וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: ירי משולש במתחם הפרלמנט, חשד לפעילות דאעש

חשוד פתח בירי לעבר אנדרטת הזיכרון הממלכתית ונמלט לכיוון בתי הפרלמנט, שם נשמעו יריות נוספות. כוחות המשטרה ירו למוות בחמוש אחד, אך לפי ההערכות, לפחות חשוד נוסף נמצא באזור

רויטרס

חייל קנדי נורה היום (רביעי) באנדרטת הזיכרון הממלכתית באוטווה, בירת קנדה, על ידי חמוש שחדר למתחם הפרלמנט. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, החייל נפצע באורח קשה עד אנוש ופונה מהזירה. מאוחר יותר, הוא מת מפצעיו בבית החולים.

"תנחומיי למשפחת החייל ההרוג. קנדה לא תפחד מטרור ולא תהיה מאוימת", כתב השר ג'ייסון קני בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. שני בני אדם נוספים נפצעו בתקרית הירי, והם מאושפזים במצב יציב, כך נמסר מבית החולים באוטווה.

היורה נראה כשהוא רץ לעבר בנייני הפרלמנט, שם נשמעו לפחות ארבע יריות נוספות. כוחות משטרה רבים הוזעקו למקום, והבניינים באזור הושמו תחת עוצר. טרם נלכד החשוד בירי, וקיים חשש כי הוא חדר לבניין הפרלמנט המרכזי. אחד החמושים נורה ומת על ידי כוחות המשטרה בזירה, אולם נמסר כי ההערכה היא כי המתקפה בוצעה על ידי יותר מחמוש אחד.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
סוריה: דאעש התאמן במטוסי קרב, השמדנו כמה מהם
זוועה בקנדה: גופות מרקיבות של 4 פעוטות נמצאו במחסן
תיעוד מזעזע: דאעש סקלו למוות אישה שהואשמה בניאוף

זירת הירי, סמוך לבנייני הפרלמנט:

ראש הממשלה, סטיבן הרפר, פונה מהאזור. המשטרה המקומית אישרה את הירי, ומסרה כי נמשכים המאמצים לאיתור החשוד. עדי ראייה דיווחו על כ-20 יריות בבניין המרכזי, אולם טרם התקבל לכך אישור רשמי.

בנוסף, דווח על ירי מחוץ למרכז הקניות "רידו סנטר", אולם לא דווח על פצועים נוספים. מהמשטרה נמסר כי נפתחה חקירה בנוגע לשלושה מקרי ירי בסך הכל - במרכז הקניות, באנדרטה ובבניין הפרלמנט.

הפיקוד האווירי ההגנתי הצפון אמריקני של ארצות הברית וקנדה (NORAD) העלה כוננות בעקבות הירי. ג'ף דיוויס, דובר NORAD, מסר לרשת CNN: "נקטנו בצעדים המתאימים על מנת להבטיח כי הפיקוד האווירי מוצב במוכנות מידית להגיב למצב המתמשך באוטווה, במקרה שזה ידרוש מעורבות אווירית כלשהי".

כמו כן, לשכת החקירות הפדרלית של ארה"ב (FBI) מסייעת לרשויות הקנדיות בהתמודדות עם המקרה. כל סוכני השטח של ה-FBI הונחו להעלות כוננות, מחשש שמדובר בפעילות הקשורה לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). הרשויות הקנדיות הבהירו כי לא נשללה האפשרות כי מדובר בפעילות של דאעש.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אולם הפרלמנט הקנדי נחסם בכיסאות בעקבות הירי, אוטווה. טוויטר, צילום מסך
חדר הדיונים בפרלמנט הקנדי נחסם בכיסאות, היום/צילום מסך, טוויטר

יאן לוכטנבורג, תייר הולנדי המבקר בעיר, סיפר לרשת CBC: "חיכינו שם לסיור, כשפתאום שמענו ארבע יריות. לפתע ראיתי אדם נמוך עם שיער שחור ארוך, אוחז ברובה ארוך. הוא ברח אחרי הירי, דרך הרחובות לכיוון גבעת הפרלמנט".

המשטרה תחקרה עדי ראייה נוספים שהיו באזור. במסגרת מאמצי האיתור, נעצרו מכוניות בדרכן מחוץ לעיר לכיוון קוויבק. כמו כן, כל בסיסי הצבא בקנדה נסגרו מחשש לפעילות נוספת.

פינוי חייל שנפצע מירי באנדרטה הממלכתית באוטווה, קנדה. טוויטר, צילום מסך
פינוי החייל הפצוע, היום/צילום מסך, טוויטר
לפיגוע עשוי להיות קשר להצטרפות קנדה לקואליציה הבינלאומית נגד דאעש

אתמול לפנות בוקר, חייל קנדי נדרס בפאתי מונטריאול ומת מאוחר יותר מפצעיו. הנהג, צעיר שזוהה בשם מרטין אחמד רולו, דרס במכוון את החייל ואת עמיתו. בתום מרדף משטרתי הוא נורה למוות. לדברי המשטרה, הנהג היה נתון למעקב אחרי שהקצין את התבטאויותיו בתקופה האחרונה. ראש הממשלה הרפר רמז כי הרשויות חוקרות חשד שמדובר בפיגוע טרור. אחד מכיווני החקירה שנבדקים הוא שלפיגוע יש קשר להצטרפותה של קנדה לקואליציה הבינלאומית נגד "המדינה האיסלאמית".

"האדם היה מוכר לרשויות הפדרליות, כולל לצוות החקירות הלאומי במונטריאול בנוסף לרשויות אחרות שהיו מודאגות מפני הקצנתו", נמסר מהמשטרה הפדרלית. רולו, בן 25, פגע בשני החיילים שצעדו בחניון של מרכז מסחרי בעיר. לאחר האירוע, רדפה אחריו המשטרה לאורך יותר מארבעה קילומטרים עד שרכבו נפל לתוך תעלה. רולו, כך נטען, יצא מרכבו כשהוא אוחז בסכין ואז ירו השוטרים לעברו ופצעו אותו באורח קשה. הוא הועבר לבית חולים, אך המשטרה דיווחה כי מת מפצעיו מאוחר יותר.

(עדכון ראשון: 17:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully