וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: מריחואנה צריכה להיות חוקית

8.12.2000 / 13:40

בראיון ל"רולינג סטון" אמר נשיא ארה"ב, כי הגיע הזמן לשנות את המדיניות ולאפשר שימוש וסחר בכמויות קטנות של מריחואנה; ערב סיום כהונתו הוא מודה: "הייתי רץ לכהונה שלישית אם החוקה היתה מאפשרת"; כנשאל אם היה זוכה, ענה: "כן, אני חושב"

חודש וחצי לפני סיום כהונתו בבית הלבן משחרר הנשיא היוצא, ביל קלינטון, התבטאויות מפתיעות. "אני חושב שמנות קטנות של מריחואנה כבר אינן נחשבות ללא-חוקיות במקומות מסויימים, וכך צריך להיות", אמר הנשיא בראיון למגזין "רולינג סטונס". הראיון נערך בתחילת חודש אוקטובר, במהלך מסע הבחירות הנוכחי.

בראיון אמר הנשיא, כי הגיע הזמן לשנות את המדיניות ולא לשלוח לכלא אנשים המשתמשים בכמויות קטנות של מריחואנה, או אפילו סוחרים בכמויות קטנות.

קלינטון ציין כי אנשים רבים, שנשלחים לכלא בשל עבירות בשימוש במריחואנה, משתחררים אחרי שנים בלי השכלה ומבלי שרכשו מיומנויות מיוחדות, ובשל כך מתקשים להשתלב בחברה ובשוק העבודה.

"יש כבר מקומות שבהם לא שולחים אנשים לכלא בגלל שימוש בכמות קטנה של מריחואנה", אמר קלינטון. "צריך לבחון מחדש את המדיניות ולעשות את השינויים הנדרשים".

קלינטון עצמו הודה, במהלך המירוץ לנשיאות ב-92', כי ניסה מריחואנה, אך הדגיש את העובדה כי לא לקח לריאות.

"הניסיון להדיח אותי - טעות"

קלינטון, שמשאיר אחריו את ארצות הברית במצב מצויין לאחר שתי כהונות רצופות, אמר בראיון כי היה רץ לכהונה שלישית כנשיא, אם החוקה האמריקאית היתה מאפשרת זאת. כשנשאל אם הוא חושב שהיה זוכה, ענה: "כן, אני חושב. אבל קשה לומר, כי זה תיאורטי לחלוטין".

קלינטון הוסיף שמשום שתוחלת החיים עולה בארצות הברית, ניתן לשקול את שינוי התיקון ה-22 לחוקה, המגביל את כהונת הנשיא לשתי תקופות שלטון של ארבע שנים. קלינטון מציע שאולי כדאי לשנות את ההגבלה רק לשתי תקופות נשיאות רצופות.

באשר לוויכוח על קולות הבוחרים המתנהל בפלורידה, שיכריע מי יהיה הנשיא הבא של ארצות הברית, אמר קלינטון: "תמיד חשבתי שגור יזכה בפלורידה. עבדנו שם כמו מטורפים במשך שמונה שנים. עשינו הרבה בשביל פלורידה, ועשינו הרבה ביחד עם פלורידה. ליברמן (סגן הנשיא המיועד) עזר הרבה בפלורידה".

באשר לתהליך ההדחה שהתנהל נגדו בשל פרשת מוניקה לווינסקי, אמר קלינטון שהוא מאמין כי ההיסטוריה תזכה אותו. לפי דעתו, הניסיון להדיחו היה טעות, אולם הוא לא גילה את רגשותיו בפומבי: "כעסתי, אבל רק כשהייתי עם חברים, שהרגיעו אותי. אני לא חושב שזה השפיע על שיקוליי בשום עניין רשמי". "אחד מהדברים שהייתי צריך ללמוד, היה שבנקודה מסויימת, אסור שלנשיאים יהיו רגשות אישיים. כשאתה מביע כעס בפומבי, הוא צריך להיות בשם העם האמריקאי וערכיו".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully