וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניק קיינר מדלי: "אני שחקן מהטופ האירופי"

3.4.2013 / 15:38

"מי שדיבר עליי, לא הכיר את הרזומה שלי. חשבתם שנעלמתי? לקחתי תזונאי, הבנתי מה לעשות כדי להשתלב במרקם של בלאט. צפינו בוידיאו והבנו איפה טעינו כקבוצה". ניק קיינר מדלי, מסמלי המהפך במכבי תל אביב ("אני השחקן עם הכי הרבה אנרגיה") בראיון מהלב ורמז להארכת חוזה

קובי אליהו

בתקציר: ההצגה של קיינר מדלי ומכבי תל אביב נגד בשיקטאש

רק עכשיו, אחרי שישה חודשים של פציעות ויכולת רעועה שגרמו ללא מעט לשונות להגג וללגלג, מרשה לעצמו ניק קיינר מדלי להיפתח ולספר על הקשיים שחווה. יותר מכול, נראה שקיינר מדלי רוצה להבהיר ערב המשחק הקריטי מול ברצלונה: הפציעות הן אלו שהביאו אותי ליכולת המגמגמת, זה לא הייתי אני. רק עכשיו אתם מתחילים לראות מי זה ניק קיינר מדלי.

"לו? הייתי שחקן כמו של היכולת החלשה שהצגתי בששת החודשים האחרונים במכבי, לעולם לא הייתי זוכה להגיע לקבוצה הזו", הוא אומר בראיון לוואלה! ספורט. " עכשיו אני במצב שונה כל כך. מעולם לא הייתי במצב שהייתי צריך לעשות שיחות כאלו עם עיתונאים, להסביר דברים, למה זה נראה כך. כי מעולם לא התמודדתי עם פציעות כאלו. זו העבודה שלכם בתקשורת ואני מבין את זה. אבל תראו את הרזומה שלי, הייתי ה-MVP בספרד והצלחתי עם הקבוצה שלי שם. לו? הייתי ביכולת חלשה, לא הייתי משיג את כל הדברים האלו. אתם צריכים להסתכל על התמונה הרחבה. חשבתם שפתאום נעלמתי?"

גם ברגעים הקשים, כאשר השמועות על עזיבתו ריחפו כבר בגובה נמוך ושרקו מעל אוזניו, לא נמנע ניק ריינר מדלי מראיונות סבלניים שבהם ניסה להסביר את מצבו הרגיש. גם במכבי מספרים על אופטימיות וההתנהלות חיובית של השחקן, בניגוד למלקולם תומאס למשל, שממנו היו מאוד לא מרוצים במועדון הצהוב. וכעת, נראה שהסבלנות מתחילה להניב פירות. בשני הניצחונות האחרונים היה לקיינר מדלי חלק משמעותי, ובניצחון בשבוע שעבר מול בשיקטאש הוא אף זכה לתשואות מהקהל ונבחר ל-MVP.

שחקן מכבי תל אביב ניק קיינר מדלי מול שחקן בשיקטאש גספר וידמאר. קובי אליהו
"לו? הייתי שחקן כמו של היכולת החלשה שהצגתי בששת החודשים האחרונים במכבי, לעולם לא הייתי זוכה להגיע לקבוצה הזו". קיינר מדלי מול בשיקטאש/קובי אליהו

***

איך ההרגשה להגיע ממעמד של כוכב, לעוד שחקן ברוטציה?

"בחיים שלי לא הייתי במצב שבו שיחקתי דקות מוגבלות, וכאן יצאתי להרבה דקות מהמשחק. זה משהו שהייתי צריך להסתגל אליו. כדי שתהיה לך השפעה משמעותית על המשחק אתה צריך להיות על הפרקט. ככל שאתה על הפרקט. אבל כשחוזרים מפציעה יש לך רק כמה דקות להשפיע. ובכמה דקות האלה, אם דברים הולכים טוב – תקבל יותר דקות, ואם לא, אז לא. באותה תקופה הבראתי וזה נתן לי יותר אפשרות לנצל את הדקות. קודם לכן לא עשיתי מספיק דברים על הפרקט כדי לשכנע את המאמן שאני צריך להיות על המגרש. בלאט אמר לי לעבוד קשה על המגרש ולתת לעצמי סיבות להישאר על המגרש. עד לפני כמה חודשים זה היה קשה כי לא הייתי בריא ולא הייתי עצמי. ברור שבמצב כזה, קשה שיהיה לך תפקיד משמעותי בסגל".

היית מתוסכל ממצבך?

"היה לי מאוד קשה עם זה. כי עבדתי קשה מאוד להגיע למכבי והיה לי רזומה טוב. נוסף לפציעות הייתי צריך להתמודד עם תפקיד שונה בקבוצה. החלטתי לאכול הכי בריא שאפשר, ללכת לתזונאי, כדי לחזור לכושר הכי טוב, ולעשות אימוני כושר אחרים. כי כשאתה פצוע ומחוץ למגרש לתקופה ארוכה זה מעלה את הסיכוי שתיפצע בשנית. הייתי מוכרח לבצע פעולות מנע".

המשפחה תמכה?

"אני אחד שאוהב לטפל בבעיות בעצמו. אף אחד לא ירחם עליך כשאתה משחק בקבוצה גדולה כמו מכבי, ולמשפחה שלי יש דברים אחרים לדאוג להם מאשר לשמוע אם אני משחק 5 דקות או 20. הבנתי שגם אם אני עולה למגרש לדקות ספורות אני חייב לתרום, וככל שהבראתי מהפציעה הצלחתי להרוויח את הדקות".

"בתקופה שלא שיחקתי טוב, לא רציתי לתרץ: 'אני פצוע, אני לא במאה אחוזים'. אמנם זה המצב הפיזי שהייתי בו, אבל לא רציתי לחזור על זה כל פעם. אז לא אמרתי כלום, כי הרגשתי שאם אני אבוא ואגיד שאני פצוע אז יהיה סיכוי עוד יותר נמוך שאשחק. ברמה הזו, אין זמן לתירוצים. אז פשוט עשיתי כמה שאני יכול לעבור את זה. היה לי חוסר ביטחון מכך שאני לא כשיר. בקריירה שלי מעולם לא הייתי במצב שאני לא יכול לעשות מה שאני רוצה על המגרש. כאב לי פיזית כשניסיתי לעשות את הדברים שאני רגיל אליהם. אין זמן ברמות האלו לתירוצים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מאמן מכבי תל אביב, דיוויד בלאט. ברני ארדוב
"בלאט אמר לי לעבוד קשה על המגרש ולתת לעצמי סיבות להישאר על המגרש. עד לפני כמה חודשים זה היה קשה כי לא הייתי בריא ולא הייתי עצמי. ברור שבמצב כזה, קשה שיהיה לך תפקיד משמעותי בסגל". קיינר מדלי בוהה בבלאט מקצה הספסל/ברני ארדוב

אתה פצוע, לא משחק, וכל הזמן רומזים שאתה לא מספיק טוב למכבי, עומד לעזוב. היו רגעי שבירה?

"שמעתי כבר ביקורות עליי במהלך הקריירה. לא התייחסתי ופשוט המשכתי לעבוד. כשאתה פצוע, ויש לך חוזה לשנתיים, יש לזה כמובן היבטים רעים, אך גם חיוביים, כי זה פשוט מעניק לך תחושת ביטחון לגבי ההישארות במקום שבו אתה עובד. שוחחתי עם הסוכן שלי והוא אמר לי שהכול שמועות ואין להן בסיס. הוא אמר לי להתרכז בהבראה ולהתכונן לחזור למגרש. גם בהנהלה לא שוחחו איתי על עזיבה. דני פדרמן תמיד היה תומך מאוד וגם אחרים היו חיוביים, לא הרגשתי מהם שליליות. זו אחת הסיבות שלא 'השתגעתי' מכך וגם הייתי רגוע כשהכול קרה. ידעתי מה אני צריך לעשות ושהכול זמני".

הפציעה של ליאור אליהו פינתה מקום ברוטציה. זו הסיבה שאתה במגמת עלייה?

"אני חושב שזה קשור לכך שאני משחק טוב כשיש לי ההזדמנות לשחק. כי בהתחלה פניני ודווין שיחקו 4 במקום ליאור אליהו ועדיין לא הייתי חלק מהרוטציה. ברגע שהייתה לי השפעה על המגרש, כשקיבלתי את הדקות – זה השינוי. ההבדל עכשיו הוא כמו יום ולילה, כי אני מרגיש עכשיו הרבה יותר נוח על המגרש באופן פיזי".

ליאור אליהו שחקן מכבי תל אביב לפני ג'יימס אוגוסטין שחקן חימקי מוסקבה. ברני ארדוב
הפציעה שלו שינתה את סדרי הרוטציה. אליהו/ברני ארדוב

***

עכשיו, במאני טיים. יש בך רצון להוכיח לכולם שהם טעו לגביך?

"אני חושב שכבר עכשיו רואים את ההבדל. לא צריך להיות חכם מדי בשביל לראות זאת. עכשיו רואים את מי שאני. גם העיתוי טוב, בזמן החשוב הזה. כשאני כשיר, אני אחד מהשחקנים בטופ האירופי. הוכחתי את זה בשנים האחרונות, זו הסיבה שמכבי הביאה אותי. זה אותו ביטחון שצברתי בקריירה שלי, כששיחקתי מול ברצלונה וריאל מדריד, ושיחקתי טוב בהתמודדויות מולן בספרד. ככל שאשחק יותר גם יראו יותר ממני. אנשים עדיין לא ראה את כל מה שאני יודע לעשות. אני חושב שאני מגיע לחלק הזה של העונה בצורה הכי חדה שאני יכול ואני אדבר יותר על המגרש, אני השחקן עם הכי הרבה אנרגיה והתלהבות. אני לא רוקי שרק הגיע לאירופה. אם מישהו מסתכל עליי וחושב שאני לא יכול לעשות דברים רק בגלל החודשים הראשונים של העונה שלי פה, הוא לא הסתכל ולא עקב אחרי מה שעשיתי ב-5-6 השנים האחרונות. הסיבה שחתמתי במכבי זה להגיע לפיינל 8. אני רוצה לצאת ולהשאיר הכול על הפרקט".

אחרי ההתחלה הצולעת, תישאר במכבי בעונה הבאה?

"בהחלט כן. יש לי חוזה לשנתיים. אין שום ספק לגבי זה. אנשים שמדברים על כך שאעזוב אולי לא מבינים כיצד חוזה עובד. אולי אפילו נחתום על הארכת חוזה. אני אשמח להיות במכבי למשך כל הקריירה שלי. אני אוהב להיות כאן ולא רוצה ללכת לשום מקום אחר. יש שחקנים שמסתכלים על זה באופן שונה וחושבים שעוד כסף זה הכול , אבל עבורי זה לא המצב. היו לי הצעות כספיות גבוהות יותר ובחרתי לחתום במכבי. ככה אני".

שחקני מכבי תל אביב בכדורסל חוגגים מול בשיקטאש. קובי אליהו
"אנחנו שמים לב לפרטים, ההגנה אינטנסיבית, גם הריבאונד השתפר". שחקני מכבי תל אביב חוגגים מול בשיקטאש/קובי אליהו

***

מה השינוי שחל במכבי?

"אנחנו שמים לב לפרטים, שיפרנו את ההגנה שלנו, שהרבה יותר חזקה ואינטנסיבית, גם הריבאונד שלנו השתפר. אבל כל המשחק שלנו מסתמך על ההגנה וזה משהו שאנו מבצעים הרבה יותר טוב ובזכות זה מנצחים. גם בתקופה שהפסדנו, המשחקים היו מאוד קרובים, ההפסדים לקאחה לבוראל , לאולימפיאקוס וגם לברצלונה היו צמודים. אולי לא האמינו בנו מסביב, אז השינויים היו קטנים אך משמעותיים. ישבנו, צפינו בווידיאו, ראינו את הטעויות שלנו בהגנה. יש לנו שחקנים מצוינים. ריקי היקמן הוא אחד הגארדים הטובים ביותר ביורוליג. יש לנו את השחקנים הנכונים לעשות דברים, אני חושב שבתקופה האחרונה שחקנים התעלו , כול אחד לבדו, וגם ביחד. אנחנו רוצים להמשיך את העונה ולהשיג את המטרות".

זה יותר שינוי מקצועי או שינוי מנטלי?

"שניהם. היו לנו שיחות בינינו לבין עצמנו, וכול האנשים אמרו שאנחנו מחוץ לתמונה. כולנו פשוט רצינו להגיע להצלבה. פשוט החלטנו להילחם בכל משחק ולקחת את זה משחק אחר המשחק. הרגשנו שאם נעשה את זה יהיה לנו צ'אנס. הגישה הזו הוכיחה את עצמה".

ועכשיו, ברצלונה.

"ברצלונה היא קבוצה מצוינת אבל עכשיו גם אנחנו קבוצה מצוינת ומסוגלים לנצח אותם. אנחנו משחקים כדורסל נהדר, אם נבוא ונשחק את המשחק שלנו- יש לנו סיכוי לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully