וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבה לדאגה בקרב קלינטון וטראמפ? למרוץ עשוי להצטרף מועמד שלישי

30.5.2016 / 5:13

הפרשן היהודי ביל קריסטול, שסולד מטראמפ, הודיע כי בקרוב יוצג מועמד נוסף, "אדם מרשים, עם צוות חזק וסיכוי אמיתי לנצח". לפי שעה, לא ברור אם מדובר בתקווה או תכנית של ממש. טראמפ מיהר להשיב: "קריסטול לוזר, המפלגה צריכה להיות חכמה וחזקה"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

האם בימים הקרובים נתבשר על כניסתו של מועמד עצמאי למרוץ לנשיאות ארצות הברית? לפי הפרשן היהודי ביל קריסטול התשובה חיובית. קריסטול מחזיק בהשקפת עולם שמרנית ונחשב לעיתונאי משפיע, המשמש בין היתר כפרשן ברשת "פוקס ניוז". עם זאת, הוא נמנה עם מתנגדיו החריפים של המועמד הרפובליקני המיועד, דונלד טראמפ. על רקע זה, מנסה קריסטול זה כמה שבועות למצוא אדם שלישי שיתמודד מול קלינטון וטראמפ. בין היתר, פנה קריסטול למועמד הרפובליקני בשנת 2012, מיט רומני, בבקשה שיתמודד לנשיאות.

טראמפ, שזועם על התנהלותו של קריסטול, כינה אותו בסוף השבוע האחרון "לוזר". בכנס תומכים בהשתתפותו, חיקה המועמד הרפובליקני המיועד את קריסטול: "הוא אומר 'אנחנו מחפשים מועמד נוסף', הוא מזיע, הוא אמר שלא אתמודד, אם אתמודד אעוף עד ספטמבר. אני מרחם עליו. הוא מחפש מישהו תשעה חודשים ולא מוצא מישהו, איזה לוזר".

אולם הלילה (שני) מסתמן מפנה אפשרי בסיכויים להריץ מועמד נוסף מול טראמפ וקלינטון. קריסטול צייץ ל-49 אלף עוקביו בטוויטר: "תתכוננו, הולך להיות מועמד שלישי עצמאי. אדם מרשים, עם צוות חזק וסיכוי אמיתי לנצח".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
עבור תומכי סנדרס הקרב עוד לא הוכרע: "טראמפ יזיק, אבל גם הילרי"
עימותים בכנס בחירות של טראמפ בקליפורניה: 35 מפגינים נעצרו
"ממה הוא מפחד?": טראמפ נסוג מעימות עם ברני סנדרס

הציוץ של ביל קריסטול

עם זאת, עדיין לא ברור אם מדובר במשאלת לב של קריסטול או בעובדה מוגמרת. ובמידה שהצליח באמת לגייס מועמד, השאלה שעולה היא עד כמה הוא באמת בכיר ומוכר. נוסף על כך, התאריך האחרון להגשת מועמדות לנשיאות ארצות הברית כבר חלף בכמה ממדינות המפתח, מה שאומר שאם אכן הצליח קריסטול לגייס מועמד שכזה, הוא ייצטרך להתחיל את דרכו בעתירות לבתי המשפט כדי שיאפשר לו להתמודד.

טראמפ לא נשאר חייב ומיהר להשיב בשורה של ציוצים משלו בטוויטר. "ביל קריסטול טועה, לוזר מביך", כתב, "המפלגה הרפובליקנית צריכה להיות חכמה וחזקה אם היא רוצה לנצח בנובמבר, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו מועמד עצמאי", כתב בציוץ נוסף. במסר שלישי הוא רמז לאפשרות של מינוי שופטים דמוקרטיים, לו ייבחר נשיא דמוקרט. "אם לבן קריסטול הטיפש באמת יש מועמד עצמאי שמתכנן לרוץ, אמרו שלום לבית המשפט העליון". שורת הציוצים מעידה כי טראמפ לוקח ברצינות את ההבטחה של קריסטול למועמד נוסף.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
דונלד טראמפ השיג את יעד הצירים להבטחת מועמדותו. רויטרס
"אם לקריסטול יש מועמד עצמאי, אמרו שלום לבית המשפט העליון". טראמפ/רויטרס

קורי לוודונסקי, מנהל הקמפיין של טרמאפ, נשאל הלילה בראיון ברשת פוקס על היוזמה להעמיד מול טראמפ מועמד עצמאי. הוא בחר להתייחס לאפשרות שהמועמד יהיה מיט רומני, למרות שאין לפי שעה כל אינדיקציה לכך. "מיט רומני נכשל בהתמודדות בעבר ואם ייכשל שוב הוא יאפשר לדמוקרטים למנות חמישה שופטי עליון ולחסל את התיקון השני לחוקה. אם מיט רוצה לעשות את זה, התוצאה תהיה כישלון", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully