וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המחדלים: ראש השירות החשאי של ארה"ב התפטרה

2.10.2014 / 0:48

ג'וליה פירסון, האישה הראשונה שכיהנה בתפקיד, הודיעה על פרישה בצל שורת כשלים שנחשפו באבטחת הנשיא ומשפחתו, האחרון שבהם הוא זה שבו גבר חמוש בסכין פרץ לבית הלבן. אובמה בירך על הצעד

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

ראש השירות החשאי של ארצות הברית, ג'וליה פירסון, התפטרה מתפקידה - כך מסר אמש (רביעי) השר לביטחון הפנים, ג'ה ג'ונסון. בהודעה מטעם הבית הלבן נמסר כי הנשיא ברק אובמה מאמין כי התפטרותה של פירסון היא הדבר הטוב ביותר שהיה יכול לקרות לשירות. איש השירות הוותיק ג'וזף קלנסי יחליף אותה זמנית בתפקידה.

פרישתה של פירסון מגיעה בעקבות שורת כשלים שנחשפו לאחרונה באבטחת הנשיא אובמה ובני משפחתו. רק אתמול פורסמו ב"וושינגטון פוסט" פרטים שהעלו חשד לטיוח עובדות של אנשי השירות במסגרת פרשת חדירת הפורץ עומר גונזלז לבית הלבן ב-19 בספטמבר. באותו יום טען דובר השירות החשאי כי "הפורץ נלכד במדשאה" והבהיר כי הוא לא היה חמוש, אולם למחרת כבר נחשף כי גונזלס החזיק סכין, ואתמול התברר כי הוא הגיע למרחק גדול יותר ממה שנטען. בדרכו, גונזלס הצליח לחמוק ממאבטחת שהוצבה בדלת הכניסה לבית הלבן ורץ עם הסכין על פני המדרגות המובילות למתחם המגורים של בני משפחת אובמה, כשהוא חוצה בריצה את הקומה הראשונה שלהבית הלבן ועובר מרחק של עשרות מטרים.

מחדלי השירות החשאי - כותרות נוספות:
מחדל אבטחה: גבר חמוש בסכין רץ במעמקי הבית הלבן
הסקנדל בקולומביה: "זונות נחשפו ללו"ז של אובמה"
סקנדל בשירות החשאי: מאבטח של אובמה התעלף משוכרה בהולנד

ג'וליה פירסון, מנהלת השירות החשאי – וושינגטון, ינואר 2014. AP
ג'וליה פירסון/AP

כמו כן, מאוחר יותר פרסם העיתון מחדל נוסף, שבמהלכו איש אבטחה חמוש באקדח ובעל שלוש הרשעות קודמות בגין תקיפה והכאה הורשה להיכנס למעלית יחד עם אובמה במהלך ביקורו לפני שבועיים באטלנטה בניגוד לתקנות השירות החשאי. המחדל נחשף בתום שימוע שנערך בקונגרס לפירסון.

פרשה מביכה נוספת שנחשפה לאחרונה היא העובדה כי השירות החשאי גילה באיחור משמעותי כי צלף ירה 7 כדורים על הבית הלבן. התקרית אירעה ב-2011, ועוררה ביקורת נוקבת על מאבטחי הנשיא. השירות טען בשעתו כי "חברי כנופיה" היו אחראים לירי, רק כדי להודות לאחר מכן כי אדם שחנה מול הבית הלבן צלף לעבר קומת המגורים שבה שהתה בתו של אובמה, מאליה. היורה נידון ל-25 שנות מאסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שוטרים מצלמים חלון שנפגע מכדור בבית הלבן, נובמבר 2011. AP
שוטרים בוחנים את אחד החלונות שנפגע מהירי, אחרי התקרית ב-2011/AP

פירסון, ילידת פלורידה, היא האישה הראשונה שכיהנה בתפקיד ראש השירות החשאי. היא החלה את הקריירה שלה בתור סוכנת מיוחדת כבר בשנת 1983 במיאמי. החל מ-1988, ובמשך ארבע שנים הייתה פירסון חלק מהמחלקה להגנה נשיאותית – והיא הפכה בהמשך לסגנית עוזר המנהל למשימות הגנה. לפני שמונתה לתפקיד ראש השירות החשאי הייתה ראש הסגל בשירות.

באופן אירוני, היא מונתה במטרה לשקם את הסוכנות בעקבות שורת שערוריות שפקדו אותו, ובראשן חלקם של סוכנים ב"סקנדל הזונות" בקולומביה". הפרשה אירעה באפריל 2012. מספר עובדים של השירות שהו עם זונות בחדרי המלון שלהם בעיר קרטגנה, טרם ביקורו של הנשיא אובמה במקום. השערורייה הובילה לחקירה שמצאה כי אבטחת הנשיא אמנם לא נפגעה, אך הסיפור הכה גלים בארצות הברית וגרם למבוכה גדולה לשירות. 12 סוכנים הואשמו בהתנהגות בלתי הולמת, ולפחות שבעה מהם הודחו משירות.

(עדכון ראשון: 22:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully