וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בבית הלבן: "בוחנים את המשך הסיוע האמריקני לרשות הפלסטינית"

5.1.2018 / 1:26

יומיים לאחר שהנשיא טראמפ איים לפגוע במימון הרשות הפלסטינית בשל סירובו של אבו מאזן לשוב לשולחן המשא ומתן, בבית הלבן החלו לבצע הערכה של התקציבים המועברים לרשות. "הפלסטינים לא רוצים לדון בשלום - למה שנשלם להם כל כך הרבה?"

רויטרס

יומיים לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא שוקל לשלול את הסיוע האמריקני לרשות הפלסטינית, הממשל בארצות הברית החל לבחון את המשך העברת הסיוע - כך אמר הלילה (שישי) גורם בכיר בבית הלבן. לדבריו, "מתבצעת הערכה של הסיוע האמריקני לפלסטינים לאור ההתנהלות שלהם, בהתאם לדבריו של הנשיא". מוקדם יותר דווח ב"הארץ" כי מחר ייערך בבית הלבן דיון בנושא.

טראמפ איים להפסיק את הסיוע האמריקני ברקע המשבר בין וושינגטון לרמאללה סביב ההכרה בירושלים כבירת ישראל. בחשבון הטוויטר שלו כתב כי "לא רק לפקיסטן אנחנו משלמים מיליארדי דולרים בשביל כלום, אלא גם עבור מדינות וגופים רבים אחרים. לדוגמה, אנחנו משלמים לפלסטינים מאות מיליוני דולרים בשנה, ולא מקבלים שום הערכה או כבוד". טראמפ רמז גם כי ההכרזה השנויה במחלוקת תדרוש מישראל ויתורים משמעותיים מצדה בכל בהסדר עתידי. אך לדבריו, הפלסטינים "אפילו לא רוצים לדון בהסכם השלום עם ישראל".

הוא התייחס לנאומו מהחודש שעבר ורמז כי אם הפלסטינים היו נשארים בשולחן המשא ומתן, הדבר היה מאלץ את ישראל לשלם מחיר תמורת ההכרה בירושלים: "לקחנו את ירושלים, החלק הקשה ביותר במשא ומתן, והורדנו אותו מהשולחן. אבל ישראל בעבור זאת הייתה צריכה לשלם יותר. אבל כאשר הפלסטינים לא רוצים יותר לדון בשלום, למה שנמשיך לשלם להם כל כך הרבה?".

עוד בוואלה! NEWS:
גבר ואישה נהרגו בתאונה בוואדי ערה; שני צעירים במצב קשה
דאעש בסיני הכריז מלחמה על חמאס: "אל תיכנעו להם לעולם"
בגלל הסערה: האורחים לא באו לבר המצווה - עשרות מתנדבים שמחו את נתנאל

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך נאומו בוושינגטון, ארה"ב. רויטרס
"הפלסטינים לא רוצים לדון בהסכם השלום עם ישראל". טראמפ/רויטרס

אתמול אמר גורם בממשל כי "הנשיא מומחה בהשגת עסקאות והוא מחוייב לנסות ולהשיג את הסכם השלום האולטימטיבי יותר מתמיד, אבל הוא לא יסבול הפצת שקרים על אמריקה ועל עמדותינו. הוא בהחלט לא יבזבז את כספי משלמי המסים כדי לסבסד את אלה שמפיצים אותם. בינתיים, אנחנו ממשיכים לשקוד על תכנית השלום שתיטיב עם שני הצדדים, גם עם הישראלים וגם עם הפלסטינים, ונחשוף אותה כשהיא תהיה מוכנה ובעיתוי הנכון".

מוקדם יותר השבוע שגרירת ארצות הברית באו"ם היילי הודיעה כי אם הפלסטינים לא יסכימו לחזור לשולחן המשא ומתן, ארצות הברית תפסיק לממן את אונר"א, סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים. "הנשיא אמר שהוא לא רוצה להעביר מימון נוסף לאונר"א עד שהפלסטינים יחזרו לשולחן המשא ומתן", אמרה היילי. לדבריה, ההצבעה באו"ם נגד הכרזת הנשיא דונלד טראמפ בעניין ירושלים לא עזרה. "אנחנו מנסים לקדם את תהליך השלום, אבל אם זה לא יקרה הנשיא לא ימשיך לממן את הארגון", הוסיפה.

בחודש יולי האחרון הסירה העצרת הכללית של האו"ם מסדר היום שלה הצעה להגדיל את תקציב אונר"א. טיוטת ההצעה, שאותה קידמו הפלסטינים בשיתוף פעולה עם קואליציית המדינות המתפתחות, קראה להגדיל את "התמיכה שמקבל הארגון" מתקציב האו"ם "באופן שיסייע לייצב את הפעילות של הארגון ויאפשר לו לבצע את עבודתו בצורה אפקטיבית יותר".

עוד באותו נושא

טראמפ מאיים: נפסיק את הסיוע לרשות אם הפלסטינים לא יחזרו למו"מ

לכתבה המלאה
פלסטינים מתעמתים עם כוחות הביטחון בבית לחם במסגרת יום זעם נגד ההכרה בירושלים כבירת ישראל. 22 בדצמבר 2017. AP
עימותים בבית לחם בעקבות הכרת ירושלים כבירת ישראל, בחודש שעבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully