וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: השימוש ב"ריטלין" ו"קונסרטה" מסוכן

10.2.2006 / 15:25

מנהל המזון והתרופות האמריקני יקיים דיון לגבי בטיחות השימוש בתרופות להפרעות קשב וריכוז, לאחר ש-25 איש מתו מהשימוש בהן

מחקר חדש מגלה, כי 25 בני אדם מתו בעקבות שימוש בתרופות "ריטלין" ו"קונסרטה" בשנים האחרונות. הנתונים מופיעים בדו"ח רשמי של מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) ונאספו בארה"ב מתחילת 1999 ועד סוף 2003. ב"מעריב" דווח, כי בנוסף ל-25 מקרי התמותה המוזכרים בדו"ח, 54 מטופלים נוספים סבלו בתקופה זו מהפרעות בתפקוד לב וכלי דם, כאשר שניים לקו בהתקפי לב, ושניים נוספים בשבץ מוחי.

התרופות "ריטלין" ו"קונסרטה" נפוצות בישראל לטיפול בהפרעות קשב וריכוז. לפי חישוב שבוצע במנהל האמריקני, הסיכון למוות פתאומי בקרב ילדים, עומד על שיעור של עד שמונה לכל 100 אלף מטופלים, ובקרב בוגרים מעל גיל 35, על שני בני אדם לכל 1,000 מטופלים. בין מקרי התמותה הפתאומיים בדו"ח, מופיעים שבעה מקרים של מוות מהשימוש בריטלין (שלושה מקרים) וקונסרטה (ארבעה מקרים), מתוכם שלושה נערים וארבע נערות, שגילם הממוצע הוא 11.

ה-FDA פירסם את הדו"ח לקראת דיון שעורך המנהל בסוף השבוע לגבי בטיחות השימוש בתרופות להפרעת קשב וריכוז. בדיון יועלו השלכות נוספות של השימוש בתרופות כפי שנצפו בשנים האחרונות, כגון: מוות פתאומי, שבץ מוחי, התקפי לב ויתר לחץ דם. נכון לעתה, נקבע כי התרופות אינן מהוות סכנה, אולם יש לדון בממצאים.

בנציגות הישראלית של חברת התרופות המייצרת את הריטלין נמסר, כי מאז דצמבר 1995 טופלו בריטלין למעלה ממיליון אנשים שבמשך כל הזמן נבדקת בטיחות התרופה ולא התגלתה עלייה בסיכון למחלות לב, בהשוואה לשאר הואכלוסיה. עם זאת, נמסר, כי לאנשים שסובלים מבעיות לב, יש אזהרות מיוחדות לגבי התרופה בעלון לרופא והן בעלון לצרכן.

בנציגות הישראלית של יצרנית קונסרטה נמסר, כי החברה מתייחסת במלוא הרצינות לדיון במינהל האמריקני ומשתפת עימו פעולה. זאת משום שלדברי נציגות החברה, הם מחוייבים לספק תרופות יעילות ובטוחות שיתנו מענה לצרכים רפואיים חיוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully