וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מתקפל: נדחתה ההצבעה על רפורמת הבריאות בבית הנבחרים

25.3.2017 / 0:37

משיכת ההצבעה מגיעה שעות אחרי שהנשיא הציב אולטימטום לנציגים ואמר שהיא תתקיים בכל מקרה. מדובר במבחן הכוח הראשון של הנשיא, אחרי שהצהיר שוב ושוב על הצורך להחליף את הרפורמה של קודמו. טראמפ: "היינו קרובים, זו תהיה שנה רעה לאובמה קר"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מבוכה לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ: דקות לפני שהיתה אמורה להתקיים אמש (שישי) הצבעה על רפורמת הבריאות שרצה להעביר, ביקש הנשיא מיו"ר בית הנבחרים, פול ראיין, לבטל את ההצבעה. זאת, לאחר שהבין כי אין בידיו את הרוב הדרוש להעברת הרפורמה, מה שהיה עלול לסיימה בכישלון עבורו. משיכת ההצבעה הגיעה שעות אחרי שטראמפ הציב אולטימטום לנציגי בית הנבחרים, ואמר להם כי היא תתקיים בכל מקרה, עם תמיכתם או בלעדיה.

טראמפ הגיב לדחיית ההצבעה ואמר כי "היינו קרובים מאוד, לא היו דמוקרטים שתמכו, אז זה דבר קשה. אמרתי בשנה וחצי האחרונות שהדבר הכי טוב פוליטית זה לתת לאובמה קר לקרוס, זה קורס מעצמו בימים אלה". עוד הוסיף טראמפ: "היו חסרים לנו כמה קולות בודדים. זה היה יכול להיות חוק נפלא שהיה מוריד את הפרמיות, אך מה שיקרה זה שאובמה קר למרבה הצער יתפוצץ. זאת תהיה שנה רעה לאובמה קר. אם הדמוקרטים היו משלבים איתנו ידיים היינו משיגים ביטוח בריאות אמיתי". לדבריו, המפסידים הם מנהיגי הדמוקרטים כיוון ש"עכשיו אובמה קר היא בבעלותם. תזכרו, זה לא החוק שלנו, זה החוק שלהם".

יושב ראש בית הנבחרים, פול ראיין, אמר כי "למעבר ממפלגת אופוזיציה למפלגה שלטון יש כאבי גדילה, ואנחנו מרגישים היום את הכאבים הללו. היינו קרובים להעביר את זה". הוא הוסיף כי דיבר עם הנשיא ואמר לו שמשיכת החוק היא הדבר הנכון לעשות. "כולנו נצטרך לחשוב מה היינו יכולים לעשות טוב יותר. זה יום מאכזב לכולנו. בשורה התחתונה כולנו צריכים לחשוב עם נוכל לשתף פעולה למרות חוסר ההסכמות כדי לגרום לדברים לקרות", הוסיף.

רפורמת הבריאות היא אחת מרפורמות הדגל של טראמפ. הוא חזר שוב ושוב במהלך הקמפיין שלו על הצורך לבטל ולהחליף את הרפורמה של קודמו בתפקיד, ברק אובמה, שהעניקה ביטוח בריאות למיליוני אמריקנים, באחת אחרת. הביקורת המרכזית על אובמה-קר הייתה העלייה התלולה במחירי הפרמיות בשנים שחלפו מאז נכנסה לתוקף. טראמפ הבטיח כי יביא רפורמה זולה יותר, שתעניק כיסוי ביטוחי רחב יותר.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מגיע לקונגרס כדי לדון ברפורמת הבריאות. AP
טראמפ נכנס לדיון בקוגרס בעניין הרפורמה/AP

אלא שדווקא חבריו בקונגרס לא השתכנעו, וכ-25 רפובליקנים בבית הנבחרים הודיעו שלא יתמכו ברפורמה החדשה. חרף מכבש לחצים אדיר מצד הנשיא וסגנו, מייק פנס, שנפגשו עם הנציגים הסוררים וניסו לדבר על לבם, לא נמצא הרוב הדרוש. בזמן שרוב המתנגדים נמצאים בקצה הימני של המפלגה, וטוענים שהיא כוללת השקעה כספית רחבה מדי מצד הממשל, אחרים מן האגף השמאלי דורשים דווקא את ההיפך: סיוע רחב ונדיב יותר לאלה שלא יכולים להרשות לעצמם את עלויות הביטוח.

הרפובליקנים מחזיקים ב-237 מושבים בבית הנבחרים, וכדי להעביר את הרפורמה לסנאט היה עליהם להשיג 216 קולות. כלומר, הם לא יכלו להרשות לעצמם יותר מ-21 חברי מפלגה שיצביעו נגד. בהינתן שאין ולו דמוקרט אחד שתכנן לתמוך ברפורמה, היה ברור שלטראמפ לא יהיה רוב להעביר את אחת מרפורמות הדגל שלו, במבחן הכוח הראשון שלו מול הקונגרס.

ההצבעה שתוכננה לאתמול בוטלה בתחילה, אלא שבמהלך הלילה טראמפ איבד את הסבלנות, והודיע כי המשא ומתן תם, וכי הגיע הזמן להצביע בכל מקרה. אתמול גם איים גי אם לא יהיה רוב להצבעה, מבחינתו "אובמה קר" יכולה להישאר על כנה.

(עדכון ראשון: 23:47)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנה נגד ביטול "אובמה-קר" בקליפורניה. AP
הפגנה נגד ביטול הרפורמה בקליפורניה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully