וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוז בארה"ב רוצה לסלק את ההומואים

18.3.2004 / 13:47

מחוז ריאה האולטרה-שמרני שבמדינת טנסי, מבקש גם לחוקק חוק שיאפשר לשפוט הומוסקסואלים על "פשעים נגד הטבע". במדינה התקיים בשנת 1925 "משפט הקופים" על הוראת תורת האבולוציה

חברי הנהלת מחוז ריאה שבמדינת טנסי, ארה"ב, הסכימו פה אחד לפנות לרשות המחוקקת במדינה, בבקשה לחוקק חוק שיאפשר להעמיד למשפט הומוסקסואלים על "פשעים נגד הטבע". טנסי, המאופיינת בשמרנות קיצונית, היא המקום בו התקיים "משפט הקופים" המפורסם בשנת 1925, בו הורשע המורה ג'ון סקופס בהוראת תורת האבולוציה של דארווין, ארבעה חודשים לאחר שנחקק במדינה חוק האוסר זאת.

נציב המחוז ג'יי.סי פוגייט, שהציג את הבקשה, אף פנה לתובע המחוזי בבקשה למצוא דרך להוציא תקנה שתאסור על הומוסקסואלים להתגורר במחוז. בסוכנות איי.פי מצוטט פוגייט כאומר: "אנחנו צריכים להשאיר אותם מחוץ לאזור".

ההחלטה זכתה לגינוי של מאט נווילס, נשיא אגודת ההורים, המשפחות והחברים של ההומואים והלסביות, בעיר צ'טנוגה במדינה. "זהו הרעיון הכי חסר בסיס שהוצע על ידי איזשהו איש ציבור", אמר נווילס, "אני מזועזע וזועם".

בשנה שעברה ביטל בית המשפט העליון של ארה"ב חוק שחוקק בטקסס ואוסר משכב זכר, בנימוק כי הוא פוגע בצנעת הפרט. בשנת 2002, קבע בית משפט פדרלי כי לימוד התנ"ך בבתי ספר ציבוריים בארה"ב מנוגד לחוקה.

מחוז ריאה הוא אחד האזורים השמרניים ביותר בטנסי. בכל שנה מתקיים במחוז פסטיבל לציון "משפט הקופים". פסק הדין במשפט – קנס בסך 100 דולר – בוטל לבסוף בגלל פגם טכני בהליך המשפטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully