וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים ופלסטינים מנסחים את "יוזמת טולדו"

4.7.2004 / 10:58

שלמה בן עמי יזם סדרה של מפגשים בספרד ובלונדון, בבשתתפות בכירים לשעבר במערכת הביטחון ובעלי תפקידים ברשות. בימים הקרובים צפויה להתגבש טיוטת המסמך המסכם

למרות הצהרת ראש הממשלה, אריאל שרון, שתוכנית ההתנתקות היא חד צדדית, ועל אף הנחיה מפורשת שניתנה לגורמים ישראלים לא לנהל מגעים עם הרשות הפלסטינית, מסתבר שהתקיימו מגעים במטרה להפוך את הפינוי למהלך רב צדדי. ב"מעריב" דווח כי בחודשים האחרונים נפגשו באירופה קבוצה של ישראלים ופלסטינים, בנוכחות נציגים של ממשלות זרות.

בצוות הישראלי חברים היוזם העיקרי שר החוץ לשעבר, שלמה בן עמי, וחברי הכנסת אופיר פינס ומתן וילנאי, וכן אנשי הביטחון פרי גולן, לשעבר ראש אגף בשב"כ, אורי נאמן, לשעבר בכיר במוסד והאלוף (במיל') זאב לבנה, לשעבר מזכיר צבאי לראש הממשלה. הצוות הפלסטיני כלל בעלי תפקידים ברשות, בהם מוחמד דחלאן, היועץ לביטחון לאומי של יאסר ערפאת. במפגשים השתתפו נציג של הקוורטט ונציגים של ממשלות קנדה וספרד.

בין הצדדים התקיימו שלושה מפגשים בספרד ובלונדון. המפגש האחרון בטולדו הביא בימים האחרונים להסכמות עליהן תתבסס טיוטת המסמך המסכם, אשר אמורה להתגבש בימים אלה. הגורמים הבינלאומיים הבהירו שישקלו מתן סיוע כספי מיוחד כדי שהתוכניות שלאחר הנסיגה יבוצעו. במקביל עודכנו המצרים באופן שוטף בהתקדמות הצוות.

המפגשים עסקו בטיפול בהתנחלויות לאחר הפינוי. על פי היוזמה אם לא ייהרסו הבתים, יוקם גוף פלסטיני שימיין את המבנים. במרכז הדיונים עומדת יוזמה להקמת ממשל פלסטיני חדש ברצועה. "היום אין שם כבר רשות", הסביר אחד המשתתפים, "הפלסטינים עצמם מדברים על הקמת כוח שלטוני אחר בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully