וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה של ארה"ב לאיום הרוסי: פיתוח פצצות גרעין קטנות

מסמך של הפנטגון, הסוקר את איומי הגרעין למדינה, תומך בפיתוח נשק טקטי כדי להשיב את ההרתעה מול מוסקבה. זאת מאחר שהקרמלין רואה בארסנל הנוכחי מגושם מדי לכדי שימוש. בקרמלין גינו: "ננקוט צעדים בהתאם"

עריכה: יאיר דניאל

צבא ארצות הברית תומך בפיתוח פצצות גרעין חדשות וקטנות יותר ברקע האיום הגובר מצד רוסיה - כך עולה ממסמך חדש של הפנטגון, העוסק במדיניות הגרעין האמריקנית. לפי המסמך, בפנטגון חוששים כי מוסקבה סבורה כי הנשק הגרעיני האמריקני גדול מכדי לעשות בו שימוש, ולכן הוא לא כלי הרתעתי יותר.

לפי המסמך, פיתוח פצצות גרעין קטנות יותר יפגעו בהערכה הרוסית. על אף שהן קטנות יותר ולכן עוצמתיות פחות - פחות מ-20 קילוטון - הן עדיין הרסניות. כך, לדוגמה, לפצצת האטום שהושלכה על נגסקי בתום מלחמת העולם השנייה היה כוח הרס דומה והיא הרגה יותר מ-70 אלף איש.

"האסטרטגיה שלנו היא להבטיח שרוסיה מבינה כי כל שימוש בנשק גרעיני, גם אם מוגבל, הוא בלתי-מתקבל", נכתב במסמך, שהזהיר גם מפניהן של סין, קוריאה הצפונית ואיראן. תת-שר ההגנה, פטריק שנאן, אמר כי ארסנל הגרעין של ארצות הברית שמר עליה במשך 70 שנה. "אנחנו לא יכולים להרשות לו להפוך להיות מיושן", אמר בתדרוך לכתבים.

לקריאה נוספת בנושא
הארגון לחיסול הגרעין קיבל נובל: "מרחק של התקף זעם ממלחמה"

הצוללת האמריקאית פנסילבניה. ויקיפדיה, צילום מסך
הצוללת האמריקנית פנסילבניה/צילום מסך, ויקיפדיה

זאת הפעם הראשונה מאז 2010 שצבא ארצות הברית חושף את תפיסתו לגבי איומים גרעיניים עתידיים. אף על פי שנשק גרעיני טקטי אינו יגדיל את ארסנל הגרעין של ארצות הברית, הגדול ממילא, מבקרי המסמך מאשימים את ממשלו של דונלד טראמפ בכך שהוא פועל בניגוד לרוח ההסכמים עם רוסיה, שנועדו למנוע את פיתוחם של כלי הנשק ההרסניים.

רוסיה גינתה את המהלך ואמרה כי הוא תוקפני. בהצהרה שנמסרה אתמול ממשרד החוץ במוסקבה, הואשמה ארצות הברית בחרחור מלחמה. בקמרלין גם הבטיחו לנקוט את "הצעדים הנדרשים" כדי לשמור על ביטחונה של רוסיה.

גם סין מסרה תגובה זועמת ודחקה בארצות הברית לחדול "ממדיניות המלחמה הקרה" שהיא נוקטת. "המדינה המחזיקה בארסנל הגרעין הגדול ביותר בעולם צריכה להצטרף למגמה (נגד נשק גרעיני) ולא ללכת נגדה", נמסר בהודעת משרד ההגנה הסיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully