וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטישמיות בארה"ב: צלבי קרס וזגוגית מנופצת בבית כנסת בשיקגו

5.2.2017 / 9:43

המשטרה הגדירה את התקרית בבית הכנסת "לופ", שנחשב לאחד הסמלים המובהקים של הקהילה היהודית באזור, פשע שנאה. ביום חמישי הותקפה צעירה יהודייה ברכבת במנהטן. שני המקרים מצטרפים לשורת תקריות אנטישמיות שנרשמו בחודשים האחרונים. צפו בתיעוד המקרים

ספק 500

מתקפה אנטישמית נוספת אירעה בסוף השבוע בארצות הברית, כשבלילה שבין שישי לשבת נופצה הזגוגית של בית הכנסת "לופ" המפורסם בשיקגו. כמו כן, על דלת המבנה הודבקו סטיקרים עם ציור של צלבי קרס. בסרטון מצלמות האבטחה נראה אדם לבוש סרבל מגיע במכונית שחורה בשעת לילה, ניגש אל חזית בית הכנסת, מדביק את המדבקות ומנפץ בעזרת פטיש את הזגוגית. מיד לאחר המעשה הוא נמלט לרכבו ומיהר לברוח מהמקום.

בית הכנסת "לופ", השוכן ברחוק קלארק בעיר נוסד בשנת 1929, נחשב לבית הכנסת המרכזי בשיקגו ולאחד הסמלים המובהקים של הקהילה היהודית באזור. משטרת שיקגו פתחה בחקירת המקרה, והיא מגדירה את האירוע פשע שנאה. עד כה טרם נעצרו חשודים במעשה, והחקירה נמשכת. עוד נמסר מהמשטרה המקומית כי שוטרים הגיעו לזירה 20 דקות לאחר חצות, אחרי שהתקבלה קריאה במוקד. בהודעת המשטרה תואר החשוד "גבר לבן שלבש בגדים כהים".

לקריאה נוספת:
מוזיאון השואה נגד טראמפ: "הבנה של ההיסטוריה היא קריטית"
בפעם השנייה החודש: איומים על פצצה במרכזים יהודיים רבים בארה"ב
דוח: עלייה של עשרות אחוזים בתקריות אנטישמיות בגרמניה ובבריטניה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זגוגית בית הכנסת שבורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיאת בית הכנסת, לי זולדן, אמרה אתמול לעיתונאים מקומיים כי למקרה היו עדים, שני פועלי בניין. היא הוסיפה כי לא התקבלו מאז איומים נוספים, אולם בית הכנסת מתייעץ בשאלה אילו צעדים נוספים עליו לנקוט בעתיד. תפילות השבת בבית הכנסת נערכו אתמול כסדרן.

"הקהילה היהודית בשיקגו לא תירתע בגלל המתקפות האנטישמיות על בית הכנסת", מסרה איימי סטוקן, מנהלת הוועד היהודי-אמריקני AJC בשיקגו. בהצהרה שפרסמה נכתב כי "לכל הדתות ישנה הזכות להתפלל לפי האמונה שלהן מבלי לחשוש, דבר שנמצא בבסיסם של הערכים האמריקניים. תושבי שיקגו צריכים להביע את דעתם הברורה שהשנאה מאחורי ההתנהגות ההרסנית הזו אינה מקובלת".

התקרית הזו מצטרפת לשורת תקריות אנטישמיות שאירעו בתקופה האחרונה. ביום חמישי האחרון הותקפה צעירה יהודייה בת 25 ברכבת במנהטן בידי אדם אנטישמי עם מבטא גרמני. "הייל לנוער היטלר", צעק לעברה החשוד, שהקריא את הדברים מפלייר. לאחר מכן הוא דחף את הצעירה תוך שהוא קורא לה: "יהודייה מלוכלכת". החשוד תואר כגבר לבן עם שיער בלונדיני לבוש במעיל כחול שנשא תיק שחור. המשטרה חוקרת את התקרית כפשע שנאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מדבקות צלבי קרס על גבי הזגוגית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש האחרון נרשמו לפחות 38 איומים על הנחת פצצות במרכזים יהודים של ארגון JCC ברחבי ארצות הברית. האיומים התקבלו בשלושה גלים שונים, במרחק של כעשרה ימים זה מזה. הגל האחרון של איומים בפצצות במרכזים קהילתיים יהודיים נרשם ביום שלישי האחרון, אז התקבלו התראות בקליפורניה, קולורדו, קונטיקט, ניו יורק, ניו ג'רזי, ניו מקסיקו, וויסקונסין ויוטה.

בליגה נגד השמצה, ADL, הארגון היהודי שנלחם באנטישמיות וגזענות, אמרו כי בתגובה לאיומים הם החליטו להדק את שיתוף הפעולה שלהם עם הבולשת הפדרלית, ה-FBI. "לצערנו, האיומים הללו אינם חדשים עבור הקהילה היהודית", אמר יושב ראש הארגון, ג'ונתן גרינבלט. "ועדיין, זה חשוב וחיוני שניקח את האיומים הללו ברצינות ושנהיה מוכנים להגיב במקרה חירום. זו הסיבה שבגללה יצרנו קשר עם ה-FBI - כדי לוודא שהמוסדות הקהילתיים שלנו בטוחים ומוגנים".

בהודעת הארגון נכתב עוד כי בשבוע שעבר, הליגה נגד השמצה ארגנה תדרוך ביטחוני משותף עם ה-FBI, שבו השתתפו 700 נציגים של ארגונים ומוסדות יהודים. "המטרה הייתה לספק טיפים ומידע לקהילות היהודיות בצפון אמריקה, חב"ד, האיחוד האורתודוקסי, ארגון 'הילל' בקמפוסים ומרכזים יהודיים אחרים בארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully