וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוק, דל קלוריות, בריא וטעים

25.11.2003 / 20:20

הוא פריך, זול ודל שומן. הפרואנים גאים להציג: ה"יאקון", שורש שמקורו בפרו - התקווה החדשה של חולי סכרת ושמנמנים ברחבי העולם

הפרואנים טוענים שמדובר ב"מזון על": גם ממתק, גם בריא, כזה שאפילו חולי סכרת יכולים להתמכר לו בלי לדחות סיפוקים. המדינה שנתנה לעולם את תפוחי האדמה, מציגה עכשיו את שורש היאקון, שלפי המחקרים מפחית את הסיכון ללקות בסרטן המעי, עוזר בספיגת וויטמינים וסידן ומאזן את רמות הסוכר הגבוהות בדם.

למרות שהמראה החיצוני שלו לא ממש מושך – היאקון דומה לתפוח אדמה מאורך בצבע חום כהה – השורש הזה הפך להיות ההבטחה הגדולה של יצואני המזון במדינה הענייה. "זה לחלוטין 'מוצר על' למרות שמעט אנשים באמת יודעים איך להשתמש בו, או מכירים את סגולותיו", הסביר ג'יאנקרלו זמודיו, איש עסקים פרואני שמתכוון לייצא עד סוף השנה ליפן פחיות יאקון בשווי מאות אלפי דולרים, שם ישתמשו בהם לתיבול יוגורט.

בשנות ה-80 הגיע היאקון לראשונה מדרום אמריקה לניו זילנד, ומשם הופץ גם ליפן. זהו צמח זול וקל לגידול, והיום אפשר למצוא שדות יאקון גם בברזיל ותאילנד, אך פרו מובילה עם מספר הזנים הגדול ביותר של הצמח, והיא עדיין המגדלת העיקרית שלו. הקרדיט על גילוי תכונותיו של היאקון מגיע דווקא ליפנים, אשר למדו כי עליו של הצמח, המשמשים להכנת תה, מצליחים לווסת רמות סוכר גבוהות בדם, תופעת לוואי של ארוחות עשירות בעמילנים או סוכר, ממנה סובלים בעיקר חולי סכרת הנאלצים להשתמש באינסולין על מנת לעבד את המזון.

הסוכר שמכיל היאקון אינו נספג בגוף, והמשמעות היא שלמרות מתיקותו - הוא דל קלוריות: צנצנת סירופ יאקון מכילה חצי מהקלוריות שמכילה צנצנת דומה של דבש. לדברי הפרואנים, ליאקון מרקם קראנצ'י ופריך וטעם עסיסי. כמשאירים אותו בשמש המתיקות שבו עולה, וניתן לאכול אותו כפרי, כסירופ, להוסיף אותו למשקאות, לעוגות, מוחמץ או מוקפץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully