וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א: אלי טביב העביר את הקבוצה לנאמן יואב מוזר

לאחר שהבעלים לא הצליח למצוא רוכש למועדון בסכומים אותם דרש, הוא העביר את הקבוצה לנאמן. מוזר: "אשתף את האוהדים"

אחרי חודשים ארוכים של משא ומתן, הגיע הערב (שני) אלי טביב לסיכום על העברת הפועל תל אביב ליואב מוזר. זאת לאחר שבימים האחרונים לא נמצא רוכש רציני לטענת הבעלים הנוכחי, ולכן הוא העביר את המועדון לידיו של נאמן. מוזר אמור לנהל את מכירתה של הפועל תל אביב עד לאוגוסט במחיר של 18.5 מיליון ש"ח ואם לא יצליח למכור עד אז את המועדון, הוא יהפוך לבעלים עד תום העונה כשבמהלכה ינסה למכור כמה שיותר מנכסי הקבוצה.

המהלך נוצר לאחר שבימים האחרונים הופעל לחץ גדול מצד משפחתו של טביב לעזוב את הפועל תל אביב ובעקבות כך היה זה מנכ"ל הפועל לשעבר, גבי קצרה, שהביא את עורך דין מוזר והצליח להעביר לידיו את הקבוצה. המשמעות היא שעידן טביב נגמר בהפועל תל אביב, אך אם לא יגיעו רוכשים חדשים לקבוצה עד אוגוסט, התקציב יישאר על מינימום ולמעשה הקבוצה תיאלץ למכור מספר מכוכביה.

מקורב לעסקה הסביר הערב: "חשוב להבין שאלי לא קיבל כסף עבור הקבוצה והוא עדיין רשום כבעלים בהתאחדות והערבויות שלו יהיו בבקרה התקציבית. הוא העביר את זכויות הניהול וקיבל עליהם ערבויות של 18.5 מיליון שקל ואם הקבוצה לא תימכר תוך שנה, אז אמורים להגיע איתו לסידור נוסף. היה מאוד קשה לשכנע את אלי שיעזוב, אבל האוהדים התישו אותו. זה מהלך טוב להפועל והוא למעשה מחוץ לקבוצה כמו שהאוהדים רצו".

בהודעת הקבוצה נמסר: "טביב הפקיד בידיו של עורך דין יואב מוזר ייפוי כח בלתי חוזר שמעניק לו באופן בלעדי את כל הסמכויות על הקבוצה וניהולה. תמורת העברת הזכויות טביב יקבל 18.5 מיליון שקל כאשר כל הערבויות המתאימות יתקבלו ואושרו על ידו. טביב יהיה אחראי על חובות העבר ובכך סיים את דרכו בהפועל תל אביב. הקבוצה תעבור לידיו של עורך הדין יואב מוזר וכבר בתחילת חודש הקרוב הוא יפרסם הליך של מכרז למציאת רוכש לקבוצה. במסגרת המכרז תינתן עדיפות לאוהדים לרכישת הקבוצה תך שיתופם בניהולה של הקבוצה. עד מכירת הקבוצה תקציבה יהיה מאוזן על בסיס הכנסות בלבד ובאחריותו של עורך הדין".

טביב עצמו אמר: "באתי להפועל תל אביב עם כוונות טובות. בתקופתי הגענו להישגים גדולים שיחרטו בהיסטוריה של המועדון. לא התאפשר לי להמשיך ולהשקיע בקבוצה ולכן החלטתי למכור. אני רוצה לציין שאני עוזב את הקבוצה במצב מצוין, כשהיא במקום שני ומחזיקת גביע המדינה".

מוזר הוסיף: "הפועל תל אביב חשובה לי ובכוונתי לשתף את האוהדים בניהול הקבוצה. אני מקווה שבמסגרת המכרז יוגשו הצעות רציניות מצד גורמים שאכפת להם מהפועל תל אביב ובהם האוהדים".

סוף עידן טביב?

טביב בן ה-56 עמד בראש של הפועל כפר סבא בשנים 1996-2008 ואחרי שזו ירדה ליגה, העביר להפועל תל אביב את סמואל יבואה, דגלאס דה סילבה, אביחי ידין ובן לוז והחל להיראות יותר ויותר במשחקים של האדומים. בתום עונת 2008/9 טביב העביר סופית את זכויות הניהול של כפר סבא בחזרה לאגודה ונכנס לשנת צינון, שבסיומה הצטרף למוני הראל כשותף בבעלות על המועדון ממתחם חודורוב.

בתחילת עונת 2010/11 התפתח סכסוך קשה בין הראל לטביב, במסגרתו היה קיים בין השניים נתק והם ומקורביהם הרבו לתקוף אחד את השני בתקשורת. בתום העונה התבצע הליך במבי וטביב קנה את חלקו של הראל במועדון בשישה מיליון שקל.

באותה תקופה החלו יחסיו של טביב וחלק הארי של אוהדי הפועל תל אביב להדרדר ובחודשים הבאים נערכו הפגנות ומשמרות מחאה מול ביתו ונתלו שלטים בגנותו. טביב עצמו נחקר באזהרה במשטרה בחשד שהכה קטין שמחה נגדו. בנוסף, בעונת 2011/12 החלו להצטבר עשרות תביעות נגד המועדון בגין אי תשלומים, מספר שחקנים הסתכסכו עם טביב, ובינואר התפטרו ביחד ובמהלך חד צדדי המנכ"ל ניר ענבר, דובר המועדון קובי ברדה והיו"ר דורון אוסידון. מה שנראה כתוהו ובוהו ניהולי, רק הגביר את מחאת האוהדים נגד הבעלים. בסוף העונה הודיע טביב שהוא מעמיד את המועדון למכירה.

בתקופה בה עמד בראש הפועל תל אביב, היא זכתה בדאבל, בגביע ועלתה לראשונה לשלב הבתים של ליגת האלופות, ומנגד נקלעה למשברים ניהוליים קשים, עמדה בפני מספר תביעות חסר תקדים ועברה סכסוך גדול מימדים בין האוהדים להנהלה.

במאי פרסמנו: סיכוי גבוה שטביב יילך לכונס נכסים

הפועל תל אביב בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully