וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגנו של ראמספלד: האיסלאם דת שקר

17.10.2003 / 17:03

תת שר ההגנה, גנרל ויליאם בויקין, מונה לנהל המצוד אחר בן לאדן וסדאם. תחקיר חושף שורת התבטאויות תמוהות מפיו. הגדיר כתם בתמונת סומליה: "נוכחות שטנית"


תת שר ההגנה האמריקאי לענייני מודיעין, שמונה לעמוד גם בראש המצוד אחר סדאם חוסיין ואוסאמה בן לאדן, אמר כי אלוהי הנוצרים "גדול" יותר מ"אללה" המוסלמי. הגנרל ויליאם בויקין, שמונה לאחרונה לתפקידים התובעניים, אמר גם כי אללה הוא אל שקר, וכי המלחמה נגד הטרור היא מלחמה נגד השטן.

דברי של הגנרל פורסמו אתמול, במסגרת תחקיר שפרסמו ה"לוס אנג'לס טיימס" ורשת הטלוויזיה "NBC". התחקיר עקב אחרי התבטאויותיו של הגנרל בויקין בשנתיים האחרונות, ועולות ממנו התבטאויות בעלות פוטנציאל לגרום לסערה בינלאומית.

הגנרל, הידוע באדיקותו הימנית-נוצרית, אמר לאורך השנתיים שחלפו מאז אירועי ה-11 בספטמבר בכינוסים ותפילות של קבוצות נוצריות, כי אלוהים הוא שבחר בנשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, להילחם נגד השטן. באחד הכינוסים אמר: "למה האדם הזה נמצא בבית הלבן? רוב האמריקאים הרי לא הצביעו בעבורו. הוא בבית הלבן כי אלוהים שם אותו שם לזמנים כמו אלה שאנחנו חווים עכשיו".

בינואר האחרון נאם בויקין בפני נוצרים בפטיסטים בפלורידה והתייחס למלחמה ב-1993 נגד המצביא המוסלמי בסומליה, שהצהיר כי אלוהיו מגן עליו מפני אמריקה "ידעתי שהאלוהים שלי גדול משלו. אני ידעתי שהאלוהים שלי היה אמיתי בעוד שאלוהיו הוא אל מדומה", אמר בויקין. הגנרל התייחס לתמונה של בירת סומליה מוגדישו, ובה נראה כתם שחור, ואמר כי הדבר מייצג את "נסיכות האפלה... נוכחות שטנית בעיר הזאת, שאלוהים חשף בפני שהיא האויב".

"דתנו צמחה מהיהדות ולכן המוסלמים ישנאו אותנו לעד"

בהתבטאויות בנוגע לסוגיית המזרח התיכון אמר בויקין בחודש יוני לבאי כנסיה באורגון, כי ארה"ב לא יכולה להתעלם משורשיה היהודים-נוצרים. "דתנו צמחה מהיהדות ולכן קיצונים איסלאמיים ישנאו אותנו לעד". באותו חודש אמר הגנרל בכינוס באוקלהומה כי סדאם חוסיין ואוסאמה בן לאדן אינם האויבים: "אויבנו הוא אויב רוחני בגלל שאנחנו אומה של מאמינים... שמו הוא שטן".

ב"טלגרף" הבריטי נכתב, כי דברים אלה מפיו של מי שמונה רק לאחרונה לתפקיד בכיר בממשל, ישמשו ללא ספק את המוסלמים הטוענים כי המסע נגד הטרור הבינלאומי שמוביל הממשל הנוכחי בוושינגטון, הוא קודם כל מסע צלב נגד האיסלאם. בוש ניסה בכל כוחו לאורך השנתיים האחרונות להפריך את הטיעון. למרות ההקפדה בצבא האמריקאי לכבד מיעוטים דתיים, רובו של הצבא, מהדרגות הגבוהות ועד הזוטרות, מורכב מנוצרים אדוקים, כמו גם הנשיא בוש ואישים מרכזיים אחרים בממשל.

רק מעטים מחוץ לפנטגון הבחינו כי בקיץ מונה הגנרל, שהיה חלק מיחידת העילית "כוח דלתא" במשך 13 שנה, לנהל את המצוד אחר בן לאדן, חוסיין ומבוקשים בכירים אחרים, כתת שר ההגנה לענייני מודיעין.

במסיבת עיתונאים אתמול, לאחר פרסום התחקיר, נראה שר ההגנה ראמספלד נבוך. שר ההגנה שיבח את בויקין על ה"רקורד המדהים" שלו, והוסיף כי את התבטאויותיו אמר כאדם פרטי. הוא אף ציטט את דברי הנשיא בוש שאמר כי האיסלאם אינו האויב של ארה"ב.

הגנרל בויקין עצמו אמר ל-NBC כי יפחית את הופעותיו בפני קבוצות דתיות. "אינני רואה להיחשב לקיצוני ימני", הדגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully