וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל נוסף: עבריין מורשע וחמוש היה עם אובמה במעלית

בהמשך לכשלים החמורים של השירות החשאי חשף הוושינגטון פוסט כי לפני שבועיים מאבטח פרטי שהורשע בתקיפה שהה לצד הנשיא בביקור באטלנטה, כשהסוכנים לא מודעים לעברו ולכך שהוא נושא אקדח

נשיא ארה"ב ברק אובמה – הבית הלבן, ספטמבר 2014. GettyImages
כשלי האבטחה סביבו ממשיכים להיחשף. ברק אובמה/GettyImages

השערוריות ממשיכות להיחשף: איש אבטחה חמוש באקדח ובעל שלוש הרשעות קודמות בגין תקיפה והכאה הורשה להיכנס למעלית יחד עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, במהלך ביקורו לפני שבועיים באטלנטה בניגוד לתקנות השירות החשאי – כך חשף הלילה (רביעי) הוושינגטון פוסט. המחדל נחשף בתום שימוע שנערך בקונגרס לראש השירות החשאי, ג'וליה פירסון. בשימוע קראו מחוקקים רפובליקנים להקמת ועדת חקירה בנוגע למחדלי הסוכנות שהתגלו בשנה האחרונה.

כמו כן, אובמה לא עודכן על המחדל באבטחתו במהלך המסע, שנערך ב-16 בספטמבר במרכז לשליטה על מחלות ולמניעתן בעיר. על פי שני אנשים שמכירים את פרטי התקרית פירסון נקטה צעדי משמעת פנימיים על מנת לבחון את המקרה בתוך השירות ולא הפנתה אותו ליחידות החוקרות הפרות של נהלי הביטחון של הנשיא.

איש האבטחה במקום, שהועסק כעובד קבלן, העלה את דאגת הסוכנים כשהוא לא ציית להוראותיהם לחדול משימוש במצלמת הפלאפון שלו, שבה השתמש כדי להקליט את הנשיא בתוך המעלית. על פי דיווחים שונים, איש האבטחה אף התנהג בצורה מוזרה. כשיצאו מהמעלית, תחקרו הסוכנים את העבריין המורשע וגילו באמצעות מאגר הנתונים של השירות את עברו הפלילי ולתדהמתם הוא מסר את נשקו, שאליו כלל לא היו מודעים, למפקח עליו, שהודיע לו בו במקום על פיטוריו בעקבות התקרית.

עוד על מחדלי השירות החשאי
צלף ירה על הבית הלבן – מאבטחי הנשיא לא ידעו
מאבטח של אובמה התעלף משוכרה בהולנד
הסקנדל בקולומביה: ”זונות נחשפו ללו”ז של אובמה”

ג'וליה פירסון, מנהלת השירות החשאי – וושינגטון, ינואר 2014. AP
העדיפה לא להפנות את המקרה ליחידות הרלוונטיות. ראש השירות החשאי, ג'וליה פירסון/AP

לאחרונה התגלו כמה פרשיות מביכות סביב השירות שאמור לדאוג לשלומו של האדם החזק בעולם. בין היתר, חשף אתמול ה"וושינגטון פוסט" פרטים נוספים על תקרית הפריצה לבית הלבן שאירעה ב-19 בספטמבר. הפורץ, עומר גונזלס, חייל לשעבר בן 42, טיפס על גדר המדשאה הצפונית של הבית הלבן, ופתח בריצה לעבר המבנה. הוא נכנס דרך הדלת - שלא הייתה נעולה – פנה שמאלה, חלף על פני המדרגות לקומת המגורים, ונכנס לחדר המזרחי, שבו מקיים הנשיא, כנסים ואירועים רבים. הוא נתפס רק בתוך "החדר הירוק", המשמש לקבלת פנים לאורחים רמי-דרג.

באותו יום, דובר השירות החשאי טען כי "הפורץ נלכד במדשאה", והבהיר כי הוא לא היה חמוש. רק למחרת נחשף כי גונזלס החזיק סכין, וכעת מתברר כי הוא הגיע למרחק גדול יותר ממה שנטען. בדרכו, גונזלס הצליח לחמוק ממאבטחת שהוצבה בדלת הכניסה לבית הלבן, ורץ עם הסכין על-פני המדרגות המובילות למתחם המגורים של בני משפחת אובמה, כשהוא חוצה בריצה את הקומה הראשונה של הבית הלבן ועובר מרחק של עשרות מטרים.

רק שלשום נחשף כי השירות החשאי גילה באיחור משמעותי כי צלף ירה 7 כדורים על הבית הלבן. התקרית אירעה ב-2011, ועוררה ביקורת נוקבת על מאבטחי הנשיא. השירות טען בשעתו כי "חברי כנופיה" היו אחראים לירי, רק כדי להודות לאחר מכן כי אדם שחנה מול הבית הלבן צלף לעבר קומת המגורים שבה שהתה בתו של אובמה, מאליה. היורה נידון ל-25 שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully