וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התפטרות פלין: טראמפ בחר ביועץ לביטחון לאומי חדש

נשיא ארה"ב הכריז באחוזתו בפלורידה כי גנרל הרברט ריימונד מקמאסטר יחליף את היועץ הקודם שעזב בשל שיחה שקיים עם שגריר רוסיה. "הוא אדם עם כישרון נהדר ועם ניסיון נהדר"

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע אמש (שני) כי גנרל הרברט ריימונד מקמאסטר יהיה היועץ לביטחון לאומי, ויחליף את מייקל פלין שהתפטר בשבוע שעבר בשל שיחה שקיים עם שגריר רוסיה. טראמפ הודיע על כך במהלך מפגש עם בכירים בצבא באחוזתו שבמאר א-לאגו בפלורידה, בהם מקמאסטר.

מקמאסטר, בן 54, הוא קצין מוערך, אולם בחירתו הפתיעה לא מעט מאחר שהוא ידוע כמי שהטיל ספק בסמכות, והממשל הנוכחי כבר הוכיח כי הוא אינו סובל ביקורת כלפיו. "הוא אדם עם כישרון נהדר ועם ניסיון נהדר", תיאר הנשיא את הגנרל, ששימש סגן מפקד פיקוד ההדרכה והאימונים בצבא, כשהוא יושב לצדו. המינוי אינו זקוק לאישור הסנאט.

לקריאה נוספת בנושא
מי יהיה היועץ לביטחון לאומי הבא? הריאליטי של טראמפ מסתבך
עוד מכה לטראמפ: מועמדו החדש ליועץ לביטחון לאומי סירב להצעה
טראמפ נגד התקשורת: אין כאוס בממשל, הוא עובד כמו מכונה משומנת

הרברט ריימונד מקמאסטר לוטננט ג'נרל בצבא האמריקני ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ להיות היועץ לביטחון לאומי. רויטרס
טראמפ ומקמאסטר בפלורידה, אמש/רויטרס

קית' גלוג, מי ששימש היועץ לביטחון לאומי בפועל אחרי התפטרות פלין, יהיה ראש הסגל של המועצה לביטחון לאומי. טראמפ הוסיף כי ג'ון בולטון, לשעבר שגריר ארצות הברית באו"ם שהוזכר כמועמד אפשרי לתפקיד, ישרת את הממשל בדרך אחרת. התפטרותו של פלין, אחד מתומכיו המוקדמים של טראמפ, זעזעה את ממשלו וגרמה לביקורת נרחבת בתקשורת כלפיו. עם זאת, הנשיא הגביר מאז את מתקפותיו נגדה וטען כי ממשלו עובד כמו "מכונה משומנת".

טראמפ העביר את הימים האחרונים בשקילת המועמדים להחלפתו של פלין, ובחירתו הראשונה, אדמירל רוברט הרואורד, סירב לתפקיד. באופן רשמי, הוא נימק זאת בכך שיש לו התחייבויות אישיות וכלכליות, אולם לפי דיווחים הוא התעקש למנות את אנשיו שלו למועצה לביטחון לאומי.

מקמאסטר, בוגר אקדמיית ווסט פוינט הידוע בראשי התיבות ה.ר, נכנס ב-2014 לרשימת מאה האנשים המשפיעים ביותר לפי מגזין "טיים", בין היתר בשל רצונו לשנות את המערכת הצבאית. הוא זכה לתשבוחות על קרב שניהל במהלך מלחמת המפרץ הראשונה, אז הוביל כוח קטן שנלחם במשמר הרפובליקה של עיראק, בקרב הטנקים שנחשב לגדול ביותר מאז מלחמת העולם השנייה.

(עדכון ראשון: 22:12)

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מייקל פלין, היועץ לביטחון הלאומי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בתדרוך לכתבים, 1 בפברואר 2017. רויטרס
נמצא לו מחליף. היועץ לביטחון לאומי הקודם, פלין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully