה המקצועית, ראוי לציין כי נוצרה אכזבה גדולה מהתנהגות הקהל. חלק מהאוהדים קיללו דקות ארוכות את עוזר המאמן יוסי אבוקסיס והשמיעו הערות גזעניות. בהתאחדות לא אהבו את הכרזה שהכינו אוהדי בית"ר: "נבחרת ישראל לעם ישראל", שפגעה בשחקנים ממוצא ערבי בשתי הנבחרות, הבוגרת והצעירה. במהלך המשחק של הנבחרת האולימפית קרא קומץ מהאוהדים "לא רוצים ערבים בנבחרת".

שלט של אוהדי בית"ר ירושלים במשחק נבחרת ישראל: "נבחרת ישראל לעם ישראל". מגד גוזני
הם לא רוצים ערבים בנבחרת. אוהדי בית"ר אתמול/מגד גוזני

"ראיתי את השלט שהאוהדים תלו, זה לא נעים ולא כיף לקרוא את זה. רצינו שהאוהדים יבואו לעודד, גם את הנבחרת הצעירה, ולא לתלות שלטים במחאה, במיוחד על רקע גזעני", אמר הבוקר הקשר בירם כיאל לוואלה! ספורט, רגע לפני שעלה על המטוס בחזרה לסקוטלנד. "אם כמה אוהדים עושים את זה, זה לא משקף את הרוב. אבל אני יכול לספר שלא הרגשנו חום והשלט לא הוסיף. זה יוריד מהערך שלנו כשחקני נבחרת אם נתייחס אליהם, כי ניתן להם כבוד ונאפשר להם להעביר את המסר. מבחינתי טוב ועדיף שלא נתייחס להם, יש אוהדים גזענים שפשוט עדיף למחוק מהזיכרון. הרבה אנשים בעד דו קיום במדינה הזאת, לא צריך לתת ביטוי לצד הגזעני".

"אולי לא כדאי לקיים אירועים מהסוג הזה בטדי", אמר בכיר בהתאחדות בסיום, שם כעסו גם על הקריאות נגד יו"ר ההתאחדות אבי לוזון, שישב ביציע הכבוד. "שמעת אתמול בעיקר שירים של אוהדי בית"ר, לא הרגשנו שהקהל חלק מאיתנו וחבל", הוסיף שחקן בנבחרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שחקן נבחרת ישראל בירם כיאל. ברני ארדוב
"זה יוריד מהערך שלנו כשחקני נבחרת אם נתייחס אליהם". כיאל/ברני ארדוב

עושה רושם כי המאמן בהחלט מבין שהנבחרת רחוקה מלהרשים כדי לחולל הפתעה גדולה בחודש מרץ. אתמול ניסה גוטמן לתרגל מערך של שלושה חלוצים, אך הכוונה במערך החדש הייתה לתרגל בכלל את הקישור, שכולל שלושה קשרים בעלי יתרון מסוים במשחק ההגנה – גל אלברמן, ביבראס נאתכו ומהראן ראדי. אם השיטה הזאת הייתה מצליחה, סביר להניח שגוטמן היה מצרף למערך שני קשרים התקפיים לקראת המשחק מול פורטוגל (יוסי בניון, ליאור רפאלוב, גילי ורמוט ומאור מליקסון הפצועים לא נכללו בסגל), מערך דומה לזהה שבו פתח במהלך הקמפיין, אבל שונה מבחינת סגנון המשחק ותפקידי השחקנים על המגרש.

שחקנים התפלאו בסיום על השוער דודו אוואט, שספג שני שערים באשמתו וסיפר בסיום שלא זיהה בעיה בהגנה. "הטעות בגול הראשון של טיבי, ואין שום טענה אליו, מסמלת מה ההבדל בין שחקן עם ניסיון לשחקן בלי ניסיון. להרחיק כדור גובה לאמצע מראה על חשיבה לא נכונה", אמר שחקן בנבחרת. "גוטמן מקפיד על קווי ההגנה והקישור, אבל ספגנו שני שערים מעמידה לא נכונה. לא היה מי שיסגור את השחקן בקו השני. הנבחרת מתקשה מאוד עם כדורי עומק, בלארוס הכניסה כדורים בין הבלם למגן בקלות והגיעה ליותר מצבים מאיתנו. אם אפשר לשפר את זה? לא בטוח שאפשר לצפות ליותר. זה הסגל ואלו השחקנים".

איתן טיבי שחקן נבחרת ישראל במשחק מול בלארוס. מגד גוזני
"ההבדל בין שחקן עם ניסיון לשחקן בלי ניסיון". טיבי/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully