וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות דרמטיות באלבמה: טראמפ יאבד מושב מכריע בסנאט?

המועמד הרפובליקני רוי מור, שמואשם על ידי שורת נשים בתקיפות מיניות, צמוד בסקרים ליריבו הדמוקרטי במדינה השמרנית. אם יפסיד, הרוב הזעום של הרפובליקנים יצטמצם לשניים בלבד. "עלינו לחזור לאלוהים", קרא מור

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הבחירות על המושב של אלבמה לסנאט האמריקני יתקיימו היום (שלישי) בתום מרוץ דרמטי ורווי תהפוכות, שעשוי לשנות את מאזן הכוחות העדין בקונגרס. המועמד הרפובליקני רוי מור, שהיה אמור לנצח ללא קרב את הבחירות במדינה השמרנית, נאלץ להתעסק לאורך הקמפיין שלו בהאשמות על תקיפה מינית מצד שורה ארוכה של נשים. מולו מתייצב התובע לשעבר דאג ג'ונס הדמוקרטי, שלפי חלק מהסקרים, עשוי לנצח ולהיות הנציג הלא רפובליקני הראשון של אלבמה בסנאט אחרי יותר משני עשורים.

אחרי שבתחילה התנערה המפלגה הרפובליקנית ממור האנטי-ממסדי, החיבוק החם שקיבל מהנשיא דונלד טראמפ שינה את הלך הרוח והמפלגה התיישרה לפי הקו שלו. מור, בן 70, הציג את עצמו כבעל ברית נאמן של הנשיא עם סיום הקמפיין. הוא סירב לפרוש על אף שלל הטענות נגדו, כולל אחת מאישה שסיפרה כי הוא ניסה לאנוס אותה כשהיא הייתה בת 14. הוא דוחה את ההאשמות נגדו.

המועמד הרפובליקני לסנאט מטעם מדינת אלבמה, רוי מור, בעצרת בחירות, 11 בדצמבר 2017. רויטרס
נציג הזרם האנטי-ממסדי. מור בעצרת הבחירות/רויטרס

לצדו של סטיב באנון, יוצעו לשעבר של טראמפ ומנהיג המחנה האנטי-ממסדי בימין האמריקני, הבטיח הלילה מור "לייבש את הביצה", בקריצה להבטחת הבחירות של טראמפ להיפטר מהגוורדיה הישנה בוושינגטון. "אני רוצה להחזיר את אמריקה לגדולתה עם הנשיא טראמפ", אמר השופט לשעבר בעצרת במידלנד סיטי. "אני רוצה את אמריקה בגדולתה, אך אני רוצה אמריקה טובה, והיא לא יכולתה להיות טובה מבלי לשוב לאלוהים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
סטיב באנון באירוע בחירות למען המועמד הרפובליקני רוי מור, מידלנד סיטי, אלבמה, 11 בדצמבר 2017. רויטרס
תוקף את הרפובליקנים שלא יצביעו למור. באנון/רויטרס

באנון השתלח בבכירי המפלגה, שהתנערו ממור. "יש מקום מיוחד בגיהנום עבור רפובליקנים שחושבים שהם יודעים יותר טוב", אמר מנהל אתר הימין הקיצוני ברייברט, במהלך העצרת, כסימן את הבחירות המיוחדות באלבמה כקרב בין הממסד הרפובליקני למחנה הפופוליסטי. המושב נפתח למאבק לאחר מינוי של ג'ף סשנז לתובע הכללי, ובמהלך הקמפיין, נשקלה האפשרות שסשנז יהיה נציג המפלגה במקום מור, אך זו לא יצאה אל הפועל.

סקר של רשת פוקס ניוז, שפורסם אתמול, הראה כי ג'ונס הדמוקרטי, בן 63, מוביל עם 50% ואילו מור עם 40% בלבד. 8% מהנשאלים אמרו כי הם טרם החליטו כיצד להצביע ועוד 2% אמרו כי יצביעו בעד מועמד אחר. באתר "ריל קליר פוליטיקס", המשקלל את הסקרים, מור הוביל ביתרון זניח של 2.2%.

ביום האחרון לקמפיין, גייסו שתי המפלגות את התותחים הכבדים שלהן. בהודעה מוקלטת שנשלחה למצביעי המפלגה, דחק בהם טראמפ לתמוך במור כדי לסייע לו להעביר את האג'נדה שלו בקונגרס. הדמוקרטים, מצדם, השתמשו בשיחות מוקלטות של הנשיא לשעבר ברק אובמה ושל סגנו לשעבר ג'ו ביידן.

"הצד הנכון של ההיסטוריה"

ג'ונס אמר כי הוא רוצה להיות "קול של הגיון" עבור אלבמה והזכיר את העבר המשפטי שלו, שכלל העמדה לדין של חברי הקו קלוס קלן הגזעני, שהיו אחראים לפיגוע בכנסייה שחורה בעיר ברמינגהם ב-1963. ג'ונס ניסה לגייס בימים האחרונים את הקהילה האפרו-אמריקנית, מעוז התמיכה העיקרי של הדמוקרטים באלבמה, והלם במור בתשדירים בטלוויזיה.

אם ג'ונס ינצח, היתרון של הרפובליקנים בסנאט יהיה של שני מושבים בלבד – 51 מול 49, והדמוקרטים יקבלו תנופה חשובה לקראת בחירות אמצע הכהונה בנובמבר. טראמפ ומור הציגו את ג'ונס כליברל שיסכן את הערכים השמרניים של אלבמה, לנוכח תמיכתו בזכות להפלות.

המועמד הדמוקרטי לסנאט מטעם מדינת אלבמה, דאג ג'ונס, בעצרת בחירות בעיר בירמינגהם, 11 בדצמבר 2017. רויטרס
רדף את אנשי הקו קלס קלן. המועמד הדמוקרטי ג'ונס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully