וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הר געש התפרץ בצ'ילה: "הישראלים לא ידעו מה לעשות, היינו בהלם"

3.3.2015 / 17:17

הר הגעש ויאריקה שיגר באישון לילה לבה ואפר לגובה של יותר מקילומטר. אלפים פונו מהכפרים הסמוכים, ועשרות הישראלים שטיילו באזור מחכים לצאת מהאזור. "אנשים יושבים פה על הרצפה עם תיקים ומוצ'ילות", סיפר מטייל ישראלי

צילום: רויטרס, אוראל לוי; עריכה: מתן חדד

הר הגעש ויאריקה, הממוקם בדרום צ'ילה, התפרץ לפנות בוקר (שלישי) והיווה סכנה לתושבים בכפרים הסמוכים - ואף לישראלים המטיילים במקום. הממשלה הכריזה על פינוי התושבים ועל פי התקשורת המקומית, רבים התפנו מרצונם אחרי שנבהלו מההתפרצות.

אוראל לוי, בן 28 מחולון, מטייל חודש וחצי בדרום אמריקה ונמצא כבר שבוע וחצי בעיירה פוקון, שנמצאת בסמוך להתפרצות. "ב-03:00 לפנות בוקר שמענו אזעקה והודיעו שיש התפרצות געש רצינית על הר ויאריקה", שחזר לוי בשיחה עם וואלה חדשות. לדבריו, הוא והישראלים סביבו לא ידעו כיצד לפעול משום שלא היו מתורגלים, בעוד המקומיים סביבם התרוצצו וידעו בדיוק מה לעשות. "יצאנו החוצה וראינו איך כל המקומיים התחילו לברוח עם ארגזים, שמיכות וילדים. אנחנו, הישראלים, היינו בהלם. לא ידענו מה לעשות. חלק הלכו אחריהם וחלק נשארו. מרחוק, ראינו איך הלבה קפצה לכל מקום".

הר געש התפרץ בדרום צ'ילה, מרס 2015. רויטרס
"ראינו איך הלבה קפצה לכל מקום". התפרצות הר הגעש לפנות בוקר/רויטרס

לוי הוסיף כי הבוקר הם הבינו מהמקומיים שהמצב טוב יותר מאתמול, אך הם עדיין לא נרגעו. "הבוקר ראינו שהכול נרגע, אך אנחנו עדיין מודאגים כי הבנו שההתפרצויות מגיעות בתהליך, והן עשויות להימשך". לדבריו, הוא וחבריו ביקשו לעזוב אך הם לא הצליחו בשל פגעי מזג האוויר. "הזמנו כרטיס לבואנוס איירס אבל אין אוטובוסים, כי ההר היה מלא בשלג. בגלל ההתפרצויות, כל השלג נמס ועכשיו יש פה הצפות בכבישים. כרגע, אנחנו כ-100-50 ישראלים בפוקון, מחכים בסוכנות האוטובוסים שאוטובוס יגיע. אנשים יושבים פה על הרצפה עם תיקים ומוצ'ילות ופשוט מודאגים, לא יודעים איך לעכל את זה. אנחנו יושבים ומחכים לפתרון".

הר הגעש, הנמצא ליד כמה יעדי תיירות פופולריים בצ'ילה, הוא מהפעילים ביותר בדרום אמריקה. ההר התפרץ בפעם האחרונה בשנת 2000, ובחודש האחרון נרשמה באזור פעילות סיסמית, שהעידה על התפרצות קרבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ממשלת צ'ילה הודיעה על ישיבת חירום

ההר החל להתפרץ בשעה 03:00 לפי השעון המקומי (08:00 שעון ישראל). ערוצי הטלוויזיה בצ'ילה העבירו בשידור ישיר את התמונות, בהן נראה ההר משגר לבה לאפר לגובה של יותר מ-1,100 מטרים. על פי נתונים משרד הפנים, 3,385 בני אדם פונו כאמצעי זהירות. ממשלת צ'ילה הודיעה כי תתכנס בבוקר לישיבת חירום ותקבל סקירה על התפרצות ההר.

הלימודים בעיירות הסמוכות בוטלו ומצב חירום הוכרז עד הצהריים. ראש העיר ויאריקה, פבלו אסטטה, מסר כי ההתפרצות הנוכחית הסתיימה. בשיחה עם תחנת רדיו מקומית אמר: "אנו נמצאים בקשר עם מנהיגי הקהילות באזור, והמצב תחת שליטה".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully